![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
-Vanhemmissa Bj40sissä oli 7.00 R16 renkaat alunperin, sittenmin tuli 7.50 R16. Oikein vanhoissa Fj40sissä oli 7.00 R15 -Vanhemmissa Fj/Bj40sissä oli yhtenäinen takasivulasi, uudemmissa kaksiosainen, josta taaimmainen avattava. -84 -> tuli täysikevennetty taka-akseli, sekä kojelauta muuttui "modernimmaksi".
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tähän "täyskevennetty taka-akseli" termiin törmää täällä foorumilla vähän väliä kun lueskelee Tojotista.
Mitä hittoa tarkoittaa täyskevennetty taka-akseli, onko se vain valmistajan keksimä myyvä sana pikkuisen uudemman malliseen taka-akseliin?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
täys kevennetystä saa vetarit irti irrottamatta edes renkaita ja murikkaa, keventämätön c-klipsi akselista joutuu avaamaan perän kotelon ja purkamaan tasauspyörästö poes ennen kuin saa vetarit irti... oliko tarpeeksi epäselvää
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Fullfloaterissa vetari ei kanna kuormaa, ainoastaan välittää voiman perältä pyörälle. Napa laakeroitu akseliputkelle, kuorman kantaa akseliputki. Semifloaterissä pyöränlaakerit on vetarilla, eli vetari kantaa myös auton painon.
Suomeksi; ff:n voi hinata/ajaa kotiin vetarin katkettua, semifloateria ei, eikös se näin mene? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
nämä taitaa olla lisävarusteita
![]() ![]() iskarinkorva ja tässä on varmaan oltu jo lievässä nousussa ![]() |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ai meinaaks, että siellä pohjoosessa olis pojat ottanu tallilla huikkaa alkon tuotteista ja samalla hitsailleet Ei kai Mut saumasta tulee kyllä Kentsun tarina kaarien hitsaamisesta hyvin mieleen......pullo koskista pohjalle ja sit kaaria tekemään......aamulla oli saumat ollu aika mielenkiintoisen näköisiä kuulemma![]() PS. ei munkaan '80 vuotisessa Bertassa ole levyjä edessä.....vielä
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ei BJ40:sissä ole ollut levyjä vakiona vuodesta 75-80.
ToyotaDiy mukaan levyjarrut on saattanut olla BJ40:ssä vm.81-> eteenpäin. Ja BJ40 - BJ42 eroja on niin paljon ettei niitä jaksa luetella. Jopa BJ40, vm1975-77 on eroja ja sit 1977-80 ja 1980-84. |