Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   GE280 automaatti 720.1? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81596)

JEO 28.02.2011 14:37

GE280 automaatti 720.1?
 
Mersu GE280 -87 automaatti laatikolla.
Laatikon kylessä seuraavat numerot 460 270 100 1 720.109 020 18957
eli laatikko ilmeisesti "old faithful" 720.1?

Ongelma:
Ei meinaa löytyä ykköstä laatikosta.

Kytkeytyykö ykkönen päälle mekaanisesti vai sähköisesti?
Vipu ei nimittäin meinaa mennä ollenkaan ykkös asentoon ja siellähän näkyy joku pieni sähkökytkin.
Ollaan kokeiltu painella sitä kytkintä sillon ku kakkonen on silmässä, mutta ei sillon ainakaan mitään tapahdu???

Kertokaa viisaat mikä tässä on vikana???

-JEO-

axo 28.02.2011 21:42

1 Liiteet
Keppi ei mee kun 2 asentoon. Lähtee ykkösellä kyllä liikkeelle mut heti vaihtaa käytännössä 2 sisään.
Jos lootan apukuskin puolella on solenoidi laita siihen virta katkaisimen takaa niin saat pakko ykkösen. Kela on heti kiinnityslaipan lähellä.


Ohessa kuva (huono)

axo

AtteL 28.02.2011 22:49

Siinä välitangossa on sellainen paksunnos joka on liuku, ja se sallii kepin liikkeen siihen pakkoykkös asentoon. Mekaanisesti se liike välillä 2-1 ei vaihda laatikossa mitään.
Löytyy epäkuntoinen 720.xx laatikko, laitetaanko samaan kuormaan renkaiden kanssa...:D

JEO 01.03.2011 08:25

solenoidi
 
Kiitos hyvistä vinkeistä.

Munsta auto lähtee liikkeelle kakkosella. Bensat kakkosella, dieselit ykkösellä???

Solenoidi naksahtaa kun kytkintä painaa.
Pitää vielä säädellä sitä vivustoa, mutta jos ykkönen ei tarvitse mitään mekaanista, niin vähän ihmeelliseltä alkaa tuntumaan?

-JEO-

BJ-40/76 01.03.2011 23:00

W124 automaateissa (onko apua G-srj.?)
 
Ulkomuistista: (pistäkää chit.... jos väärässä paikassa)

Tuossa w123 laatikossa oli yhtäisyyksiä em. kerrottuun ja w124 laatikkoon.

W124 (se n.1985-1995 taksimersu) 3.0L automaatti on nimenomaan ohjelmaltaan ja toiminnaltaan
riippuvainen siitä, kumpaan (mikä tyyppi-) , diesel vai bensa:

Bensa lähtee normaalisti 2:lla ja ainakin kepistä pakko "2-":lla (viimmeinen asento) käyttämällä ottaa
ykkösen pesään, ainakin jalka jarrulla?.

Dsl lähtee kuulemma ykkösellä ja "nielasee" heti kakkosen.

Molemmissa vois olla jotain sähköä kaasupolkimeen liittyen, en ole tutustunut.

Mutta kaikkihan tietää ettei nuo 4 portaiset automaatit ole ylivaihteella?

Toki välitykset ovat offareille sopivat, siis (ja jälleen... ulkomuistista...)

1. 1:4.25
2. 1:2.41 (siis samaa luokkaa kuin jenkki automaattien yms ykkönen)
3. 1:1,49
4. 1:1.000

Ja että tuo w 124 laatikko olisi looginen, niin miksi keppiä pakko kakkosella käytettyäni
minun Marsu ei pysy mäkilähdössä (lue veneluiskassa-)paikallaan? (d:llä pysyy?)

Noissa mb:n automaateissa on rahkeita off-roadiin, mutta tuo tiedon saannin vaikeus pikkasen
nyppii. HUOM. ei koske kaikkia askeja!

xxxxx

Taannoin tuosta silloisen toimitusjohtajan (bensa) 300E sedanista keskusteltiin pitkien lasien ääressä, ja
ei kuulemma lähde paikaltaan.
Mutta kun se hallinnon sihteeri oli viemässä tj:tä kotiin ja tj oli kuulemma siteerannu minua,
niin ensimmäisten punaisten jälkeen keskusteluaiheet oli muuttunut.
(se neiti sihteeri hallitsi copy/paste...) ja ainut ihminen siinä firmassa, joka olisi halunnut AJAA tj:n
mb:tä ja ei päässyt edes kokeilemaan olin minä!)


Sivu luotu: 06:27 (GMT +2).