Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2011, 14:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

timeri


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
Joo kyllä vähän minuukin mietityttää Eilen vaihdoin uuden suodattimen siihen mut en tiiä auttoko sekään, tänää n. 6 tuntii lämpes nii lähti toisella käyntii :/ Aatelin jos ens viikolla veis paikalliseen diesel huoltoon jos ne siellä tietäs paremmin
minulla ei oo olunna datsunissa mitään käynnistyvyys ongelmia. -33 astetta viikolla oli pakkasta ja noin 5 tuntia roikassa . 2 hehkutusta:ensimmäinen hehkutus niin pitkään että kuuluu releen napsahdus konehuoneesta, että lopettaa hehkutuksen(noin 20sekuntia) sitten käännän virta pois ja odota että sulakerasiasta auton sisällä kuuluu napshdus(noin 2-3 sekuntia) ja sitten uusi hehkutus noin 3 sekuntia ja starttaus ja aina lähtee! jos liian nopeasti yrittää hehkuttaa uudestaan se ei hehkuta, pitää oottaa se sisätilan sulakerasiasta kuuluva napsahdus! oliko hankalasti selitetty? mulla uusi akku ja alaku talvesta vaihettu suodatin, polttoaineen suodatettavuus oulun huoltiksilla -32 astetta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.02.2011, 20:13
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

timeri


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
minulla ei oo olunna datsunissa mitään käynnistyvyys ongelmia. -33 astetta viikolla oli pakkasta ja noin 5 tuntia roikassa . 2 hehkutusta:ensimmäinen hehkutus niin pitkään että kuuluu releen napsahdus konehuoneesta, että lopettaa hehkutuksen(noin 20sekuntia) sitten käännän virta pois ja odota että sulakerasiasta auton sisällä kuuluu napshdus(noin 2-3 sekuntia) ja sitten uusi hehkutus noin 3 sekuntia ja starttaus ja aina lähtee! jos liian nopeasti yrittää hehkuttaa uudestaan se ei hehkuta, pitää oottaa se sisätilan sulakerasiasta kuuluva napsahdus! oliko hankalasti selitetty? mulla uusi akku ja alaku talvesta vaihettu suodatin, polttoaineen suodatettavuus oulun huoltiksilla -32 astetta
siirretäänpä tämä tänne näkyviin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.02.2011, 16:37
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
minulla ei oo olunna datsunissa mitään käynnistyvyys ongelmia. -33 astetta viikolla oli pakkasta ja noin 5 tuntia roikassa . 2 hehkutusta:ensimmäinen hehkutus niin pitkään että kuuluu releen napsahdus konehuoneesta, että lopettaa hehkutuksen(noin 20sekuntia) sitten käännän virta pois ja odota että sulakerasiasta auton sisällä kuuluu napshdus(noin 2-3 sekuntia) ja sitten uusi hehkutus noin 3 sekuntia ja starttaus ja aina lähtee! jos liian nopeasti yrittää hehkuttaa uudestaan se ei hehkuta, pitää oottaa se sisätilan sulakerasiasta kuuluva napsahdus! oliko hankalasti selitetty? mulla uusi akku ja alaku talvesta vaihettu suodatin, polttoaineen suodatettavuus oulun huoltiksilla -32 astetta
Aamulla taas ei lähteny käyntii vaikka hehkuttelin ihan rauhassa niinkuin sanoit, iltapäivällä kun tulin töistä kotia niin kerrasta käyntii Pakkasta oli aamulla n 30 astetta ja iltapäivällä joku 20. Ite oon laittanut aina sitä lisäainetta tankkiin aina kun olen tankannu. Joku häikkää tossa nyt kyllä on
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.02.2011, 19:12
timeri timeri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.02.11
Sijainti: muhos
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
Aamulla taas ei lähteny käyntii vaikka hehkuttelin ihan rauhassa niinkuin sanoit, iltapäivällä kun tulin töistä kotia niin kerrasta käyntii Pakkasta oli aamulla n 30 astetta ja iltapäivällä joku 20. Ite oon laittanut aina sitä lisäainetta tankkiin aina kun olen tankannu. Joku häikkää tossa nyt kyllä on
miten kauvvan sulla on aina roikan nokassa ja ootha testannu että se lohkolämmitin toimii? oliko nii että ooot hehkut vaihtanu? puhistitko virtakiskon että voltit kunnolla huilaa(lue: saa kontaktia). tuo lisä aineiden laitto tankkiin ei välttämättä paranna sitä käynnistyvyyttä. kaikki muu mitä tankiin laitat lukuunottamatta diesel, voi pahimmassa tapauksessa huonontaa dieselin syttymistä. mitä on se aine jota laitat tankkiin? jään estoako. vai jotain muuta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2011, 20:33
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timeri Näytä viesti
miten kauvvan sulla on aina roikan nokassa ja ootha testannu että se lohkolämmitin toimii? oliko nii että ooot hehkut vaihtanu? puhistitko virtakiskon että voltit kunnolla huilaa(lue: saa kontaktia). tuo lisä aineiden laitto tankkiin ei välttämättä paranna sitä käynnistyvyyttä. kaikki muu mitä tankiin laitat lukuunottamatta diesel, voi pahimmassa tapauksessa huonontaa dieselin syttymistä. mitä on se aine jota laitat tankkiin? jään estoako. vai jotain muuta?
No tossa eilen oli koko yön tulitikku virityksellä tolpan nokassa, ja kyllä toi vastus ihan hyvin lämpenee :/ no tota virtakiskoo en kyllä putsannu, se pitääkin tehä ja jos oikin luvin niist hehkuista niin ne oli 6,5 v teboilita ostin jotain jäänesto ainetta olikoha king merkkistä. tänääkin tossa kun lähin ajamaan silleen että auto oli seisonu 3 tuntii nii helvetin pitkään piti hangata käyntiin. Yritti kyllä käynistyy kokoajan ja startin voimalla kävikin ihan tuntus siltä että noi hehkut ei pelitä kunnolla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.02.2011, 17:59
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

timeri


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
No tossa eilen oli koko yön tulitikku virityksellä tolpan nokassa, ja kyllä toi vastus ihan hyvin lämpenee :/ no tota virtakiskoo en kyllä putsannu, se pitääkin tehä ja jos oikin luvin niist hehkuista niin ne oli 6,5 v teboilita ostin jotain jäänesto ainetta olikoha king merkkistä. tänääkin tossa kun lähin ajamaan silleen että auto oli seisonu 3 tuntii nii helvetin pitkään piti hangata käyntiin. Yritti kyllä käynistyy kokoajan ja startin voimalla kävikin ihan tuntus siltä että noi hehkut ei pelitä kunnolla
jätä ne jäänestoaineet laittamatta,varsinkin kaikki halpis kingit yms biltemat ovat vain ihmisten rahastusta varten. jään estoa kannattaa syksylla ennen kovimpia pakkasia käyttää,mutta muuten ilman parempi. ja putsaile ne virtakiskot, 6,5v=oikeat lukemat. se on vain ollut yksinkertaisesti tieseli niin kohomelossa ettei sen takia oo tartanunna... luulempa ku ilimat lauhtuu ja ajelet pelekällä tiiselillä nii alakaa ramppa kalakattamaan.....ja jos ei niin sitte??

dieselin jäänesto. jos polttoaine järjestemässä tai tankinpohjalla on vettä,liottaa jäänestoaineet nämä vesipisarat sellaiseen muotoon että ne lähtevät/sekoittuvat polttoaineeseen ja sitäkautta jäätymisongelma poistuu. mutta. jos tämä toimenpide tehään talvella kovalla pakkasella ,niin dieselin syttymisherkyys pienenee ja saattaa sitämyten huonontaa käyntiinlähtöä. ja nyt on ollut niin kovat pakkaset että hyvaalätuinen polttoainekkin on ollut jo suodatettavuuden rajoilla( ei tietenkään arktinen laatu)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2011, 20:10
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
jätä ne jäänestoaineet laittamatta,varsinkin kaikki halpis kingit yms biltemat ovat vain ihmisten rahastusta varten. jään estoa kannattaa syksylla ennen kovimpia pakkasia käyttää,mutta muuten ilman parempi. ja putsaile ne virtakiskot, 6,5v=oikeat lukemat. se on vain ollut yksinkertaisesti tieseli niin kohomelossa ettei sen takia oo tartanunna... luulempa ku ilimat lauhtuu ja ajelet pelekällä tiiselillä nii alakaa ramppa kalakattamaan.....ja jos ei niin sitte??

dieselin jäänesto. jos polttoaine järjestemässä tai tankinpohjalla on vettä,liottaa jäänestoaineet nämä vesipisarat sellaiseen muotoon että ne lähtevät/sekoittuvat polttoaineeseen ja sitäkautta jäätymisongelma poistuu. mutta. jos tämä toimenpide tehään talvella kovalla pakkasella ,niin dieselin syttymisherkyys pienenee ja saattaa sitämyten huonontaa käyntiinlähtöä. ja nyt on ollut niin kovat pakkaset että hyvaalätuinen polttoainekkin on ollut jo suodatettavuuden rajoilla( ei tietenkään arktinen laatu)
Oolrait! Pitää toivoo että vika on vaan että kertkaikkiaan dieseli on niin kohmeessa. Ja pitää tästä eteenpäin jättää jäänestot kokonaan pois Kiitoksia vaan kovasti neuvoista. Laitoin tossa nyt lämpenee koko yöks ja viskasin vielä viltin koneen päälle niin luulis aamulla käynistyvän kun lupas taas 30 asteen yöpakkasii :P

Viimeksi muokannut jaskapa : 22.02.2011 20:13
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2011, 19:39
timeri timeri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.02.11
Sijainti: muhos
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
Oolrait! Pitää toivoo että vika on vaan että kertkaikkiaan dieseli on niin kohmeessa. Ja pitää tästä eteenpäin jättää jäänestot kokonaan pois Kiitoksia vaan kovasti neuvoista. Laitoin tossa nyt lämpenee koko yöks ja viskasin vielä viltin koneen päälle niin luulis aamulla käynistyvän kun lupas taas 30 asteen yöpakkasii :P
no miten siinä kävi lähtiköse?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan Terrano vm -91 kokemuksia Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 03.02.2010 15:22
Nissan king kokemuksia? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 19.10.2009 20:57
Nissan Navara kokemuksia gikseri Tekniikka & Jutustelu 5 28.09.2009 12:36
Nissan terrano 2,7 td Gsx vm.94? kokemuksia? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 28.06.2008 14:31
Patrol/Trooper kokemuksia Tekniikka & Jutustelu 1 30.08.2007 08:15


Sivu luotu: 08:39 (GMT +2).