![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() venäjän diesel vs. suomalainenTankkaan hj61:tä aina joskus venäjän puolella. Korvakuulolta auto käy sievemmin venäläisellä. Öljyisempi diesel verrattuna suomalaiseen jo liian kuivaan polttoaineeseen? En tiedä. Hajuhan on nuhaisellakin nokkatuntumalla aivan erilainen. Toisaalta vuosikausien kokemuksen perusteella venäläinen disel on myös tehokkaampaa, eli kulutus on jonkun desin pienempi. Venäläinen toistaiseksi toiminut kovissakin pakkasissa. Kylmäkäynnistyksessä on eroa: venäläinen starttauttaa puoli sekuntia pitempään ja ensimmäisen minuutin ajan suora kuutonen käy rynkyttämällä kun polkaisee kaasua.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
En muista oliko Neste vai ei, mutta joku kuitenkin ilmoitti tuovansa arktisen laadun diiselin myyntiin myös joihinkin etelän asemille. Pari Helsinkiin ja yksittäisiä ainakin Joensuuhun ja Jyväskylään, muutamia myös muuallekin, en vain muista minne. Ei ainakaan asemien määrällä pilattu, mutten silti aio valittaa, jos sitä kerran tulevaisuudessa kuitenkin saa.
Tuli nyt vähän tällanen vajaatietonen postaus, mut kerroimpahan kuitenkin. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei suoranaisesti liity aiheeseen (enkä jaksa lukea koko paatosta läpi..) mutta kollega käväisi alkuviikosta Viro-Latvia-Liettua-turneen ja jutteli että ei riitä 50 polakkia/liettualaista rekkaa mitkä näkyi tien varressa hyytyneenä kun oli 20 pakkasta..
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
itellä oli eka erä nesteen pö:tä pitkään aikaan ja nyt kovilla pakkasilla eron huomaa toisen merkkisiin aineisiin, jos ei lämpimää tallia niin ei nesteen evästä, eikä tule enää kyllä muutenkaan. -34 yöllä ja kalusto ei toimi vielä päivälläkään.. suodattimet 2kk vanhat ja varmasti vedetön säiliö
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Työkipossa (Nissan Note 1,5dci -10) Nesteen dieseliä tankissa. -31 tällä hetkellä kun kävin äsken pistämässä puolen tunnin webaston pyörittämisen jälkeen tulille.. käyntiin lähti mutta kierroksia ei ota.. tyhjäkäynti pompii 500-1000prm.
Liekkö meinaa hyytyä eväs... Kohta koittamaan jos pääsis lyhyen työkeikan heittämään ![]()
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#6
|
|||
|
|||
![]() Vaahtoamisesta vielä
En muuten ollutkaan ennen ajatellut tuota vaahtoamista.
Kyse on nyt pelkästään kyllä polttoöljystä. Traktorille ollaan aiemmin otettu Nesteltä ja nykyisin St1:ltä. Havahduin että enpäs ole enää odotellut vaahdon laskeutumista tankatessa niin kuin ennen. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Vettä myllyyn.
Neste on omilla sivuillaan ylpeänä elvistelly sekoittaneensa 10% palmuöljyä
diisseliinsä ja kaikki nää ominaisuudet on ollu vaan huollon puutetta ja vainoharhasuutta? Varmaan tuntuu fanaatikon kulli pieneltä just nyt... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ensimmäinen tuon suuntainen havainto mitä kuulen. Itellä ollut päinvastoin, sillä poikkeuksella että vaikuttas joittekin aineella menevän samalla kuin suomalaisella ja toisten taas nappaa vajaa 10% enemmän. Mut ei paljon häirihe, kun hankintahinnassa on kuitenkin hieman eroa. Ja orkkisaiheeseen viitaten, jos pakko ei ole, niin nesteen naftamittari ei ole se ensimmäinen vaihtoehto...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |