Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Raskaankaluston action kuvia. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74134)

SamiN 26.07.2010 19:16

Raskaankaluston action kuvia.
 
Laitetaas votoja miten on saatu isomman kaluston etutassut ilmaan:

Alotetaan vaikka vastineella vaihtolavavolvolle, tosin mersu keulii kipatessa multaa :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64044

Repro 26.07.2010 19:24

Scanialla ja Sisulla sai aikoinaan vaihtolavoja ajellessa etupyörät 3 metriä korkealle, onneks ne lavat on jäänyt pois käytöstä, ja autot myös.

sisua45 26.07.2010 19:48

Hyvähän tuolla on keulia, kun 3/4 osa akseleista on tukevasti maassa. :)

Meidän 1619 mersu oli joskus kyljellään nosturin varassa, kuskin puolen pyörät metrin korkeudella. Tassun alla oleva asvaltti petti... Mutta onneksi mitään suurempia vaurioita ei tullut, toisen puolen laidat meni uusiksi kun kuorma meni niistä läpi. Mutta kuvia ei siitä valitettavasti ole.

Picu 27.07.2010 13:28

Vastineena tuolle Mersulle, Volvon tassuthan taisi nousta jopa hieman ylemmäs ja ihan tasamaalla. Eikös tuo, että takapyörät ovat ojassa, lievennä tilannetta?
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2704073.jpg

-Captain- 27.07.2010 15:26

ainaki metsähakehommis näkee melkei joka päivä et koukkuauton etupyörät nousee ilmaan(tasamaalla).. :) viime kesänä olin kuukauden ajamassa 4-akselisella sisulla soraa, yhel kuormal kipatesa ei kasetin perälauta auennut niin nostihan sisukin pari metrii etusia enne ku kerkes painaa kipin alas ja jonkun verran tuli jo perälaudan yli soraa :)

mehtämörö 27.07.2010 15:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 684435)
Hyvähän tuolla on keulia, kun 3/4 osa akseleista on tukevasti maassa. :)

Meidän 1619 mersu oli joskus kyljellään nosturin varassa, kuskin puolen pyörät metrin korkeudella. Tassun alla oleva asvaltti petti... Mutta onneksi mitään suurempia vaurioita ei tullut, toisen puolen laidat meni uusiksi kun kuorma meni niistä läpi. Mutta kuvia ei siitä valitettavasti ole.


Meidän firmalle kävi viime talvena melko vastaavasti. Ainoa et oli iso henkilönosturi ja kaks miestä korissa. tassu oli vanhan hiililuukun päällä ja petti alta. Voitte veikata mitä kävi ku puomi melkeen pystysuoraan ylös ja piiskana tulee 10m alas päin se puomi..

Heering80 28.07.2010 09:28

http://media.ebaumsworld.com/mediaFi...305/831038.png

Heguli 28.07.2010 16:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mehtämörö (Viesti 684565)
tassu oli vanhan hiililuukun päällä ja petti alta.

Asiaa sivuten taloyhtiöiden pihoilla on paljon vaarallisia paikkoja, esim. juurikin noita vanhoja hiililuukkuja. Vastaan on tullut myös ohuen asfaltin alle jätettyjä tarkastuskaivoja, joissa ei ole kunnon metallikantta paikoillaan. Pahimmissa on laitettu raakalaudasta kansi ja päälle vaan asfaltti. Tuollaisen kohtaan kun laittaa nostirin tassun niin johan kaadutaan. Myös vanhoja putkikanaaleja saattaa mennä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Eli varovaisuutta....

mehtämörö 28.07.2010 18:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 684772)
Asiaa sivuten taloyhtiöiden pihoilla on paljon vaarallisia paikkoja, esim. juurikin noita vanhoja hiililuukkuja. Vastaan on tullut myös ohuen asfaltin alle jätettyjä tarkastuskaivoja, joissa ei ole kunnon metallikantta paikoillaan. Pahimmissa on laitettu raakalaudasta kansi ja päälle vaan asfaltti. Tuollaisen kohtaan kun laittaa nostirin tassun niin johan kaadutaan. Myös vanhoja putkikanaaleja saattaa mennä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Eli varovaisuutta....


No joo tuokin oli julkisivun puolella, toiset tassut jalkakäytäväl ja toiset tais olla tiellä. 2 tyyppiä kuoli sen luukun takia..

khonkonen 28.07.2010 20:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mehtämörö (Viesti 684792)
No joo tuokin oli julkisivun puolella, toiset tassut jalkakäytäväl ja toiset tais olla tiellä. 2 tyyppiä kuoli sen luukun takia..

Valjaat on halpa ja pieni töinen henkivakuutus nosturihommissa. Meillä ovat töissä pakolliset.

SamiN 29.07.2010 15:14

Mihin laitat valjaat nostokorissa? Varsinkin jos räystäässä ei ole tartuntapaikkoja. Ei siinä valjaat auta jos puomi kaatuu.

Sirpa: ei ollut ojassa, pikkasen kalteva piha (kaivurille keikkaa, ehkä jo syssymmällä piha tasanen..)

Lisää votoja, noita nosturin kaatumisia kattelin youtubessa ja ei tosiaankaan naurattanut kun aatteli miten on korissaolijoille käyny.

khonkonen 29.07.2010 17:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 (Viesti 684955)
Mihin laitat valjaat nostokorissa? Varsinkin jos räystäässä ei ole tartuntapaikkoja. Ei siinä valjaat auta jos puomi kaatuu.

Sirpa: ei ollut ojassa, pikkasen kalteva piha (kaivurille keikkaa, ehkä jo syssymmällä piha tasanen..)

Lisää votoja, noita nosturin kaatumisia kattelin youtubessa ja ei tosiaankaan naurattanut kun aatteli miten on korissaolijoille käyny.

Sitä kysyttiin kans turvallisuuskoulutuksessa ja sanoivat et siltikin aina korin kiinnityspisteeseen kiinni. Sillon et ainakaan lennä ulos siitä korista tai jos lennät ulos niin et lennä maahan asti. Tuo samainen tapaus oli esimerkkinä koulutuksessa.

Picu 23.01.2011 16:29

Tuli tuubissa vastaan niin hyvä raskaankaluston action/renkaiden nostatus filmi, että pakkohan se on tänne laittaa:



Onko tuo sitten sitä täydellistä auton hallintaa vai onko kanikka vain tosi tehokas:confused:
Anyway: teki vaikutuksen.:)

Picu 23.01.2011 18:57

Tuon videon jälkeen tarjolle tulee filmejä jotka ovat katsomisen arvoisia. Todellisia raskaan kaluston action filmejä! Toi Scania juttu ei sitten tainnut mikään ihmeellinen ollakkaan eikä tuo meidän viimekesäinen Volvon etupyörien nostatus.:p

Picu 23.01.2011 20:54

Tämä kaveri on kyllä tosissaan konemies. Ei taida ottaa ihan pelkkänä työnä Catepillarin ajoa.:)

http://juracime.skyrock.com/

Picu 23.02.2011 11:51

Olisiko tästä uusi laji Suomeen
 
Ei voi muuta todeta kuin että alansa osaajia. Ei varmaan helppoa hallita tuollaista voimanpesää noin kapeassa rännissä kun yleisökin on vielä millin päässä. Luulisi tuossa katsojankin adrenaliinitason nousevan.:) Tähän ei voi taas todeta muuta kuin että miten noi Jenkit aina osaa...




Rekisteröimätön 23.02.2011 12:40

- Taitavia äijiä...
 
Seuratkaapa sitä voittajaautoa, ei paljon savu katkea isompaan vaihtaessa !! Veikkaan että laatikkona on suorahampainen Fuller. Tekijämies tosiaan...

Vaari joka ei osaa kirjautua :(

metsienmies 23.02.2011 17:31

vetää sanattomaksi...
 
:eek: :eek: :eek:
Olis varmaan hauskaa seurata paikanpäältä! ;)

Rytari 23.02.2011 17:49

http://www.youtube.com/watch?v=rMWZG...eature=related
sen mitä noita on kattonut niin toi coga vetää kyllä hyvin
http://www.youtube.com/watch?v=A538HCjip3I
http://www.youtube.com/watch?v=S5blj...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9GQxjE5T9Vs
http://www.youtube.com/watch?v=qDKxONRxeCc

Rytari 23.02.2011 17:52

http://www.youtube.com/watch?v=kJp_-...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=bri1z...eature=related

Nuhapumppu 23.02.2011 18:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 684984)
Sitä kysyttiin kans turvallisuuskoulutuksessa ja sanoivat et siltikin aina korin kiinnityspisteeseen kiinni. Sillon et ainakaan lennä ulos siitä korista tai jos lennät ulos niin et lennä maahan asti. Tuo samainen tapaus oli esimerkkinä koulutuksessa.

Niin mutta jos koko paska tulee maata myöten niin se on yksi ja sama oletko korissa kiinni vai et. Ja tuossa tapauksessa taisi tulla koko paletti maahan,että eivät lentäneet pois kyydistä.

Ja aiheeseen,vähän füllerilla pykältämisen mallia immeisille.
http://www.youtube.com/watch?v=7MVyJVBY9kA

Ooppeli 23.02.2011 19:10

http://www.youtube.com/watch?v=fTEukDJN_0U Melko hätäseen lähtee.

AtteL 23.02.2011 19:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ooppeli (Viesti 743467)

Kuski on tosi keppimies, vaihdot nopeita eikä Eaton fuller tuuttaa varattua:D

Ranee 23.02.2011 19:34

Helkkari nuo twin stickit ne vasta huskan näkösiä hämmentimiä on.

Timo_L 23.02.2011 19:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 743344)
Seuratkaapa sitä voittajaautoa, ei paljon savu katkea isompaan vaihtaessa !! Veikkaan että laatikkona on suorahampainen Fuller. Tekijämies tosiaan...

Vaari joka ei osaa kirjautua :(

On muuten hienoja laatikoita silloin kun osaa ajaa niillä. Ei ole kyllä lasti päällä tullut koskaan testattua, mutta tyhjillä autoilla ainakin onnistui hyvin. Tosin ei kyllä noin katkotonta vaihtoa sais aikaiseksi mitä tuossa videolla. Meillä tuli muutamia vuosia sitten duunissa aika tiuhaan tahtiin vanhoja jenkkinuppeja joissa oli Fullerit, voi sitä sorvaamisen määrää kun oli iso kasa ukkoja jotka ei niillä osanneet vaihtaa ollenkaan :D kirosivat vaan että ihan paskoja vehkeitä nämä, ei mee edes vaihteet päälle :D

Mulle ei koskaan inttiaikana auennut että miten synkronoimattoman ajaminen voi olla niin vaikeaa, jotkut ei sitä oppineet vaikka saivat harjoitella hommaa yli puoli vuotta lähes päivittäin :eek:

edit:
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 743455)
Ja aiheeseen,vähän füllerilla pykältämisen mallia immeisille.
http://www.youtube.com/watch?v=7MVyJVBY9kA

Mitähän olisi autokoulunopettaja ollut c- korttia ajaessa mieltä kun olis tolleen vaihtanut? Se oli vakaasti sitä mieltä että kuorma-autolla vaihdetaan aina hitaasti ja rauhallisesti :D tuollaista twin-stick fulleria olisi kiva joskus päästä koittamaan, tuliskohan sillä ajamisesta yhtään mitään? Muutenkaan en ole kyllä muutamaan vuoteen synkronoimattomia enää ajanut, että vois itelläkin mennä ihan sorvaamiseksi se touhu ens alkuun.

Ei ole tämäkään ukkeli ihan eilisen teeren poikia hämmentimen kannsa?

http://www.youtube.com/watch?v=kkpxs...yer_detailpage


Sivu luotu: 11:12 (GMT +2).