Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2011, 22:56
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei oo vipuja 80:n lukkomekanismissa. Downey Offroad teki aikoinaan (nyt konkassa) konversio-settejä, joilla sen sai muutettua vaijerivetoiseksi. Ipefix taisi myydä joskus myös jotain muutossarjaa...?

Millner Off Roadilta Englannista uusi alveineen postikuluineen £501.60 = 585€
No kyllä siinä se tanko on, ei siihen sen kummallisempia vipuja tarvita, siihen tankoon vaan ilmasylkky kiinni.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	10043.jpg‎
Views:	804
Size:	13,0 Kt
ID:	17593  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2011, 23:31
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
No kyllä siinä se tanko on, ei siihen sen kummallisempia vipuja tarvita, siihen tankoon vaan ilmasylkky kiinni.
kyllähän siinä tosiaan toi tanko on. varmaan sais kehiteltyä tohon jonku systeemin, mut pitäis jollain keskittää se tanko siihen perään ku ei oo tota ehjää moottorinjalkaa ja sit ettii joku sopiva sylinteri ohjaamaan. mut nyt kiinnostais lähinnä se et miten sais sen etu lukon toimimaan, ku tekipä takalukon miten tahansa ni etulukon ohjaus tarvii modauksen et suostuu kytkee sen, siis ku toihan ei normisti kytke etulukkoa ilman et takalukko on kytketty.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2011, 23:36
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Kunhan löydät sen ohjainboxin, niin ei se kummonen voi olla, kuten pee jo totesi, varmaan tarvii vaan "huijausvirran" että luulee takalukon olevan kytketty.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2011, 23:41
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 477
Perusasetus

näin mäki olettaisin, mut ajattelin nyt kokeilla onneeni, jos joku ois vaikka moisen tehny ni ei tarviis kiivetä perse edellä puuhun.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2011, 23:47
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Voit myös heittää ne alkuperäiset sähköt niistä lukkojen ohjauksista kuubaan ja teet tollasen kahden releen kytkennän, lukko toimii silloin riippumatta muista lukoista.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	lukon_kytkentä.jpg‎
Views:	760
Size:	26,4 Kt
ID:	17594  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2011, 23:59
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Voit myös heittää ne alkuperäiset sähköt niistä lukkojen ohjauksista kuubaan ja teet tollasen kahden releen kytkennän, lukko toimii silloin riippumatta muista lukoista.
täytynee varmaan jotain tollasta kehittää jos ei löydy ratkasua tohon omaan järjestelmään. kiitoksia vaihtoehdosta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2011, 07:24
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

ettei riittäis et pelkän katkasian modais. kun kyllähän etulukko kytkeytyy päälle vaikkei takalukko olisi kykeytynyt. esim jos takalukon moottori jumissa ja kääntää katkasiaa pykälän pidemmalle niin kyllä se etulukko kuitenkin kytkeytyy.

eli ei sen takalukon tarvii saada edes sitä rajaa tai mitenkään liikkua, kunhan se on käänetty katkasiasta päälle.

ja se on ihan helppo muuttaa paineilmalle se lukko. sorvaa vaan samanmoisen akselin kun siinä moottorissa, ja tekee siihen akseliin sisäkierteen mikä sopiii sylkkyyn. sitten vaan askartelee kiittityksen sylkylle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2011, 22:31
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kratz Näytä viesti
kyllähän siinä tosiaan toi tanko on. varmaan sais kehiteltyä tohon jonku systeemin, mut pitäis jollain keskittää se tanko siihen perään ku ei oo tota ehjää moottorinjalkaa ja sit ettii joku sopiva sylinteri ohjaamaan. mut nyt kiinnostais lähinnä se et miten sais sen etu lukon toimimaan, ku tekipä takalukon miten tahansa ni etulukon ohjaus tarvii modauksen et suostuu kytkee sen, siis ku toihan ei normisti kytke etulukkoa ilman et takalukko on kytketty.

Vinkkiä vaan jos jotain hyötyä ... profiilissani albumi jossa HDJ Etu ja taka-akseli lukot muutettuna paine-ilmalle. Kuvia en osaa siirtää näkyviin.


Arb kompura vielä ilman säiliötä+ magneetti venttiilit+kytkimet kabiiniin ja voi kytkeä etu tai taka lukon toisistaan riippumatta. Merkkivaloja ei ole koska pers tuntuma kertoo onko lukko päällä vai ei..

Alkuperäiset Toyota akseli lukot joita paineilma sylinteri/per akseli käyttää päälle ja pois.

Ollut tyytyväinen kuinka tarkasti toimii kytkentä päälle ja päältä pois.pois.. Ohjaus paine 4kg.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.08.2012, 11:33
tikkukuski:n Avatar
tikkukuski tikkukuski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 471
Perusasetus

nostetaas esiin tämäkin.. eli mulla tuossa hodarissa ei toimi takalukon moottori ja purin yöllä sen ja magneetit oli irti liimasin ne kiinni mutta ei toimi vieläkään niin mietin että oisko mahdollista että se moottorin peltikuppi menee liian tiukkaan kun ei pyöri matopyörästä ollenkaan??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.08.2012, 20:24
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

oliks kaikki magneetit irti ? niistä kaks on pari ja kaks pari, eli vastakkaisia polariteettejä (???) eli pitää olla "vuorotellen" siellä kuoressa ikäänkuin

+ - + -

toinen homma, helposti palaa käämilanka poikki, kun magnetti putoaa... käämimään sen on ainakin pystynyt joku vuos sitten Pennasen Sähkötyö Helsingissä....
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.08.2012, 12:36
tikkukuski:n Avatar
tikkukuski tikkukuski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 471
Perusasetus

joo oli ja menin sitten liimaamaan ne väärin PRKL
yöllä neljän aikaa työvuoron jälkeen voi sattua kaikkea näköjään.. nyt moottori pyörii ja lukko toimii niin kauan kun ei laita anturia paikalleen eli voiko se anturi olla pyöritetty liian syvälle niin jumittaa siihen???
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.08.2012, 14:16
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lukko kiinni tai auki. Moottoripaketti samaan kiinni tai auki tilaan irrallaan. Paikalleen. Toimii.

Tjsp.


kaivelin wanhoja, tuolla keskilukkoon liittyviä onGelmia ja ratkaisuja, sovellettavissa muuhunkin:

http://www.pnwadventures.com/vehicle...oubleshooting/
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 17.08.2012 16:24
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.08.2012, 16:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tikkukuski Näytä viesti
joo oli ja menin sitten liimaamaan ne väärin PRKL
yöllä neljän aikaa työvuoron jälkeen voi sattua kaikkea näköjään.. nyt moottori pyörii ja lukko toimii niin kauan kun ei laita anturia paikalleen eli voiko se anturi olla pyöritetty liian syvälle niin jumittaa siihen???
olisko mahdollista, että moottori pyörii väärinpäin? siis ne magneetit olisi sitten kaikki väärinpäin? voiko helposti kokeilla johtoja ristiin?

Tuo rajakatkaisinhan ohjaa lukon toimintaa/merkkivaloa, ja jos moottori pyörii väärään suuntaan, niin lukko ei lähde esim. aukeaamaan, kun moottori pyörittää kiinni, vaikka pitäs pyöriä toiseen suuntaan, ja kiinni menemään (siis aukeamaan, kun moottori pyörii väärinpäin) ei lähde, koska rajakytkin ilmoittaa olevan jo kiinni?

Noita lukkojajan ohjataan relelaatikolla, jossa oli muistaakseni lukkomoottorin käyntiajastukset yms.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.08.2012, 21:51
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tikkukuski Näytä viesti
joo oli ja menin sitten liimaamaan ne väärin PRKL
yöllä neljän aikaa työvuoron jälkeen voi sattua kaikkea näköjään.. nyt moottori pyörii ja lukko toimii niin kauan kun ei laita anturia paikalleen eli voiko se anturi olla pyöritetty liian syvälle niin jumittaa siihen???
Voisko olla se haarukka väärin päin? Se sopii paikalleen kummin päin vain, mutta ei ole symmetrinen ja sehän se anturia ohjailee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty HJ-61 lukkojen käyttövivut MK O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.11.2010 20:38
Myyty 12v lukkojen ohjaus kompura (TML) karppa2 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 06.10.2010 18:08
Ostettu HJ:n lukkojen kytkentävaijerit/vivustot romurauta O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.07.2010 21:43
HDJ Akseli lukkojen käytön ohjaus? hunter hdj Tekniikka & Jutustelu 4 21.03.2010 19:50
lukkojen sopivuudesta Tekniikka & Jutustelu 0 16.11.2006 11:54


Sivu luotu: 15:18 (GMT +2).