![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Olen.
Olen kyllä,kaasari ja ruisku mallia. Olen maastossa liikuskellut työkoneella sekä kilpa moottoripyörällä joten ensikosketus vanhalla moparilla sohloine kaasareineen oli järkytys,jotkuthan ihan tosissaan harrastivat jopa formula offroadia KAASARI koneella?? Oletkos koettanut esim. Audi quattro s2? kenties saabin ahdettua 2.3? Nykyajan 4-6 pyttyisellä ahdetulla koneella on vääntöä pirusti ja tehoa rajattomasti,ajettavuus on hyvä ja ajettava kierrosrekisteri jopa laajempi kuin vanhoissa vinkkeli kaseissa. Olen odotellut että joku tekis jonkun maasto ajopelin edm.kaltaisella reseptillä. Noihin omiin tojotiin ku ei onnistu. Sähkö hilppeitähän niissä on ja sikäli omat hankaluutensa mutta ominaisuuksia olis vaikka kuinka. Noitahan alkaa löytymään suht edukkaasti pitkin romiksia,vanhasta ysitonni saabistakaan ei tarvi maksaa paljo.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KooPee.......voiks sä edes vähän valoittaa, että mihin peliin tää moottori olis menossa? Kiinnostus kuitenkin aika kova ![]() Viimeksi muokannut Jare : 16.02.2011 09:47 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
vai teettekste jotain tähän tyyliin ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli käytät vertailukohtana työkonedieseliä ja kaksitahti moottoripyörän konetta? Se jäi epäselväksi, että kenellä on Audi Quattro S2 offipelinä ja kenellä on Saabin ahdettu 2,3 offipelissä, mutta noihan vois tulla seuraaville ajopäiville niin vertaillaan tollaseen vakio museo V8:siin? Noi ominaisuudet kadulla ja dynossa ei ole ihan suoraan vertailukelpoisia maastoon. Jare voisi ehkä kertoa kuinka hyvin Alfan V6 toimii protokilpurin keulilla, vaikka paperilla lukemat oli enemmän kuin kohdallaan? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Exept Nitrous or Supercharger, momentarely... Siis miksi kuorma-autoissa ei ole sitten näitä "tekniikan ihmeitä"??? Ja saahan noihin koneisiin tehoja: TOSTA KANNET TOHON LAATIKOSSA OLEVAAN KONEESEEN Ja sitten kun pakka kondiksessa, niin alakerta TÄÄLTÄ ja edellisestä pajasta yläpää... Loput sitte miten taskut ja pää kestää... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#7
|
|||
|
|||
![]() Joskus..
Tuntuu et en ihan tajuu kaikkee minkä moni muu tajuaa. Ja sit on niit juttui mitä yrittää selittää mut kukaan ei tajuu. Mut SE mitä mä nyt täs ajoin takaa(vaik taitaa olla jo vähä offtopic): eli nythän kysymykses on kai trial auto ja miksei hieman muunlainenkin auto,ehkä safari autokin. Kun ainaki raisiossa joku vuostakaperin jossai CUP kisassa voitto otettiin COROLLAN 1.6 litraisella koneella,ja laatikko samast vehkeest ja volvon akselit ja putkirunko ni ei kai se tehokaan ole ihan pääasia mut ajettavuus yleensä ja varmatoimisuus jne. Miksi ihmeessä pitää olla iso ja raskas kone vaikkakin riittävän tehokas ja edullinen ja hyvä ajettava,loppuun ajetut ja vialliset on toki eri juttu. Kun samat ominaisuudet (teho,vääntö,leveä kierrosrekisteri) löytyy pienemmästä ja kevyemmästä koneesta ja ja kun niillä todistetusti VOI ajaa niin miksi ei? Maku asiat ovat toki erijuttu ja joistain nyky moottorit vaan on liian monimutkaisia joten kaikille ne ei vaan käy. Tossa koopeen kysymyksessä elättelin toivetta et joku tekis jo jotain uutta ja toi KEHITYSTÄ näihinkin vehkeisiin. Itse olen kaikkea tekniikkaa ja sen kehittämistä ihannoiva ihminen ja se että jotain tehdään vaan siksi että ku muutkin ei oikein ole innostavaa.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Neloskone ja turboahdin, paljon kierroksia jotta vääntöä löytyy, mutta sitten mennäänkin jo kovaa "jonnekkin"... Se, että joku rakentaa pienellä koneella itelleen auton ja laittaa siihen armokarmeet tiheet välitykset helpottaa asiaa, mutta silti sieltä puuttuu se alavääntö, joka on jo tyhjäkäynnillä V8:ssa olemassa! Ja sitten että voittaa sen kisan, vaatii kuskilta osaamista maaston lukemisesta ja auton tuntemisesta ym. "pikkujutuista", jotka yhdessä saattavat aiheuttaa muille mielipahaa mm. kilpailun häviämisenä. Ja olihan viime kesänä Foffi kisoissa se turboahdettu Volvo moottorinen säksätin, mutta "paperilla"-vääntö mäessä ei vaan riittänyt, kun kaikki 8-mukiset meni pintakaasulla samassa paikassa!!! Ja tämähän oli vain mun mielipide, muut kertokoot omansa... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#9
|
|||
|
|||
![]() Makuasia?Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Pikku selvennys.Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onhan niitä nykyajan moottoreitakin nähty jo aika monessa, siinä iänikuisessa V8:ssa vaan on sitä jotain. ![]() Kyllä minäkin voin laittaa omaani sellasen nykyajan mukaisen ähkynpuhkun koneen, heti kun joku OIKEASTI todistaa sen lyövän ominaisuuksillaan mun V8-museokoneen. Ja miksi? kysymykseen ei ole absoluuttista oikeaa vastausta. ![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lisää vammoja, Kulmakorpi ja jaksotuomarikoulutus (kiven JÄRKÄLE käsivarteen siinä kallionousussa, kun kuljettajalla taisi seota kaasu ja jarrupoljin???) Oisko sopivaa perustelua???? ![]() Et tallissa olis HATZ:n moottori, jossa yksi sylinteri ja tehoa 4hp. Toimii dieselillä, sopii "vanhoille" miehille. ![]() ![]() Ja JOS TUNTUU liian tehokkaalta, niin siinä napilla toimiva puolipuristin, jottei karkaa näppylöistä... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
vai että vääntöä ja puhtia, mun mielestä tässä videossa näkyy se mitä niistä saa
![]() http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=66405 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Saako sitä vääntöä ja puhtia alle tyhjäkäyntikierrosten? Edes sen verran ettei kone sammu?
Toi Mikin jo mainitsema foffihäksätin oli katsojan silmään melkeen hyvä.. Mutta jokin nykypäivän juttu varmaan puuttus kun ei vaan jaksanu mennä vaikka tehoja mainostettiin olevan. Foffi olis ehkä se kriittisin laji kun tuijotetaan erityisesti moottorin toimintaa, kyllä trialissa pärjää ilman kasiakin vaikka yleensä mieleenpainuvimmissa suorituksissa on mukana kasi.. Mutta vähintään 6 sylinteriä, joskus jopa 12. Nelosmoottorilla ei pääse otsikoihin ![]()
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan ameriikan rauta | _hornet_ | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 13.01.2010 22:32 |
Ameriikan offipeli... | Ticru | Chit-Chat | 9 | 10.04.2008 19:29 |
Ameriikan navigaattori | Chit-Chat | 3 | 12.06.2006 20:54 | |
Ameriikan tatsunit | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.10.2005 17:15 | |
Ameriikan malliin | ZeiZei | Linkit | 1 | 27.07.2004 19:35 |