Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2011, 00:47
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Ulkona lähes -30, joten ei viittiny tallille mennä ihmettelemään mitään ku ei siel sisälläkää mikää lämmin ole.

Mietin sit automaatin shifteriä, kun siihen tulee manuaalikoneisto käänteisellä kaaviolla, niin saa ykkösen ja pakin vierekkäin. Ei kuitenkaan kiinnosta mitään räikkää siihen laittaa, jotain simppeliä ja toimintavarmaa. Pitkin päivää mietin sopivaa mallia, ja tulihan se sit ruokapöydän ääressä mieleen

Muistelin et jollain valmistajalla olis vastaava, mutta ei ollut googlesta tällä kertaa apua. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:



Elikkäs yksinkertaisuudessaan keppiä liikutetaan kulissin mukaan, ja vaijeri välittää liikkeen laatikolle. Saa nykiä pakkia ja ykköstä päälle ilman pelkoa että menee parkille tai isommalle vaihteelle.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2011, 01:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

ihan tommosta en oo nähny, mutta jos modaa itte jostain, mä lehmäs olleen bm:n modaamista monesti haaveilin mut se jäi

http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/shifter/

http://www.kartek.com/Product/Shifters/Winters.html
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2011, 08:11
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Kantsii tehä sit aika vahvasta matskusta noi topparit, ettei vääntyile ja pyöristy kulmat yms. yms. Orkkis sifterien ja tarvikemallienkin osat todella kovaks karkaistuja kun koitti modailla. Ja mitoita tarkkaan että pykälät on oikeasti kohdallaan sekä lootassa että sifterissä.

Tommonen perus sifteri niinku mulla BM quarter stick (eli ei räikkä vaan gate tyyppinen niinkuin jenkit sanoo) toimii kyllä hienosti offissa kun ottaa pois sen pakkilukon. Mullahan se poistetaan vetämällä jousella sivuun, joten sen saa taas kadulla takas päälle.

Lähellä tota kuvaa on "turbo action scs" sifteri, että ihan toimiva toi idea on.

http://www.google.fi/images?um=1&hl=...&aqi=&aql=&oq=
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2011, 12:32
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Tuon kulissin voi sitten karkaista kun sen on saanut kohdalleen ja toimivaan muotoon. Tuota 1-4 osiota pitää funtsia tarkemmin, että olisiko tuo kuvan mukaisesti porrastettu hyvä, vai olisiko oikea-vasen-oikea parempi.

Nytpä tuli mieleen tuo shifterin kaapeli, äkkiseltään en löytänyt kuin 75mm iskulla olevia, ja tossa mun visiossa keppi liikkuu pituussuunnassa 200mm. No, pari osaa lisää tonne koteloon niin toimii.

Tuo Winters-shifteri olis kyl myös harkinnan arvoinen, mutta kun se manuaaliventtiilipöytäkin maksaa jo useamman satkun, niin pitää tuo shifteri tehdä itse
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 18.02.2011 12:41
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2011, 13:16
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Noni, shifterille alkoi löytyä mittoja kun mittasin laatikosta asteet jokaiselle pykälälle. Hieman ite shifterin mittailua ja tuumailua, ja siinä toimii ihan tavan 3" iskulla oleva vaijeri. Shifterin liike P -> 4 on 140mm.



Enää tarvi muuta ku tehdä k.o laite...

Lootapakettiakin mallailin kohdilleen. 203 loota löyhästi kiinni automaattiin (Rytarille kiitos tarvittavien osien lähettämisestä ) ja 205 siihen perään. 1210mm tulee koko komeudelle pituutta.



Tuohon väliin 75mm adapteri, ja kun lattian leikkaa auki niin tuon paketin pitäisi olla runkopalkin alapinnan yläpuolella.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2011, 12:54
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Kävin tossa eräs päivä pikaisesti sovittamassa simpukkaa ja vinssiä.
26cm 100x50 putkea rungon jatkoksi:





Simpukalle tarvii loveta tilaa että mahtuu sektorivarsi kääntymään. Simpukan sijainti on noin 10cm ylempänä alkuperäisestä paikasta. Tuo ei vielä ole ihan lopullinen asento, tarvii vielä hienosäätä sitä:



Riittävästi väliä hihnapyörään:



Toistaiseksi näyttäis että suunnitelma onnistuu, eli rengas on ennen koria/runkoa:

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2011, 17:36
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Hui hai Heikki, käännä vinssin jalat eteenpäin?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O/V blazer dsl hevyc O/M/V Ajoneuvot 7 02.09.2007 19:19
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M:Blazer tpi57 O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2007 17:37
blazer Tekniikka & Jutustelu 39 18.12.2006 10:52
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19


Sivu luotu: 00:23 (GMT +2).