Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2011, 12:39
Kuuno Kuuno ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 20
Perusasetus

venäjän diesel vs. suomalainen


Tankkaan hj61:tä aina joskus venäjän puolella.

Korvakuulolta auto käy sievemmin venäläisellä.
Öljyisempi diesel verrattuna suomalaiseen jo liian kuivaan polttoaineeseen? En tiedä.
Hajuhan on nuhaisellakin nokkatuntumalla aivan erilainen.

Toisaalta vuosikausien kokemuksen perusteella venäläinen disel on myös tehokkaampaa, eli kulutus on jonkun desin pienempi.

Venäläinen toistaiseksi toiminut kovissakin pakkasissa. Kylmäkäynnistyksessä on eroa: venäläinen starttauttaa puoli sekuntia pitempään ja ensimmäisen minuutin ajan suora kuutonen käy rynkyttämällä kun polkaisee kaasua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.02.2011, 21:06
yypy yypy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 84
Perusasetus

En muista oliko Neste vai ei, mutta joku kuitenkin ilmoitti tuovansa arktisen laadun diiselin myyntiin myös joihinkin etelän asemille. Pari Helsinkiin ja yksittäisiä ainakin Joensuuhun ja Jyväskylään, muutamia myös muuallekin, en vain muista minne. Ei ainakaan asemien määrällä pilattu, mutten silti aio valittaa, jos sitä kerran tulevaisuudessa kuitenkin saa.

Tuli nyt vähän tällanen vajaatietonen postaus, mut kerroimpahan kuitenkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2011, 21:12
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Ei suoranaisesti liity aiheeseen (enkä jaksa lukea koko paatosta läpi..) mutta kollega käväisi alkuviikosta Viro-Latvia-Liettua-turneen ja jutteli että ei riitä 50 polakkia/liettualaista rekkaa mitkä näkyi tien varressa hyytyneenä kun oli 20 pakkasta..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2011, 21:27
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

itellä oli eka erä nesteen pö:tä pitkään aikaan ja nyt kovilla pakkasilla eron huomaa toisen merkkisiin aineisiin, jos ei lämpimää tallia niin ei nesteen evästä, eikä tule enää kyllä muutenkaan. -34 yöllä ja kalusto ei toimi vielä päivälläkään.. suodattimet 2kk vanhat ja varmasti vedetön säiliö
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2011, 00:00
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 264
Perusasetus

Työkipossa (Nissan Note 1,5dci -10) Nesteen dieseliä tankissa. -31 tällä hetkellä kun kävin äsken pistämässä puolen tunnin webaston pyörittämisen jälkeen tulille.. käyntiin lähti mutta kierroksia ei ota.. tyhjäkäynti pompii 500-1000prm.
Liekkö meinaa hyytyä eväs...
Kohta koittamaan jos pääsis lyhyen työkeikan heittämään
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2011, 09:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vaahtoamisesta vielä


En muuten ollutkaan ennen ajatellut tuota vaahtoamista.

Kyse on nyt pelkästään kyllä polttoöljystä. Traktorille ollaan aiemmin otettu Nesteltä ja nykyisin St1:ltä.
Havahduin että enpäs ole enää odotellut vaahdon laskeutumista tankatessa niin kuin ennen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.04.2011, 18:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vettä myllyyn.


Neste on omilla sivuillaan ylpeänä elvistelly sekoittaneensa 10% palmuöljyä
diisseliinsä ja kaikki nää ominaisuudet on ollu vaan huollon puutetta ja vainoharhasuutta?
Varmaan tuntuu fanaatikon kulli pieneltä just nyt...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.04.2011, 10:34
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuuno Näytä viesti
Toisaalta vuosikausien kokemuksen perusteella venäläinen disel on myös tehokkaampaa, eli kulutus on jonkun desin pienempi.

Ensimmäinen tuon suuntainen havainto mitä kuulen.

Itellä ollut päinvastoin, sillä poikkeuksella että vaikuttas joittekin aineella menevän samalla kuin suomalaisella ja toisten taas nappaa vajaa 10% enemmän. Mut ei paljon häirihe, kun hankintahinnassa on kuitenkin hieman eroa.

Ja orkkisaiheeseen viitaten, jos pakko ei ole, niin nesteen naftamittari ei ole se ensimmäinen vaihtoehto...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus gikseri Maasturiprojektit 25 19.08.2011 09:34
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
Euroopan karttoja Oziin? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2007 21:51
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
C5 euroopan malli C5 1 28.05.2003 06:22


Sivu luotu: 05:17 (GMT +2).