![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
|||
|
|||
Diesel
Joo,molemmis on hyvät ja huonot puolensa. Dieselmoottorin saa kai ihan laillisesti laittaa suizan nokalle. Hinnan puolest se vag diesel on aika edullinen mut jos siit haluaa lisää löylyä ni sit maksaa,tosin ei se pensa koneen virittäminen sen halvempaa oo. Halvin vaihtoehto on ottaa semmonen kone joka on jo vakiona sopiva,pensa koneis tulee sit ongelmia niitten DI ja ruiskujen kans. Niitten toimintaan saattaminen voi olla työlästä mikäli et oo sähköviisausrohvessoori ja jälkiahdetuis varsinki joutuu väsää kokoneen uuden ruisku/sytkä järjestelmän,esim. Megasquirt tai paras kai on Hestec. Dieseleis on virittäminen helpompaa ja 1000€ pumppuun ja toinen ahtimeen ja koolerit sun nippelit päälle ja löylyä saa niin paljon et takuulla hajoaa. Eli siis diesel ja pidä malttis ku kiusaat sitä.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
diiseli lötkötin jos ajelee samallai ku vaik mie eli ku vanhat mummot. lapa lattiaan ja mitää ei tapahu. kuvio ei putsaannu ku pikku kolmone sisää ja kytkinpommilla. tehokasta eikö?
vs: benzin v8. vaik ois kui löysällä nokalla ja milla tahasa lootalla ni aina tapahtuu ku painaa lapaa lattiaan ja paska lentää. ja tosta pensa vehkeen kastumisesta.. kummasti nuo amerikan serkun vehkeet joka vkl näkee syviä lätäköitä ja hyvi kulkee.. siis noissa bogging hommissa. jos saisin valita ottasin matala puristeisen diiselin mihi vois laittaa bensaa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Riippuu mistä on ripustettu.
![]() Eli mihin käyttöön sen haluaa soveltuvan. Itse valitsisin omiin ajeluihin ehdottomasti turpotiisselin. Halvemmat käyttökustannukset (kulutus) ja toimintavarmuus on mun mielestä ne voittavat kriteerit. Ja ku tykkään ihan pirusti suoraputkisen turpokoneen käyntiäänestä...
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kumpikin hyviä vaihtoehtoja jos vertaa vaikka polttokennoon tai aurinkopaneeleihin....
![]() Eikä sitä tehoa autossa niin hirveästi tarvita.Itsellä on suikassa kunnostettu pikkulohko ja siinä suorasytytys, maltilliset 31" renkaat ja roplatut välitykset. Moottorin käyttöominaisuudet ovat loistavat ja kaikki 45 alkuperäistä hevosvoimaa lienevät tallella. Erittäin hyvin sillä on päästy eteenpäin ja kyllä auton kulku on enemmän kuljettajasta kuin tehoista kiinni. Isoimmat mutakylvyt ja upotukset tosin ollaan kierretty (mikäli mahdollista) ja niissä tehoista on kieltämättä jotain hyötyä.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#7
|
||||
|
||||
Diesel power
Itse olen nokilekojen kannattaja kun alkaa olla toi bensan hintakin noin mukava olla.Tietysti rahahan siellä lompakossa sen kai ratkasee.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Bensa 2.4 hiluksista diesel?? | Isomönkijä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 19.10.2009 16:53 |
| Bensa vai Diesel? | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 11.09.2006 12:39 | |
| Diesel vs Bensa maastossa | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 15.04.2006 10:28 | |
| bensa vs. diesel | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.07.2005 08:19 | |
| Diesel -> bensa | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 27.06.2005 20:32 |