Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2011, 11:10
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.783
Perusasetus

Kauan emmin ton värkin ostamista. Olis pitänyt ostaa jo loppina tosi kätevä kun yksistään laittaa jarruja. Niin eikä tartte pääsylinteriäkään erikseen ilmatama kun tuota käyttää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2011, 11:30
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

jaa


Silikoniletkunpätkä jonka päässä polkupyörän palloventtiili (venttiili jossakin astiassa) ajaa saman asian. Eikä tarvi kompuroita hilata mahdolliselle ilmauspaikalle... Ja yksinään voi ilmailla.

Nyyb.Petroman
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2011, 11:44
Puska-suska:n Avatar
Puska-suska Puska-suska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.10
Sijainti: Helsinki, Veräjämäki
Viestit: 101
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Silikoniletkunpätkä jonka päässä polkupyörän palloventtiili (venttiili jossakin astiassa) ajaa saman asian. Eikä tarvi kompuroita hilata mahdolliselle ilmauspaikalle... Ja yksinään voi ilmailla.

Nyyb.Petroman
(Tiedetään, tiedetään...)



Tollasella Bilteman vitosen setillä oon ilmannu iät ja ajat. Mietin vaan että mikä siinä paineilmakäyttösessä on niin hyvää, että ihmiset maksaa sellasesta lähemmäs sata euroa.
__________________
Suzuki SJ410 -83
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2011, 12:00
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Simppelin homman tekeminen monimutkaiseksi erilaisilla laitteilla on vaan niin hienoa, ainakin niitä kauppaavien mielestä.

Näissä omissa pikkuhommissa ei kovin kummoisia laitteita tarvita mutta oliskohan noi "koneelliset" jutut enempi tarkoitettu semmoiseen korjaamotyyliseen työskentelyyn jossa joutuu tekemään samaa hommaa jatkuvasti.
Hyvä esimerkki omalla työmaalla on laskutelineiden "iskarien" nestehuoltoon tarkoitettu nestepumppu.
Semmoisella normaalin hallijekkipumpun kokoisella käsipumpulla kun työntää 20-30litraa hydraulinestettä pahimmassa tapauksessa monessa vuorossa peräkkäin niin alkaa jossain vaiheessa kaipaamaan jotain ihan muuta...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2011, 14:11
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Parhaimmillaan jarrut ilmautuu ihan vaan avaamalla ilmausnipan ja odottelemalla. Ainakin Nivan takajarrut olivat semmoinen "hankala" juttu, vaikka niitä porukalla kuin poljettiin ja ilmailtiin taiteen sääntöjen mukaan niin ei onnistunut. Sitten kun älysi sen että antaa painovoiman tehdä rauhassa tehtävänsä niin voi sitä hyvän olon tunnetta...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2011, 14:41
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Puska-suska Näytä viesti
(Tiedetään, tiedetään...)



Tollasella Bilteman vitosen setillä oon ilmannu iät ja ajat. Mietin vaan että mikä siinä paineilmakäyttösessä on niin hyvää, että ihmiset maksaa sellasesta lähemmäs sata euroa.
Eihän tuollainen paineilmavehe sentään 100€ maksa. Puolet tai alle tuosta.

Ja ei kannata siihen pelkkään jarrunesteen vaihtoon tyytyä, saa kätevästi imastua tyhjäksi mitä mieleen tulee, ohjaustehostimen säiliö jne.

Jarrunesteitä vaihtaessa imee ensin säiliön tyhjäksi, jolloin ei tarvitse kaikkea likaista ainetta järjestelmän läpi vetää ja sen jälkeen vain kiinni ilmausruuviin. Helppo huuhdella huolella järjestelmä, kun ilman sen suurempaa vaivaa tulee tavaraa läpi, kun vaan muistaa lisäillä tavaraa lähtöpäähän.

Ilmankin voi varmasti elää, mutta omasta muistelen maksaneeni alle 20€ aikanaan ja on ollut kyllä hintansa väärti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2011, 18:53
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

joissain autoissa kun jarrujärjestelmä päässyt tyhjäksi ei perinteinen menetelmä toimi ei ilmaannu sitten millään, vaan pitää ilmata just alipainettakäyttäen....

Kunhan saan ittestäni irti niin tollasen alipaine härvelin itselleni rakennan.... (ja kokeilun jälkeen meen luultavasti ja ostan...)

Ja kuten jo todettu yksin on tosi helppo....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2011, 18:56
Rune:n Avatar
Rune Rune ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.11.06
Sijainti: Posio
Viestit: 324
Perusasetus

Vastaavaa laitetta olen käyttänyt kans imurina vähän vaikka missä. ketjukotelot, suunnanvaihtimet yms öljytilat. Hyvä siinä mielessä että kone tekee työn, voi itse myrkyttää keuhkoja tai huuhdella maksaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ40 jarrujen ehjäyssarja MikZ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.08.2009 21:54
Ostetaan O: hj60 jarrujen alipainesäiliö Cental73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 08.09.2008 18:48
HDJ jarrujen speksejä ??? pee Tekniikka & Jutustelu 4 14.02.2008 16:03
jarrujen ilmaus..?ei ilmaannu Tekniikka & Jutustelu 10 10.12.2006 19:07
HoJon jarrujen ilmaus Nalle Tekniikka & Jutustelu 32 18.01.2005 23:18


Sivu luotu: 15:44 (GMT +2).