![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kumpikin pää tulee erillisjousitteinen. Lapa tiimin pitäs tehdä runko siihen ja ne ajaa pajeroilla vallan,ihmeen hyvin niillä on vetovehkeet kestänyt.Jos siitä nyt jokunen murros hajoo ni kyllä niitä vielä vaihtelee,mut jos noi perät ei kestä ne loppuu aika pian. Niisä on muuten oikein kytkettävät lukot.
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö" VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Itellä on liki 200 heppanen kansan-quattro, eli passat syncro. Takaperä on melkein samanlainen alumiikäikäle kuin tuo. Uskon, että kestää hyvin henkilöautossa, mutten usko että kestää maastoautossa. Ja se mersun 300 hv teho ei ainakaan paranna tilannetta.
Mikäs tuon taka perän välitys on? Joissakin etuveto-audin perissä on todella tiuhat välitykset, kun viides vaihde (kepissä lukee E) on noin 0.7, ja nelonenkin vielä 0.9 hujakoilla!
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Noissa 5-pyttyisissä ahdetuissa Quattroissa on vakionakin 220-300...350Hp vakiona, riippuen versiosta.
Ihan yleistä on konehuoneen pikku päivityksillä rakentaa väh. 500Hp:n käyttöauto vakio voimansiirrolla (korkeintaan kytkin tiukempi). Voimansiirron murheista ei ole pahemmin maristu tuolla Audi-palstallakaan. Ratakireissä koneissa on sit jo 800Hp ja ylikin. Niiden voimansiirron muutoksista ei ole sen paremmin tietoa. Itellä on vain edestä raapiva 220Hp 200:n kesäautona. Automaattilaatikkoa ei viitsi kiusata enempää, vaikka potentiaalia löytyisikin...
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ei se teho voimansiirtoa tapa vaan vääntö. 37" Boggeri kallion kolossa ottaa pitoa himpun enempi, ku pikkunen kesärengas asfaltilla.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Järjestään noissa yli 500Hp:n koneiden dynolapuissa näkyy olevan 500... 600Nm:n väännöt...
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kokeile laittaa tollaseen audiin jakolaatikko ja kato kuinka perät nauttii.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Kyyl minä sen tiedän, että mitä siitä pahimmillaan seuraa...
![]() Joka tapauksessa noi on kestävämmät perät kuin monessa vakiomaasturissa. Tämän rakentajan aiempia luomuksia muistellessa ei voi välttyä mielikuvalta, että siellä on tukivarsien päissä porttaaliboksit... ![]() Painoraja tosin ylittyy, mutta sitähän voi aina muuttaa mieleisekseen...
|
|
#8
|
|||
|
|||
Hyvähyvä!!
Hyvin tuntuu kestävän siviili autois,jotku ajaa rallisprinttiäkin vakio perillä. Ei oo moksiskaan 500-600 hepasta eikä ne rata slicksitkään ihan liposet ole. Luulis kestävän sullakin,ja korkea hatunnosto uusista ideoista.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Viittiikö kukaan laskea että kun jakiksessa on tiuhempi puoli päällä ja päälaatikossa ykkönen ja kierroksia sopivasti vääntöalueella jotta paljonko silloin on vääntö siellä perässä?
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
mesen 5.6v8 455Nm Ykkösen välitys 3.68:1 tai 3.86 (jenkki / euromallit) Jakiksen alennus BJ tojo 1,959:1 Ekakoppasen audin perät 3.89:1 = 28,04 / 29,42 riippuen onko aski jenkki vai euromallista. eli 455Nm x 12758.2Nm / 13386Nm. Näin teoriassa max väännöllä ilman momentinmuuntimen ominaisuuksia. Tähän ku lisätään turbiinin eli momentinmuuntimen antama lisäys stallspeedin tuntumassa voi olla ainakin 2-2.5 x moottorin vääntö. Tosin mersun stalli voi olla aika alhainen ja motin väääntöhuippu korkeemmalla kiekoilla. Mut eiköhän tosta siltikin tulis yli 20tuhatta nyyttonia. Voi tota pikkuperää alkaa vituttaaa... Tosin ässämersun askihan pyrkii vakiona lähtee liikkeelle kakkosella, ettei vehkeet nykis epäsivistyneesti (ainakin osassa malleissa näin). Offikäyttöä ajatellen kannattanee tuo ominaisuus poistaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Audin ex-Kiesi | Eskimo | Chit-Chat | 19 | 15.11.2009 00:32 |
| Myydään Audin alumiinivanteet | joackim | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 12.10.2009 19:33 |
| Myyty M:Audin 3,6 V8 | jallu80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 20.07.2008 17:15 |
| M/V: Audin 32-tappinen V8 | Teukka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 15 | 23.05.2007 16:14 |