Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2011, 13:17
tikkukuski:n Avatar
tikkukuski tikkukuski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 471
Perusasetus

on tosiaan hidas nostamaan paineet.. mutta tuo 6 kiloa on jo aika kova lukema.. oisko mahollista että jää paineventtili auki jostain syystä??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.02.2011, 14:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Vaihdas alkuun joku laadukas öljynsuodatin (orkkis).
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.02.2011, 16:23
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Jätäppä öljykanisteri yöks parinkympin pakkaseen ja koita aamulla tyhjentää se.
Aika stanan vaseliinii on, vaik olis kovil pakkasil tarkotettukki se öljy...
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.02.2011, 16:31
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.729
Perusasetus

mekaanisenmittarin letku on varsin pienellä sisähalkaisijalla, ei siellä tapahdu tällaisilla pakkasilla muutamaan hetkeen yhtään mitään. pääasia on että merkkivalo sammuu suht äkkiä startin jälkeen, siitä näet että öljyjööti on lähtenyt liikkeelle. näillä keleillä koneet kannattaa antaa lämmetä kunnolla ennenkuin alkaa kierrätellä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.02.2011, 18:13
reynolds reynolds ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.10
Sijainti: Lohja
Viestit: 253
Perusasetus

Mun hj:ssa pakkasaamuna ö-paineet ampasee välittömästi startista sinne 1/4 täydestä tyhjäkäynnillä. Lämpimänä tyhjäkäynnillä taasen noin 1/3 minimistä ja öljyinä valvoline max life 10w40. Kumma kyllä mutta maxlifen käytön aloittamisen jälkeen tihkuttava kampuran etustefa tiivistyi, lienekkö jotain käsittämätöntä taikka sitten se tuntuu oikeesti palauttavan stefojen ja tiivisteiden kimmoisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.02.2011, 19:34
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Toyotan normipaineista en tiedä,mutta itsellä mitsussa läpsähtää -20c pakkasella 5.8bar mittari pohjaan aika surutta. Tuö öljynpaine homma tuppaa olemaan vähän kaikilla että tieto lisää tuskaa,mutta ennemmin se liian pieni paine tekee tuhoja kuin liian suuri.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2011, 10:25
maakari maakari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.08
Sijainti: Pörsänmäki
Viestit: 70
Perusasetus

Kyllähän öljy jäykistyy pakkasella, 15w-40 ei tule kuin könttinä -30c kelillä, siksipä käytän synteettistä

7 vuotta tarvikesuodattimella(samalla merkillä) öljyä suodatellu ja nou problem. Tänä talvena ruvennu paineennousu takkuamaan, muuten ei varmaan olis tullu mekaanista mittaria laitettua. Tojon oma mittari yleensä alkanu osoittaa paineennousua hetimiten startin jälkeen, nyt kun alkaa viisari nousta niin välil notkahtaa alaspäin ja sit taas hivuttautuu normilukemiin.
Varoitusvaloa ei öljynpaineelle ole, vaikka hyvä oliskin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huuto 12ht kone linttala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 13.05.2010 08:45
Ostetaan Toyota CT-26 ahtimen öljynpaineen ja -paluunlaippa Juh0 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.11.2009 18:12
12ht lohko Pexi Tekniikka & Jutustelu 8 29.04.2009 14:02
Myyty HJ:n 12HT moottori Gegguli86 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 07.01.2009 22:14
M: 12ht r2ree O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 31.05.2008 20:15


Sivu luotu: 16:00 (GMT +2).