Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2011, 22:56
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Hyvähyvä!!


Hyvin tuntuu kestävän siviili autois,jotku ajaa rallisprinttiäkin vakio perillä. Ei oo moksiskaan 500-600 hepasta eikä ne rata slicksitkään ihan liposet ole. Luulis kestävän sullakin,ja korkea hatunnosto uusista ideoista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2011, 23:03
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Viittiikö kukaan laskea että kun jakiksessa on tiuhempi puoli päällä ja päälaatikossa ykkönen ja kierroksia sopivasti vääntöalueella jotta paljonko silloin on vääntö siellä perässä?
__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2011, 08:01
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren Näytä viesti
Viittiikö kukaan laskea että kun jakiksessa on tiuhempi puoli päällä ja päälaatikossa ykkönen ja kierroksia sopivasti vääntöalueella jotta paljonko silloin on vääntö siellä perässä?
Nopeella kookletuksella
mesen 5.6v8 455Nm
Ykkösen välitys 3.68:1 tai 3.86 (jenkki / euromallit)
Jakiksen alennus BJ tojo 1,959:1
Ekakoppasen audin perät 3.89:1

= 28,04 / 29,42 riippuen onko aski jenkki vai euromallista.
eli 455Nm x 12758.2Nm / 13386Nm. Näin teoriassa max väännöllä ilman momentinmuuntimen ominaisuuksia.

Tähän ku lisätään turbiinin eli momentinmuuntimen antama lisäys stallspeedin tuntumassa voi olla ainakin 2-2.5 x moottorin vääntö. Tosin mersun stalli voi olla aika alhainen ja motin väääntöhuippu korkeemmalla kiekoilla. Mut eiköhän tosta siltikin tulis yli 20tuhatta nyyttonia. Voi tota pikkuperää alkaa vituttaaa...

Tosin ässämersun askihan pyrkii vakiona lähtee liikkeelle kakkosella, ettei vehkeet nykis epäsivistyneesti (ainakin osassa malleissa näin). Offikäyttöä ajatellen kannattanee tuo ominaisuus poistaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2011, 09:18
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Ja hajoo niiitä periä sielä srintissäki, hajoo kyllä fortin 9tuumasiaki ku oikee monsterirenkaalla pompottaa.
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2011, 10:55
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Hyvä että tämä aikaansai keskustelua. Pienemmät renkaat ja pienempi moottori niin sitten noi ehkä toimisi. Näin ymmärsin.
Pikapalaverin jälkeen lopputulos unimog ilman portaaleita.siitä tulis tyhmän näköinen risuilla.Cameronin tyylisuunta kärsis.Auto alkaa oleen paperilla jo ei puutu enää kun tekemisen ilo
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2011, 11:23
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauriala Näytä viesti
Hyvä että tämä aikaansai keskustelua. Pienemmät renkaat ja pienempi moottori niin sitten noi ehkä toimisi. Näin ymmärsin.
Pikapalaverin jälkeen lopputulos unimog ilman portaaleita.siitä tulis tyhmän näköinen risuilla.Cameronin tyylisuunta kärsis.Auto alkaa oleen paperilla jo ei puutu enää kun tekemisen ilo
Voihan se toimia, vertaile välityksen rattaiden kokoa johonki tunnettuun maasturin akseliin, kait ne vähintään saman kestää? Jos audin takamurikan laittaa eteen, pyöriikö perä silloin väärin päin? Kestääkö audin laakerointi pyörittää väärinpäin? Alkaako Isolla Väännöllä alumiininen perämurikka taipumaan?
Laita taakse ihan normaali jäykkä akseli (niin ne taitaa amerikan kikottimissakin olla) ja eteen risukeula portaalinavoilla. Perämurikassakin olis veto oikein ja geemersun jakoloota
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2011, 12:36
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

onkos sulla ossi niitä mersun asd periä vielä hyllyllä
eikös niistäkin saisi kevyeeseen vehkeeseen "lukolliset" kun ajaa hyd painettta periin
__________________
riiseli mersedes
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Audin ex-Kiesi Eskimo Chit-Chat 19 15.11.2009 00:32
Myydään Audin alumiinivanteet joackim O/M/V Renkaat ja vanteet 0 12.10.2009 19:33
Myyty M:Audin 3,6 V8 jallu80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 20.07.2008 17:15
M/V: Audin 32-tappinen V8 Teukka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 23.05.2007 16:14


Sivu luotu: 23:55 (GMT +2).