Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2011, 19:41
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Kumpikin pää tulee erillisjousitteinen. Lapa tiimin pitäs tehdä runko siihen ja ne ajaa pajeroilla vallan,ihmeen hyvin niillä on vetovehkeet kestänyt.Jos siitä nyt jokunen murros hajoo ni kyllä niitä vielä vaihtelee,mut jos noi perät ei kestä ne loppuu aika pian. Niisä on muuten oikein kytkettävät lukot.

__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2011, 22:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Itellä on liki 200 heppanen kansan-quattro, eli passat syncro. Takaperä on melkein samanlainen alumiikäikäle kuin tuo. Uskon, että kestää hyvin henkilöautossa, mutten usko että kestää maastoautossa. Ja se mersun 300 hv teho ei ainakaan paranna tilannetta.

Mikäs tuon taka perän välitys on? Joissakin etuveto-audin perissä on todella tiuhat välitykset, kun viides vaihde (kepissä lukee E) on noin 0.7, ja nelonenkin vielä 0.9 hujakoilla!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2011, 22:45
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.065
Perusasetus

Noissa 5-pyttyisissä ahdetuissa Quattroissa on vakionakin 220-300...350Hp vakiona, riippuen versiosta.
Ihan yleistä on konehuoneen pikku päivityksillä rakentaa väh. 500Hp:n käyttöauto vakio voimansiirrolla (korkeintaan kytkin tiukempi).
Voimansiirron murheista ei ole pahemmin maristu tuolla Audi-palstallakaan.

Ratakireissä koneissa on sit jo 800Hp ja ylikin. Niiden voimansiirron muutoksista ei ole sen paremmin tietoa.

Itellä on vain edestä raapiva 220Hp 200:n kesäautona.
Automaattilaatikkoa ei viitsi kiusata enempää, vaikka potentiaalia löytyisikin...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2011, 22:49
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ei se teho voimansiirtoa tapa vaan vääntö. 37" Boggeri kallion kolossa ottaa pitoa himpun enempi, ku pikkunen kesärengas asfaltilla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2011, 22:53
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.065
Perusasetus

Järjestään noissa yli 500Hp:n koneiden dynolapuissa näkyy olevan 500... 600Nm:n väännöt...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2011, 23:20
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Järjestään noissa yli 500Hp:n koneiden dynolapuissa näkyy olevan 500... 600Nm:n väännöt...
Kokeile laittaa tollaseen audiin jakolaatikko ja kato kuinka perät nauttii.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2011, 23:26
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.065
Perusasetus

Kyyl minä sen tiedän, että mitä siitä pahimmillaan seuraa...
Joka tapauksessa noi on kestävämmät perät kuin monessa vakiomaasturissa.

Tämän rakentajan aiempia luomuksia muistellessa ei voi välttyä mielikuvalta,
että siellä on tukivarsien päissä porttaaliboksit...

Painoraja tosin ylittyy, mutta sitähän voi aina muuttaa mieleisekseen...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2011, 22:56
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Hyvähyvä!!


Hyvin tuntuu kestävän siviili autois,jotku ajaa rallisprinttiäkin vakio perillä. Ei oo moksiskaan 500-600 hepasta eikä ne rata slicksitkään ihan liposet ole. Luulis kestävän sullakin,ja korkea hatunnosto uusista ideoista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.02.2011, 23:03
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Viittiikö kukaan laskea että kun jakiksessa on tiuhempi puoli päällä ja päälaatikossa ykkönen ja kierroksia sopivasti vääntöalueella jotta paljonko silloin on vääntö siellä perässä?
__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.02.2011, 08:01
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren Näytä viesti
Viittiikö kukaan laskea että kun jakiksessa on tiuhempi puoli päällä ja päälaatikossa ykkönen ja kierroksia sopivasti vääntöalueella jotta paljonko silloin on vääntö siellä perässä?
Nopeella kookletuksella
mesen 5.6v8 455Nm
Ykkösen välitys 3.68:1 tai 3.86 (jenkki / euromallit)
Jakiksen alennus BJ tojo 1,959:1
Ekakoppasen audin perät 3.89:1

= 28,04 / 29,42 riippuen onko aski jenkki vai euromallista.
eli 455Nm x 12758.2Nm / 13386Nm. Näin teoriassa max väännöllä ilman momentinmuuntimen ominaisuuksia.

Tähän ku lisätään turbiinin eli momentinmuuntimen antama lisäys stallspeedin tuntumassa voi olla ainakin 2-2.5 x moottorin vääntö. Tosin mersun stalli voi olla aika alhainen ja motin väääntöhuippu korkeemmalla kiekoilla. Mut eiköhän tosta siltikin tulis yli 20tuhatta nyyttonia. Voi tota pikkuperää alkaa vituttaaa...

Tosin ässämersun askihan pyrkii vakiona lähtee liikkeelle kakkosella, ettei vehkeet nykis epäsivistyneesti (ainakin osassa malleissa näin). Offikäyttöä ajatellen kannattanee tuo ominaisuus poistaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Audin ex-Kiesi Eskimo Chit-Chat 19 15.11.2009 00:32
Myydään Audin alumiinivanteet joackim O/M/V Renkaat ja vanteet 0 12.10.2009 19:33
Myyty M:Audin 3,6 V8 jallu80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 20.07.2008 17:15
M/V: Audin 32-tappinen V8 Teukka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 23.05.2007 16:14


Sivu luotu: 09:43 (GMT +2).