![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Siinä välitangossa on sellainen paksunnos joka on liuku, ja se sallii kepin liikkeen siihen pakkoykkös asentoon. Mekaanisesti se liike välillä 2-1 ei vaihda laatikossa mitään. Löytyy epäkuntoinen 720.xx laatikko, laitetaanko samaan kuormaan renkaiden kanssa... ![]()
__________________
KYM |
#2
|
||||
|
||||
![]() solenoidi
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Munsta auto lähtee liikkeelle kakkosella. Bensat kakkosella, dieselit ykkösellä??? Solenoidi naksahtaa kun kytkintä painaa. Pitää vielä säädellä sitä vivustoa, mutta jos ykkönen ei tarvitse mitään mekaanista, niin vähän ihmeelliseltä alkaa tuntumaan? -JEO-
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17 M-B 280GE -87 (Yhteishyvä) (Nissan KC 2.5TDi -05) (Nissan Terrano2 2,4i -96) (Mitsubishi L-200 2.5TD -96) |
#3
|
|||
|
|||
![]() W124 automaateissa (onko apua G-srj.?)
Ulkomuistista: (pistäkää chit.... jos väärässä paikassa)
Tuossa w123 laatikossa oli yhtäisyyksiä em. kerrottuun ja w124 laatikkoon. W124 (se n.1985-1995 taksimersu) 3.0L automaatti on nimenomaan ohjelmaltaan ja toiminnaltaan riippuvainen siitä, kumpaan (mikä tyyppi-) , diesel vai bensa: Bensa lähtee normaalisti 2:lla ja ainakin kepistä pakko "2-":lla (viimmeinen asento) käyttämällä ottaa ykkösen pesään, ainakin jalka jarrulla?. Dsl lähtee kuulemma ykkösellä ja "nielasee" heti kakkosen. Molemmissa vois olla jotain sähköä kaasupolkimeen liittyen, en ole tutustunut. Mutta kaikkihan tietää ettei nuo 4 portaiset automaatit ole ylivaihteella? Toki välitykset ovat offareille sopivat, siis (ja jälleen... ulkomuistista...) 1. 1:4.25 2. 1:2.41 (siis samaa luokkaa kuin jenkki automaattien yms ykkönen) 3. 1:1,49 4. 1:1.000 Ja että tuo w 124 laatikko olisi looginen, niin miksi keppiä pakko kakkosella käytettyäni minun Marsu ei pysy mäkilähdössä (lue veneluiskassa-)paikallaan? (d:llä pysyy?) Noissa mb:n automaateissa on rahkeita off-roadiin, mutta tuo tiedon saannin vaikeus pikkasen nyppii. HUOM. ei koske kaikkia askeja! xxxxx Taannoin tuosta silloisen toimitusjohtajan (bensa) 300E sedanista keskusteltiin pitkien lasien ääressä, ja ei kuulemma lähde paikaltaan. Mutta kun se hallinnon sihteeri oli viemässä tj:tä kotiin ja tj oli kuulemma siteerannu minua, niin ensimmäisten punaisten jälkeen keskusteluaiheet oli muuttunut. (se neiti sihteeri hallitsi copy/paste...) ja ainut ihminen siinä firmassa, joka olisi halunnut AJAA tj:n mb:tä ja ei päässyt edes kokeilemaan olin minä!) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty LR D2 TD5 + automaatti | Holst | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.08.2010 09:43 |
Automaatti | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.03.2009 19:42 |
GE280 mese kymysys | Teme | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.08.2006 11:06 |
automaatti vai... | Lars | Cooking & Food | 13 | 02.07.2003 09:42 |
O: Automaatti | ari | O/M/V Muut | 0 | 23.04.2003 18:23 |