Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2011, 21:28
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö Näytä viesti
kyllähän kaikki koneet kestää upotusta..jos tekee perusjutut kunnolla tiivis snorkkeli ja muutenki ilman otto tiiviksi, sähköt semmoseen paikkaan ja/tai tiiviiksi..periaatteessa ihan sama tossa suhteessa onko diesel vai bensa! paitti jos bensa kone imasee veet nii yleensä ei käy mtn mut jos dieseli kone hörppää nii yleensä jotain hajoaa..

diesel - ja +
+dieselissä parempi vääntö
-diesel on yleensä raskaampi
bensa:
++väännön voi korvata välityksillä
+helpompi ja halvempi saada lisä tehoja
+onhan se V8 kiva mutta kyl toi suikan isolohko on helppo ja halpa
-bensan hinta

molemmat hyviä itse tykkään bensasta helppouden takia tietysti luotettavuus on kysymysmerkki??
kyllähän joku hj 4litranen on pommin varma
Tuohon lihavoituun tekstiin haluasin nyt hieman perusteluja,kuinka muka bensasta saa halvemmalla ja helpommalla tehoa kuin dieselistä? Diesel on sika helppo turbottaa,ei tarvitse pelleillä kaasareiden kanssa,polttoaineen suhteen riittää kun kiristää syöttöruuvia ja löysää tyhjäkäynti ruuvia,ei tarvitse nostella polttoaineen paineita,vaihtaa suuttimia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.02.2011, 22:51
höpöhöpö höpöhöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Tuohon lihavoituun tekstiin haluasin nyt hieman perusteluja,kuinka muka bensasta saa halvemmalla ja helpommalla tehoa kuin dieselistä? Diesel on sika helppo turbottaa,ei tarvitse pelleillä kaasareiden kanssa,polttoaineen suhteen riittää kun kiristää syöttöruuvia ja löysää tyhjäkäynti ruuvia,ei tarvitse nostella polttoaineen paineita,vaihtaa suuttimia.
no joo vedetään vähän takas..suikkaan kuulema aikahelppo toi ruisku laittaa..ja isompi kaasari melkein mihin vehkeeseen vaan..ja tuo syötön ruuvaus ja jälki turbotus dieseliin on vähän kaks jakonen homma..ite turbotin 240d g mersun stt:n turbolla..kamppeitten hintaan nähden ihan susi homma. ois pitäny käyttää pumppu penkissä ja vaihtaa isommat elementit..se vasta maksaa..toki esim hj:n kone varmaan helpompi ko mersu..ja sit että eikait tuo bensan turbotus ole mikään ongelma en oo ite tehny mutta kuullu..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2011, 23:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.254
Perusasetus

Diesel


Joo,molemmis on hyvät ja huonot puolensa. Dieselmoottorin saa kai ihan laillisesti laittaa suizan nokalle. Hinnan puolest se vag diesel on aika edullinen mut jos siit haluaa lisää löylyä ni sit maksaa,tosin ei se pensa koneen virittäminen sen halvempaa oo. Halvin vaihtoehto on ottaa semmonen kone joka on jo vakiona sopiva,pensa koneis tulee sit ongelmia niitten DI ja ruiskujen kans. Niitten toimintaan saattaminen voi olla työlästä mikäli et oo sähköviisausrohvessoori ja jälkiahdetuis varsinki joutuu väsää kokoneen uuden ruisku/sytkä järjestelmän,esim. Megasquirt tai paras kai on Hestec. Dieseleis on virittäminen helpompaa ja 1000€ pumppuun ja toinen ahtimeen ja koolerit sun nippelit päälle ja löylyä saa niin paljon et takuulla hajoaa. Eli siis diesel ja pidä malttis ku kiusaat sitä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2011, 23:19
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

diiseli lötkötin jos ajelee samallai ku vaik mie eli ku vanhat mummot. lapa lattiaan ja mitää ei tapahu. kuvio ei putsaannu ku pikku kolmone sisää ja kytkinpommilla. tehokasta eikö?

vs:

benzin v8. vaik ois kui löysällä nokalla ja milla tahasa lootalla ni aina tapahtuu ku painaa lapaa lattiaan ja paska lentää. ja tosta pensa vehkeen kastumisesta.. kummasti nuo amerikan serkun vehkeet joka vkl näkee syviä lätäköitä ja hyvi kulkee.. siis noissa bogging hommissa.

jos saisin valita ottasin matala puristeisen diiselin mihi vois laittaa bensaa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2011, 00:33
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Riippuu mistä on ripustettu.

Eli mihin käyttöön sen haluaa soveltuvan.

Itse valitsisin omiin ajeluihin ehdottomasti turpotiisselin. Halvemmat käyttökustannukset (kulutus) ja toimintavarmuus on mun mielestä ne voittavat kriteerit. Ja ku tykkään ihan pirusti suoraputkisen turpokoneen käyntiäänestä...
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2011, 07:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Kumpikin hyviä vaihtoehtoja jos vertaa vaikka polttokennoon tai aurinkopaneeleihin....

Eikä sitä tehoa autossa niin hirveästi tarvita.Itsellä on suikassa kunnostettu pikkulohko ja siinä suorasytytys, maltilliset 31" renkaat ja roplatut välitykset. Moottorin käyttöominaisuudet ovat loistavat ja kaikki 45 alkuperäistä hevosvoimaa lienevät tallella. Erittäin hyvin sillä on päästy eteenpäin ja kyllä auton kulku on enemmän kuljettajasta kuin tehoista kiinni.

Isoimmat mutakylvyt ja upotukset tosin ollaan kierretty (mikäli mahdollista) ja niissä tehoista on kieltämättä jotain hyötyä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.02.2011, 11:42
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

Diesel power


Itse olen nokilekojen kannattaja kun alkaa olla toi bensan hintakin noin mukava olla.Tietysti rahahan siellä lompakossa sen kai ratkasee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Bensa 2.4 hiluksista diesel?? Isomönkijä Tekniikka & Jutustelu 4 19.10.2009 16:53
Bensa vai Diesel? Tekniikka & Jutustelu 16 11.09.2006 12:39
Diesel vs Bensa maastossa Tekniikka & Jutustelu 32 15.04.2006 10:28
bensa vs. diesel Tekniikka & Jutustelu 2 27.07.2005 08:19
Diesel -> bensa SamiN Tekniikka & Jutustelu 12 27.06.2005 20:32


Sivu luotu: 11:17 (GMT +2).