![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Paineen nousuaika?Nuo hj:n öljynpainemittarit näyttää suuntaa paineesta, ainakin yli 20v vanhat. mekaanisessa mittarissa näytössä on viivettä, mutta tuo merkkivalo lienee paras tuomaan mielenrauhaa... Laadukas suodatin on moottorin parhaimpia henkivakuutuksia, mutta tässä yhteydessä sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä, edellyttäen että on oikean tyyppinen (siis että suodattimen ohitusventtiili löytyy suodattimesta mikäli sitä ei ole moottorissa) Jos tuota ohitusventtiiliä ei ole ollenkaan, niin silloin öljynpaineet nousee tosi hitaasti, JOS suodattimen sisuskalut pysyy ehyenä, mikä ei ole todennäköistä, sillä suodattimen suodatinmateriaalin läpi öljy ei mene ainakaan pakkasella. -> jokaisessa kylmäkäynnistyksessä moottori turboineen voidellaan suodattamattomalla öljyllä PITKÄÄÄÄÄN
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mahtaakohan hj.ssa olla omasta takaa paineenrajoitinta moottoriöljylle? Kyllä suodatimen pohjalla jokin venttiiliin viittaava härpäke on aina ollu, tiedä sitten toimiiko ne
![]() Nyt ois kyllä kylmäkäynnistys kokeiluille hyvä keli -34c ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onhan siellä paineenrajoitin siellä pumpussa.Putsarissa on tukkoisuuden takia ohivirtausventtiili,eli jos putsari on tukossa niin öljyn kierto jatkuu suodattamattomalla öljyllä.
Imuputken ilmavuoto on kanssa omiaan aiheuttamaan viivettä paineennousuun. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
minkä takia kylmällä kelillä on kovemmat paineet kun lämpimällä vaikka öljy on nyrkinkokosena lönttinä öljypohjassa?
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vastaava ilmeni kun tutkittiin kannattaako biodieseliä lämmittää, ei kannattanut koska viskositeetin aleneminen alensi ruiskutuspainetta. Kylmä öljy ja suurempi ruiskutuspaine tuotti paremman ruiskutuksen ja palamisen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Huuto 12ht kone | linttala | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 13.05.2010 08:45 |
Ostetaan Toyota CT-26 ahtimen öljynpaineen ja -paluunlaippa | Juh0 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.11.2009 18:12 |
12ht lohko | Pexi | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.04.2009 14:02 |
Myyty HJ:n 12HT moottori | Gegguli86 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 07.01.2009 22:14 |
M: 12ht | r2ree | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 31.05.2008 20:15 |