![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() kai tämäkin aika raskas on, ja actioniakin piisaa.... |
#27
|
|||
|
|||
![]()
Tossa olis ``twin stick pappy`` aikas hurjan näköstä touhuu.
http://www.youtube.com/watch?v=2mf6AUbjT-s |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://apps.volvotrucks.com/I-Shift/fi-fi/i-shift.html
__________________
KYM |
#29
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Ai saatana ku sai taas nauraa ihtesä kippeäks ku kahto tuon jakson.
![]()
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#31
|
||||
|
||||
![]()
älä mitään, tuntuu et joka kausi ne parantaa sarjaa niinku sika juoksuaan
|
#32
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa taannoin kokemäenjoelta ruoppausta
![]() ![]() |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Fullereissa on eroja, ja se on autokohtainen se ero! Vaikka ois samanlainen loota niin osaa sitten olla ihan erilainen ajettava toisessa autossa.
Ennen en tykännyt yhtään synkronoiduista laatikoista ja olin niitä vastaan, MUTTA, nykyään ajan mieluummin synkronoidulla lootalla, pykälät menee uusilla lootilla ihan samalla tavalla päälle kuorma päällä 45 asteen mäessä, huono puoli noissa on SE, että jos autoa käy piiskaamassa useampi seppä niin sinne mahtuu myös sellaisia vaihtajia mukaan joilta se tuntuu onnistuvan laatikon hajottaminen vuodesta toiseen. ![]() Ettei menis OT:ksi niin tossa parin vuoden takaa kun käskystä piti käydä korjaamassa altaan reunaa, ei taas ollut mitään järkeä. |
#34
|
|||
|
|||
![]()
On kyllä ollut perin typerä tämä viimeisin kausi. Taso laskenut ihan helvetisti. Jutut kait alkavat loppua.
|
#35
|
||||
|
||||
![]()
ei sa ottaa nii vakavasti sitä ohjelmaa, yksinkertaista viihdettä yksinkertaisille ihmisille... bentley ;-)
|
#36
|
|||
|
|||
![]()
Niitä joita mahdollisesti alkoi kiinnostamaan rekkojen kiihdytyskisat enemmänkin, V8 lehti on julkaissut yhden aukeaman jutun lehdessä nro 1/2009. Nyt mulle selvisi sekin miksi ranskan kieli on noissa videoissa niin kovasti esillä.
-Rodéo du Camion on kanadalainen joka vuotinen tapahtuma, jota on vietetty jo 30 kertaa. -tapahtuma järjestetään joka vuosi pienellä paikkakunnalla nimeltä Notre-Dame-du-Nord, joka sijaitsee Kanadan ranskankielisellä alueella Quebecissä. Tapahtuma on nelipäiväinen. -tapahtuma sai alkunsa, kun kaksi paikallista rekkakuskia väitteli siitä, kumman vehkeet vetävät paremmin. Kaverrukset päättivät kokeilla hommaa käytännössä ja asettuivat rekkoineen kaupungin keskustassa sijaitsevan mäen alle - ja ei kun kilpaa ylöspäin. Voimankoitos järjestetään edelleen samassa mäessä. -säännöt tiivistettynä: autojen tulee olla tieliikenteeseen rekisteröityjä ja siitä todistuksena voimassa oleva katsastusmerkintä. Ainoa sallittu polttoaine on diesel. -säännöt kieltävät autojen perusrakenteiden muokkaamisen. Rautajousilla varustettuihin autoihin haetaan parempaa pitoa kiristämällä jousiin pänniä ketjuilla. -autojen perään kytketään B-juna, eli kaksi puoliperävaunua peräkkäin. Yhdistelmän kokonaispainoksi on määrätty 63500 kg. -kilpailu käydään parikilpailuna normaalin kiihdytysajon tapaan. Itse kiihdytys tapahtuu varttimailin matkalla jatkuvasti jyrkkenevään ylämäkeen. -kilpailuun osallistujien kesken jaetaan 32500 Kanadan dollarin arvosta rahapalkintoja. -päätapahtuma koostuu perävaunuluokasta, mutta lähtöjen välissä ajetaan täytenumerona pelkillä rekan nupeilla omaa sarjaa sekä näytöslähtöjä kiihdytyskäyttöön tehdyillä vetoautoilla. -perävaunullisen rekan vauhti mäen puolivälissä on reilut 60 km/h -tehot ovat hurjia jokapäiväisessä leipätyössä oleville autoille. Todellisia teholukemia varjellaan kuin kansallisaarretta, mutta varman tiedon mukaan liikutaan 1500 hv paremmalla puolella. -pelkät nupit kiipeävät mäelle parhaimmillaan yli 100 km/h. -kilpailuissa tapahtuu yleensä erittäin vähän kaluston rikkoontumisia. -kilpailun lähettäjä on yleensä päivän lopussa suihkun tarpeessa. Koko ihon ja hengitystiet peittää musta noki. ![]() -päävoitto tuliterä Peterbilt 389 rekkaveturi (arvo 126 000 Kanadan dollaria) -toinen palkinto tuliterä Mustang -kolmas palkinto uusi Ford pickup -neljäs palkinto Harley-Davidson Fat Boy Teksti on suoraa lainausta v8 lehden artikkelista |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Oman kokemuksen mukaan perävälitys ja moottorimalli on ratkaisevassa asemassa...
|
#38
|
||||
|
||||
![]()
Kahdessa kasettiautossa ollut sama kokoonpano, mut silti hyvin erilaiset.
|
#39
|
||||
|
||||
![]()
kyllä se on ihan siitä käyttäjästä kiinni minkälaiseks se laatikko sorvaantuu...perävälitys ja moottori malli vaan hieman muuttaa sitä missä kohtaan se pykälä menee kiroamatta päälle...
__________________
_______________ Chevrolet Blazer K5 6.2 TD |
#40
|
||||
|
||||
![]()
mistä tämä kuva sitten on kaapattu?
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Voi olla että vielä tänäkin päivänä valmistavat ![]() |
#42
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Meitillä on palokunnassa 300 Sisu kaikkine fullerineen ja sillä on kyllä oppinut jokainen alle 50 vuotias ajamaan. Autokoulu opeilla ei pärjää kun siinä on joku kummallinen resonaatio joissain montuissa eli se paiskaa aina nelosen pois päältä. Eli kepistä ON pidettävä kiinni. Ennen jotain remonttia se oli jopa niin huvittava ilmiö, että kirkonmäelle noustessa,on tietystä suuntaa kuoppa jossa vaihde aina pomppasi pois,ja jos oli sopivasti kaasua niin pykälä meni suoraan kolmoselle. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jolppina kun tuli jyrylllä lempattua koneen alta tavaraa kasalle lyhyttä väliä, niin jossain vaiheessa huomasi ettei kytkintä tullut enää käytettyä pakille vaihdettaessa,vaan kun leylandi sopivasti jarrutuksessa niiasi niin pakki meni siinä kohtaa päälle kuin itsetään ja lopuksi ilman kytkyä. |
#43
|
||||
|
||||
![]() Top Gear:in uusin jakso eli S16 E05 (kausi 16 jakso 5)
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#44
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs se semmonen twin-stick "fuller" oikein on? Mä olen nähnyt/ajanut kahdenlaista Roadrangeria, toinen sellainen "normaali" ja toinen sellainen missä oli peukalojarru.. eikun siis napilla kytkinjarru.
Mutta en ole Sisulla joutunut leipätyötä tekemään joten viisaammat valistaa.. |
#45
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kuva tuolta: http://www.mytrucksource.com/t335-my...x-transmission
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Joo, toimintaperiaatehan on "selkeä", tuohon tyyliin monessa vanhemmassa traktorissa hantaakit menee. Meinasin vaan että onko tuota Sisu ja jenkkimiesten pyhää laatikkoa tehty 2-keppisenä versiona joskus..
Tällä Mackin laatikolla ei liene paljon tekoa sen kanssa? Menee kyllä aika rankasti offtopic mutta eihän se täällä chit-chatissa haittaa.. ![]() |
#47
|
|||
|
|||
![]() - Vielä fullerista...
Mulla on hämärä muistikuva kun täällä länsirannikolla järjesti jokin autolehti kokeen ns. paimion mäessä, vanhalla ykköstiellä. Tarkoitus oli kahdesta ruotsalaisesta merkistä katsoa kumpi on kunkku. Eli täysillä sorakaseteilla mäkeä ylös seisovalla lähdöllä, aika jo loppunopeus mitattiin.
Pakan sekoitti paikallinen sorakuski sisulla jossa oli paljon tehottomampi rollssi ja se fuller... Ihan suvereenisti pesi ne uudet voimanpesät puoli miljoonaa ajetulla työkalulla... Lehdessä ei tätä mustaa hevosta kyllä mainittu : ) - Nikitön vaari joka ei osaa kirjautua. |
#48
|
||||
|
||||
![]()
Kelpaako tähän takapyörät ilmassa kuva, kjäh kjäh, onkohan kuski säikähtänyt.
![]() ![]() Viimeksi muokannut -Jarkko- : 25.02.2011 21:38 Perustelu: noh kuva? |
#49
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo Twin splitter on ollu myös Ivecoissa (Eurostar, Eurocargo) käytössä ja se onkin yks maailman parhaita laatikoita mun mielestä. Suomalaiset on onneks ollu niin viisaita että ovat saaneet kaikki toiminnot yhteen keppiin, videoitten perusteella riittävän hujattoman näköstä touhua jos joutuu kahta keppiä yhtäaikaa veivata.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#50
|
||||
|
||||
![]()
En tiiä onko kovin action mut raskaassa kalustossa toi roikkuu.
![]()
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
action manilla autossa boggerit | junnu78 | Chit-Chat | 1 | 02.02.2007 12:32 |
Kuvia.. | heikki40 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.10.2006 19:39 |
Bjstä action kuvia!! | Linkit | 5 | 05.04.2004 21:16 |