![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Itsellä tulisi mieleen että taloudesta pitäisi sitten löytyä myös käyttöauto jos kerran olisi harrasteautokin. Muutenhan tuo harrasteauto olisikin päivittäisessä hyötykäytössä työmatkoihin ja maitokauppa matkoille. Toki näitä reissuja voi ajaa harrasteajoneuvollakin mutta tarkoitan tässä että olisi pystyttävä jotenkin osoittamaan että kyseinen kulkuneuvo on on edes teoriassa pyhitetty enemmän harrastukseen kuin päivittäiseen liikkumiseen. Se onkin sitten hieman vaikeampi juttu taas et miten ton tekee. Yhtenä mallina voisi toimia juurikin tuo vaatimus "virallisesta" käyttöautosta--> leimattu ja käytössä, ehkä mahdollisesti seisonnassa vaikka kesäkaudet kun ajellaan tuuninkikipolla tai museoeurolla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aina pitää miettiä että miten harrasteautohelpotuksesta pääsis joku hyötymään "väärin" perustein. Kysehän on tietty aina yhdestä autosta, mutta kyllähän niitä yksittäisi autoja joku jobbari tois saksasta heti 100kpl ja myis kaikki harrasteautoiksi. Onhan maasturimiehenkin käsitys "koneiden ja laitteiden huoltoon tarkoitetusta autosta" esim. vanha pajero missä on kelvoton työkalulaatikko ja halpahallin pienin ruuvipenkki. Vapaissa rakentelusäännöksissä maasturimiehen silmissä kiiluu 39,5x18 pyörät, tietty ne pitäis saada laittaa 100mm levittävillä beadlock-vanteilla ja vakiojarruilla. Ja jos jotain muuta vaaditaan niin itkuraivarit kehiin.. Pessimistisenä nyybibaxxter |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuntuu menevän niin vaikeaksi, että taitaa olla helpompi ajaa touhukilvillä. Ei tule paljoakaan kalliimmaksi kuin joku pykäläviidakossa keksitty harrastekilpi ym... ja jos on enempi ajoa niin hankkikaa koekilvet. En tiedä millä niitä jotkut on hommanneet mutta sellaiset kyllä saa "hyvin perustein". Tosin eivät ole halvat kilvet ylläpidettäväksi nekään parin auton takia ja ajaminen on aika rajoitettua.
TT |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eikös dyno mittaa riittääkö jarruvoimat ja irtoaako akseli ?? miulla parhhaat lukemat dynossa melkein 5 kN ponttouazin rumpujarruilla ??
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eipä se dyno kerro koko totuutta.
Mul ol ainaki -76 Carinas edes joku 2,5kn ja takana melkeen 2kn, mut silti ku vauhdista rupes himmailemaan ni tosissaan sai poljinta painaa ennenku rupes vauhti hidastumaan toivotulla tavalla. Tehostimestahan se on hyvinki pitkälti kiinni et kuin hyvin ne jarrut sitä vauhtia tappaa.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tänne voisi kerätä edustajaehdokkaiden nimiä, jotka ovat lupautuneet viemään harrasteautoiluasiaa eteenpäin. Saman listan voisi laittaa muillekkin alan foorumeille, niin saattaisi saada jotain aikaiseksi. Lista tänne, niin ei lupaukset kovin helpolla pääse unohtumaan.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos joku pitäisi muuttaa niin se että auton tms.saat rakentaa itse vaikka alusta loppuun.Siinä voisi sietää vaikka jonkun kohtuullisen veronkin.
Ja jos harrastemaasturiin saisi asentaa ne 39.5" renkaat,niin miksi ammattimaasturiin ei??? Yleensäkkin noita rakentelu sääntöjä voisi vieläkin väljentää. Ja asianmukaisuus sitten todetaan vaikka konttorilla, eli riittäkö jarruvoimat,ja kestääkö akselit,ym. Ja tarvittaessahan voisi vaatia riskianalyysia jostain muutoksesta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturien verotus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.02.2011 19:24 |
HA/PA/KA henkilömäärät ja verotus? | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.12.2008 18:26 |
Harrasteauto LJ-70 Öljyvuoto | lukkomestari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 28.04.2007 18:08 |
Huoltoauton verotus ? | cremel | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 19.10.2006 18:13 |
Vanien verotus | sepi | Chit-Chat | 2 | 12.04.2005 16:33 |