Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2011, 20:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Paineen nousuaika?


Nuo hj:n öljynpainemittarit näyttää suuntaa paineesta, ainakin yli 20v vanhat.
mekaanisessa mittarissa näytössä on viivettä, mutta tuo merkkivalo lienee paras tuomaan mielenrauhaa...

Laadukas suodatin on moottorin parhaimpia henkivakuutuksia, mutta tässä yhteydessä sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä, edellyttäen että on oikean tyyppinen (siis että suodattimen ohitusventtiili löytyy suodattimesta mikäli sitä ei ole moottorissa)

Jos tuota ohitusventtiiliä ei ole ollenkaan, niin silloin öljynpaineet nousee tosi hitaasti, JOS suodattimen sisuskalut
pysyy ehyenä, mikä ei ole todennäköistä, sillä suodattimen suodatinmateriaalin läpi öljy ei mene ainakaan pakkasella.

-> jokaisessa kylmäkäynnistyksessä moottori turboineen voidellaan suodattamattomalla öljyllä PITKÄÄÄÄÄN

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2011, 09:48
maakari maakari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.08
Sijainti: Pörsänmäki
Viestit: 70
Perusasetus

Mahtaakohan hj.ssa olla omasta takaa paineenrajoitinta moottoriöljylle? Kyllä suodatimen pohjalla jokin venttiiliin viittaava härpäke on aina ollu, tiedä sitten toimiiko ne
Nyt ois kyllä kylmäkäynnistys kokeiluille hyvä keli -34c
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2011, 10:18
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Onhan siellä paineenrajoitin siellä pumpussa.Putsarissa on tukkoisuuden takia ohivirtausventtiili,eli jos putsari on tukossa niin öljyn kierto jatkuu suodattamattomalla öljyllä.

Imuputken ilmavuoto on kanssa omiaan aiheuttamaan viivettä paineennousuun.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2011, 11:58
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

minkä takia kylmällä kelillä on kovemmat paineet kun lämpimällä vaikka öljy on nyrkinkokosena lönttinä öljypohjassa?
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2011, 13:10
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
minkä takia kylmällä kelillä on kovemmat paineet kun lämpimällä vaikka öljy on nyrkinkokosena lönttinä öljypohjassa?
Veikkaisin että pumpussa ohivuoto pienempi ja järjestelmässä vastapaine suurempi.
Vastaava ilmeni kun tutkittiin kannattaako biodieseliä lämmittää, ei kannattanut koska viskositeetin aleneminen alensi ruiskutuspainetta. Kylmä öljy ja suurempi ruiskutuspaine tuotti paremman ruiskutuksen ja palamisen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huuto 12ht kone linttala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 13.05.2010 08:45
Ostetaan Toyota CT-26 ahtimen öljynpaineen ja -paluunlaippa Juh0 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.11.2009 18:12
12ht lohko Pexi Tekniikka & Jutustelu 8 29.04.2009 14:02
Myyty HJ:n 12HT moottori Gegguli86 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 07.01.2009 22:14
M: 12ht r2ree O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 31.05.2008 20:15


Sivu luotu: 02:19 (GMT +2).