Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2011, 09:42
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

ite en oo viä kerenny tiellä jurruuttan sen jälkeen ku korotussarjan asensin. Ens viikolla viimestään otan auton takas käyttöön niin sillon sen nään ja koen ite miten käyttäytyy maastossa ja tullu ajeltua kyllä korotussarjan ollessa kii ja hyvin se ainakin pienissä nopeuksissa o pelannu mut tiellä ja kovemmissa nopeuksessa voi olla taas sit asia ihan erikseen

Onkos tosta vanteitten leveydestä oikeen joku säännös paperilla että mille vanteelle minkäkin renkaan saa pistää?? Ei ainakaan kaverin Gr ssä kyselly tai kattonu vanteen leveyttä ku leimalla käytti. En tiiä sit miten o nykyään. 8"x15" vanteet ET - 20 :llä aattelin tilata tohon ku ei levitä niin paljoo ja mettässä pysyy vähän paremmi suojassa vanteen reunat ku ei oo 10" leveet.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2011, 12:13
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Post

Mulla on GR:ssä 3" korottavat dobinsonin jouset ja rough countryn iskarit, ja on tullu ajettua tielläkin.. Ohjaus hiukan vaeltelee urissa, mutta mitään jurinoita kardaanista tai mistään muualtakaan ei ole kuulunut.
Kaverilla oli GR:ssä 10x15" vanteet -44 et:llä, ja oli kyllä hyvän näköinen, kaarista tuli vähän ulos mutta kuvio jäi just levikkeen reunaan 11,5 leveellä kumilla. Itellä on tällä hetkellä 33x12,5 renkaat 7,5" vanteella ja -13 et:llä. Tuolla et:llä rengas jää omasta mielestä liikaa sisään, tulossa on 8x15" vanteet -30 et:llä.

Viimeksi muokannut GRpatrol : 23.02.2011 12:21
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2011, 23:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

rotpal gr


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
ite en oo viä kerenny tiellä jurruuttan sen jälkeen ku korotussarjan asensin. Ens viikolla viimestään otan auton takas käyttöön niin sillon sen nään ja koen ite miten käyttäytyy maastossa ja tullu ajeltua kyllä korotussarjan ollessa kii ja hyvin se ainakin pienissä nopeuksissa o pelannu mut tiellä ja kovemmissa nopeuksessa voi olla taas sit asia ihan erikseen

Onkos tosta vanteitten leveydestä oikeen joku säännös paperilla että mille vanteelle minkäkin renkaan saa pistää?? Ei ainakaan kaverin Gr ssä kyselly tai kattonu vanteen leveyttä ku leimalla käytti. En tiiä sit miten o nykyään. 8"x15" vanteet ET - 20 :llä aattelin tilata tohon ku ei levitä niin paljoo ja mettässä pysyy vähän paremmi suojassa vanteen reunat ku ei oo 10" leveet.
minulla on gr:ssä 3 tuuman korotus ja renkaina 33x12.5 vanteet -44 on aika levoton ajaa,vaihtelen tässä kevään korvilla uusia puslia,ns:säätö puslat,saas nähdä rauhoittuuko,kun tämä on vielä lyhyt malli.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.02.2011, 16:38
härski:n Avatar
härski härski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

on siitä siitä muistaakseni ohje katsureilla että 12,5" levee rengas vaatii vähintään 8,5" leveen vanteen. kyllähän se 10 levee vanne -44 et:llä ois röyhkeen näköinen mutta minun mielestä tulee jo liikaa ulos ja varmasti lisää vetelemistä tiellä ja metässä taas ratti hakkaa näpeille enemmän.

Ja noista kardaanin jurinoista vielä, että pitässä GR:ä ei varmaan niin pahasti 3" setillä ala kardaanit ääntään kun ovat huomattavasti pitemmät mitä pätkässä. Pätkän takakardaani on melkeen puolet lyhyempi mitä edessä. Ite ajattelin tärinä ongelmaa yrittää ratkaista vaihdelaatikkoa hieman laskemalla. Patrolli foorumilla sanovat, että pätkässä saattaa 3" setillä takakardaani jurrata sillon kun tankki on vajaa, että saattaa olla niinkin pienestä kiinni

Ja nuo 3astetta korjaavat casterinkorjaus puslat piti kans itelle tilata, että saapa nähdä miten ajettavuus muuttuu kun alle ne saan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.02.2011, 17:06
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja härski Näytä viesti
on siitä siitä muistaakseni ohje katsureilla että 12,5" levee rengas vaatii vähintään 8,5" leveen vanteen. kyllähän se 10 levee vanne -44 et:llä ois röyhkeen näköinen mutta minun mielestä tulee jo liikaa ulos ja varmasti lisää vetelemistä tiellä ja metässä taas ratti hakkaa näpeille enemmän.

Ja noista kardaanin jurinoista vielä, että pitässä GR:ä ei varmaan niin pahasti 3" setillä ala kardaanit ääntään kun ovat huomattavasti pitemmät mitä pätkässä. Pätkän takakardaani on melkeen puolet lyhyempi mitä edessä. Ite ajattelin tärinä ongelmaa yrittää ratkaista vaihdelaatikkoa hieman laskemalla. Patrolli foorumilla sanovat, että pätkässä saattaa 3" setillä takakardaani jurrata sillon kun tankki on vajaa, että saattaa olla niinkin pienestä kiinni

Ja nuo 3astetta korjaavat casterinkorjaus puslat piti kans itelle tilata, että saapa nähdä miten ajettavuus muuttuu kun alle ne saan.
Juu onhan niillä katsureilla juuri tuo ohje, mutta jos 8" vanteella on 12.5" leveä rengas, niin en usko, että ne katsurit alkaa sitä vannetta mittaileen. Riippuu tietty paljon katsastajastakin. Itellä oli viime kesänä patrollissa alla 31x11.5" renkaat 6" leveällä vanteella, nuo renkaat silloin muutoskatsastettiin ja ei sanonu vanteesta mitään
Tuossa on tosiaan järkeä että pätkässä on jyrkemmät kardaanikulmat korotuksella kuin pitkässä, tuotapa en tullu ajatelleeksi..
Melkein pitäis itekin tilata ne casterinkorjaus puslat, ei oo mitenkään nautittavaa ajella tiellä pitempiä matkoja.
Laitahan sitte kokemuksia, että auttoiko puslat hakemiseen
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2011, 17:49
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Ite en kans usko että rupeevat vannetta mittaileen mutta jos niin tekevät niin .... Casteripuslat pitäs varmaan itekki tilata jossain vaiheessa. Muistaakseni jostain aussifoorumilta lueskelin että juurikin pätkän gr:n laatikon takapalkin ja rungon väliin lisäämällä n.10 millin teräspalat niin pitäs jurinat hävitä. tuolta löytyy sitten jos jonkinmoista juttua patrolleista http://www.patrol4x4.com/forum/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2011, 23:32
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

rotpal gr


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
Ite en kans usko että rupeevat vannetta mittaileen mutta jos niin tekevät niin .... Casteripuslat pitäs varmaan itekki tilata jossain vaiheessa. Muistaakseni jostain aussifoorumilta lueskelin että juurikin pätkän gr:n laatikon takapalkin ja rungon väliin lisäämällä n.10 millin teräspalat niin pitäs jurinat hävitä. tuolta löytyy sitten jos jonkinmoista juttua patrolleista http://www.patrol4x4.com/forum/
ja se raideleveys ja sen mittaus alkoi itseäni askarruttaa,joten lompsin a-konttorille ja siellä päällikön puheille,joka vielä tarkisti asian jostakin,mitataan keskeltä rengas kuviota,eli ei vanteen kiinnitys pinnasta,tai ulkoreunasta,no käytännöt vaihtelee siitä huolimatta. tv:ss off road
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2011, 22:05
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Noniin nyt kerkee kirjotteleen ja lisäileen kuvia tännekkin. Tämä päivä meni purkaessa ja nostaessa kaverin patrollista kori päältä poies. Ikinä ennen ei oo sellasta rojektia tullu tehtyä mutta nyt sekin on tehty, kori lähti päältä yllättävän helposti ja tunnottomasti ilman vaurioita





Omakin rojekti saatu siihen kuntoon että sille koitti päivän valo ulkona, kaikki ruosteet hitsattuna sekä viat korjattuna.

Napalukot vaihtui AVM :n manuaalisiin lukkoihin kun alkuperäset lukot toimi vähän miten sattuu. Renkaat ja vanteet saapuivat myös viime perjantaina ja nekin ruuvattu alle jo. Ulkonäkö muuttu aivan tajuttomasti ja parempaan huomattavasti. Renkaat on 33x12.5 R15 BFG Mud-Terrainit KM2 ja -20 Et vanteilla ja hyvin mahtuu pyörimään Valoja laitettu keulalle sopivasti sekä öljyt vaihettu notkeempiin. Nyt auto ei vaadi kuin kovaa ajoa, pientä laittoa tietysti löytyy aina jostakin mutta suurimmat remontit tehty Sitten kuvia, nehän kertoo enemmän kuin tuhat sanaa

Tässä heti tallista ulos ajon jälkeen pikku pyörillä.




Alla 33:set ja ainakin itelle mieleisen näköseks tuli noilla pyörillä ja korotuksella. Helman alla 60 cm maavaraa ja akselien alla 30 cm.





Huomenna tarttee koittaa kunnolla miltä auto tuntuu ajossa ja miten käyttäytyy noilla renkailla ja 3" kortuksella. Renkaat ovat pidoltaan ainakin lumessa todella hyvän tuntuiset.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
paatrolli rojektia titanix Maasturiprojektit 9 01.01.2011 21:15
Geeärrä rojektia tdic-89 Maasturiprojektit 26 21.12.2010 16:22
Napero rojektia Givelä Maasturiprojektit 3 17.09.2009 18:08
Campo rojektia 4x4opel Maasturiprojektit 1 20.11.2007 14:46
Datsun rojektia Sag Tekniikka & Jutustelu 12 29.07.2005 10:54


Sivu luotu: 19:03 (GMT +2).