Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2011, 20:58
ahonkivi:n Avatar
ahonkivi ahonkivi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: kullaa, Finland.
Viestit: 58
Perusasetus

Liimasitko kannentiivisteet?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.02.2011, 21:29
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Ei ole liimailtu kun huoltokirja sanoi ettei metallitiivisteeseen saa liimaa laittaa. Sen voisi tehdäkin jos auttaa asiaan ja tietäisi mitä sinne tunkee.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ahonkivi Näytä viesti
Liimasitko kannentiivisteet?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.02.2011, 21:45
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

onks noiden sylinteriputkien alapäässä joku tiivistys ? pohdin voiko putki "romahtaa" alas ?

edit: JiiPee kyselikin jo samaa...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.02.2011, 17:35
ahonkivi:n Avatar
ahonkivi ahonkivi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: kullaa, Finland.
Viestit: 58
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
Ei ole liimailtu kun huoltokirja sanoi ettei metallitiivisteeseen saa liimaa laittaa. Sen voisi tehdäkin jos auttaa asiaan ja tietäisi mitä sinne tunkee.
Jotain (En nyt muista osanumeroa) Moparin spray-liimaa noihin ollaan laitettu, eikä ainakaan haitaksikaan ole ollut.
Mutta kait siitä kumminkin joku jälki jäisi jos tiivisteen välistä vuotais.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.02.2011, 17:53
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

jeep


moparin liimaa suosittelen myös. hartikaiselta löytyypi. kannen pultteja ei kyllä ihan järjettömään yli momenttiin kärsi vetästä. tarviiko metallinen kannen tiiviste ja venyvät pultit jälkikiristyksen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2011, 20:03
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
moparin liimaa suosittelen myös. hartikaiselta löytyypi. kannen pultteja ei kyllä ihan järjettömään yli momenttiin kärsi vetästä. tarviiko metallinen kannen tiiviste ja venyvät pultit jälkikiristyksen.
Joo en halua liioitella kiristystä mutta käytössä olevat työkalut joustaa sen verran paljon jo tuossa viimeisessä kiristyksessä että voisi ehkä jo tulla tarpeeksi heittoa että jää löysälle. Momenttiavain on sen verran tukevampaa tekoa että voisi edes ajatella saavansa tarkemmin kireydet kohdilleen kun vain tietäisi mihin asti vetää.

Chryslerin huoltokirjan mukaan jälkikiristystä ei tarvitse peltitiivisteen kanssa mutta näin jossain lapun jossa oli merkitty jälkikiristys 2500 kilsan jälkeen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2011, 17:54
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Yhdessä kannessa sylinteriputken/tiivisteen jättämä rengas näytti siltä ettei tiivisty kunnolla. Muissa kansissa renkula oli yhtenäinen mutta yhdessä renkula oli vähän 'katki'. Ongelma on miten sen saa kirittyä tiiviiksi. Vähän epäilyttää että kiristysasteiden kanssa on tullut heittoa heikohkojen työkalujen takia ja koitan keksiä millä momentilla nuo voisi vetää kiinni.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2011, 18:00
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

vuotaako siis moottorin kansipalojen päästä.. (etu ja taka).. tai kannen välistä kuitenkin..? siinä eikös ole sellaiset rautamötikät kansipulttien alle jotka painaa kansia. ne voi jäädä kantamaan. saatoin sekottaa asiaa.. kyseinen kone on fordin scorpionissa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.02.2011, 18:34
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Aika varma olen että vuoto on kannen ja sylinteriputken välissä. Ei se oikein muualta voi vuotaa ellei sitten koneistamo ole onnistunut kahteen kertaan missaamaan vikaa kaksista eri kansista. Ja juu, rautamötikät on 'pääpulttien' alla. Sitä en tiedä miten niiden kantamisen todentaisi?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.02.2011, 18:43
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

märkiikö ulospäin kansien välistä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.02.2011, 19:40
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anfi Näytä viesti
märkiikö ulospäin kansien välistä
Ei vuoda mistään.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.02.2011, 18:55
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
Aika varma olen että vuoto on kannen ja sylinteriputken välissä. Ei se oikein muualta voi vuotaa ellei sitten koneistamo ole onnistunut kahteen kertaan missaamaan vikaa kaksista eri kansista. Ja juu, rautamötikät on 'pääpulttien' alla. Sitä en tiedä miten niiden kantamisen todentaisi?
...siis vastaako nää kanteen kiristettäessä ?? jos vastaa niin niistä kans pois ainakin sen verran kuin kansistakin...


onks tuollainen kiristysohje tuttu

http://oskin.msk.ru/pub/chrysler-dod...m%20egs_9a.pdf

kohtaaista tarkkuutta noihin kiristyksiin varmaan kaipais, lämmityskäytön jälkeen siis avataan pultteja, sitten momenttii ja vielä asteet päälle... ja vinkkinä: maalitippa pultin päässä estää "unohdukset", eli ne "kiristinksmäjotonvaien" tilanteet
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 27.02.2011 19:01
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.02.2011, 19:52
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
...siis vastaako nää kanteen kiristettäessä ?? jos vastaa niin niistä kans pois ainakin sen verran kuin kansistakin...
No nyt tipuin kärryiltä. Siis ne palikathan on kannen ja pultinkannan välissä. Jos niistä ottaa tavaraa pois niin eikös pultti mene vain vähän syvemmälle ennen kuin ottaa kiinni siihen palikkaan? Jos pultin kanta ei ota siihen palikkaan niin sittenhän se palikka ei paina kantta alas.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Jep, näillä nuoteilla sitä on tehty.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ja vinkkinä: maalitippa pultin päässä estää "unohdukset", eli ne "kiristinksmäjotonvaien" tilanteet
Juu, olisihan se noloa jossain puolenvälin kohdilla seota järjestyksestä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.02.2011, 20:32
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
ellei sitten koneistamo ole onnistunut kahteen kertaan missaamaan vikaa kaksista eri kansista.
Onkohan kannet oikeesti tarkistettu vai ainoastaan laskutettu?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.02.2011, 20:35
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Onkohan kannet oikeesti tarkistettu vai ainoastaan laskutettu?



Aika heikosti olisi asiat jos näin olisi käyny mutta on ne ainakin pesty ja puunattu hyvin.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.03.2011, 09:09
Mattius:n Avatar
Mattius Mattius ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.11
Sijainti: Suomi, Finland
Viestit: 66
Perusasetus

Teräksiset kansitiivisteet liimataan aina,


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
Ei ole liimailtu kun huoltokirja sanoi ettei metallitiivisteeseen saa liimaa laittaa. Sen voisi tehdäkin jos auttaa asiaan ja tietäisi mitä sinne tunkee.
Terve,

Haynesin korjausoppaan mukaan teräksiset kansipahvit liimataan aina: "Tavallinen tiiviste asennetaan kuivana, mutta jos kyseessä on terästiiviste, levitetään sen molemmin puolin ohut tasainen kerros tarkoitukseen sopivaa tiivistetahnaa (K&W Copper Coast, tai vastaavaa)".

Jos käytössäsi on joku "ranskankielinen" käyttöohjekirja, niin jätä se omaan arvoonsa käännösvirheiden takia. Vaikka ajankin Chevrolet-nimisellä maasturilla (ranskalainen nimi), niin luen korjausohjeet aina suomeksi, tai englanniksikin.

Tiivisteet kanteen ja baanalle?

Jos kuitenkin tarkistaisit kunnolla itse sylinterilohkon tiivistepinnan ja tarvittaessa voidaan erään autosepän mukaan käyttää lohkonpuoleissen "kanavasyöpymän" korjauksessa käyttää kemiallista metallia, joka hiotaan hieman koholle ja pehmeän kansipahvin (ei teräksisen) kyseessä ollessa kohta saadaan pitämään kannen kiristämisen jälkeen. Kysy tästä vaihtoehdosta koneistamon ammattilaisen mielipidettä ensin.

Olen Kuopiossa ja itsellänikin samankaltainen tiivisteenvaihto 6,2 L Detroitteriin. Niissä venyvät yleensä kannenpultit oikean lohkon osalta EGR-venttiilin, tai sen ohjaustunnistimien vikaantuessa, joka aiheuttaa moottorinpuoliskon sekä imusarjan voimakasta karstoittumista.

Autot ovat tehty "nykyaikaisille" päästörajoitteille, toisin kuin ei-amerikkalaiset autot 2000-luvulle asti. Jos varallisuus ja/tai osaaminen ei anna mahdollisuutta EGR-venttiilin kuntoon saamiseksi, niin moottorivaurioiden ja sitä kautta lisääntyvien päästöjen voimakkaan kasvun takia, omantunnon niin salliessa, voitanee EGR-venttiili poistaa toiminnasta väliaikaisesti testauksen ajaksi, asentamalla sen asennusjalkaan paksuhko peltitiiviste väliin, jossa vähemmän reikiä kun alkuperäisessä tiivisteessä, joka myöskin jätetään paikoilleen. EGR-venttiilin kunnostus on kuitenkin oikein vaihtoehto!

Summarum: Imusarjan ollessa voimakkaasti karstoittunut ei kansiremontista tule pitkäaikaista, jollei EGR-kunnostusta tehdä samalla.

Terveisin,

Mattius

JK. Jos et muutoin tunnista kirjoittajaa Kuopiosta, niin oikeasta putkesta lähtevät voimakkaat savumerkit auttavat sinua Auto tuli juuri vaihdossa, ja edellisen omistajan kansiremppa kesti vain pariviikkoa kunnossa, kun plaanaus jäi pois kiireiden takia.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.03.2011, 13:45
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Jeps. Tuo liimakielto oli peräisin Chryslerin korjausoppaasta mutta ajattelin jättää sen huomiotta ja hommata siihen jotain tiivisteliimaa.

Huomenna jumppaan koneen auki vielä kerran ja vedän tiivistetahnalla sen läjään kun olen ensin tutkinut paikat suurennuslasilla. Kävi jo mielessä heittää paisuntasäiliö jonkkaan ja vetää letkut takakonttiin tarpeeksi isoon tankkiin johon saa rauhassa purskutella...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.03.2011, 15:47
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus



Noita liimoja tutkiskelin. Oiskohan tuosta Motonetin mömmöstä apuja? Eli http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602302/0
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.03.2011, 16:56
ITP:n Avatar
ITP ITP ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.10
Sijainti: keski-pohjanmaa
Viestit: 137
Perusasetus

Tuossa pari vaihtoehtoa liimaksi.

http://www.yritysnet.com/tarvikemotti/kemikaalit.html
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.03.2011, 14:13
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Löytyhän se vika vihdoin. Yksi sylinteriputki on halki sen verran ovelasti ettei sitä kyllä silmällä erota. Nyt kun löytää osat niin Jeeppi pääsee jaloittelemaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Apuja kaivataan kotisivuihin.. nana Chit-Chat 11 23.01.2009 08:57
JEEP XJ apuja kaivataan!?! mch Tekniikka & Jutustelu 12 17.01.2009 13:26
VITARAssa ongelmia, apuja kaivataan ockelbo4500 Tekniikka & Jutustelu 2 30.07.2008 21:52
turbon ongelma, apuja kaivataan. Offroadrunner Tekniikka & Jutustelu 11 19.02.2008 16:39
Apuja kaivataan sevy.8 Tekniikka & Jutustelu 2 03.08.2005 11:08


Sivu luotu: 21:52 (GMT +2).