![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Paa nyt vaan kuva, kun sehä on jo melkein valmis ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
meillä on kyllä hiukan eri käsitys "melkein valmiista"
![]() tää ei kyl vielä ole ihan "bolt on" juttu.. muistaako suurjuomari että hainko mä ton auton 2008? mutta eipä se tästä kuvasta(otettu 2009) oo paljoa muuttunu, mitä ny renkaat o myyty ja hommattu pienemmät, kun noi otti joustoissa kiinni lokareihin.. lisäharmia aiheuttaa, kun toi rakentelu mieli poukkoilee kokoajan niin pirusti ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs kaikkea näissä BJ:ssä muuttuu kun mennään BJ40:stä BJ42:seen?
Tuo oli 42 mutta keula ja peilit 40? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eteen levyjarrut, vaihteisto ja jakis vaihtuu, vissiin myös moottorissa on jotain kosmeettisia eroja, joskin sama B-moottori möllöttää molemmissa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() V.-79 tuli levyjarrut, mutta jo 40-malliin, moottori vaihtui 42-mallissa 3B versioksi. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei ainaskaan mun -80 ollu levyjä ja niin ne on puuttunu muutaman tutun saman ikäisestä bertasta..
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
B pata on 3.0 ja 3B 3.4 litranen.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ostin joskus 80-luvulla ekan berttani ja siinä oli levyt edessä, enkä usko kenenkään vielä silloin tehneen mitään omatoimista jarrujen päivitystä. Ne on varmaan suuren kysynnän vuoksi suomeenkin tuotuihin malleihin laittanu jo tehtaalla ne levyt, jenkkivientimalleihinhan levyt laitettiin jo -76. http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser Pari muutakin 79-80 mallista jo silloin 80-luvulla näin levyillä. Ruiskupumppuunkin tuli pieni muutos -79, lähinnä sen öljyvoitelun osalta, eli voitelu oli otettu suoraan koneesta, kun niissä vanhemmissa piti laittaa johonkin erilliseen pumpussa olevaan säiliöön loraus öljyä silloin tällöin. Samoin polttoainetankki vaihtui -79, jolloin se tuli auton pohjan alle, aiemmissahan se oli ohjaamossa etupenkin alla. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
En muista minäkään 40-malleissa levyjä nähneeni tehdasasenteisina. 42:ssa on myös isommat takarummut ja lattiapelti/tankki erilainen, ja isommat helat jousensilmissä. Varmasti vielä monta muutakin asiaa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Myös käsijarru muuttui 42-mallin myötä, niissä ei ollut enää kardaankässäriä, vaijeri meni takajarruihin. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
runkoa siivoiltu
hiukan lähti tavaraa irti tuppaa vaan olee monta projektia päällekäin ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Oho... Täytyy kyllä myöntää että kun omanlaistaan alkaa laittamaan niin laittaa sen sitten kunnolla ja juuriaan myöten
![]() ![]() ![]()
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#15
|
||||
|
||||
![]()
eilen piti hiukan liittää osia runkoon että sai talliin tilaa, joten tää projekti jäädytetään hetkeksi
![]() |