Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2011, 10:02
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ja moottoreissa on se hukka letku sielä moottorin perässä josta kusee ohivuodon tankkiin

__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2011, 10:20
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Alkaa tuntua siltä että ei oo mitään syytä ettiä moottoria vaan käytetään pientä pumppua flektin pyörittämisessä.

Vaikea uskoa että pumpussakaan stefat paukkuu jos miettii että paljonko painetta vaaditaan esim 240volvon muoviviskon pyörittämiseen.

Kestääkö nois hytkyhimmelit jos niitä käyttää atf,ällä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2011, 15:38
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Alkaa tuntua siltä että ei oo mitään syytä ettiä moottoria vaan käytetään pientä pumppua flektin pyörittämisessä.

Vaikea uskoa että pumpussakaan stefat paukkuu jos miettii että paljonko painetta vaaditaan esim 240volvon muoviviskon pyörittämiseen.

Kestääkö nois hytkyhimmelit jos niitä käyttää atf,ällä?
Kestää ATF:n ja kestää varmaan tarvittavat paineet mikä vaan pumppu.Toisaalta,tehontarve on tuossa on oleellisesti riippuvainen käytetyistä kierrosluvuista.

Mutta se mikä minua hieman mietityttää on laakerointi,noissa halvoissa hammaspyöräpumpuissa on yleensä liukulaakerointi ja sekin tavallisesti vain pumpun alumiinikuori.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2011, 18:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Miten meinasit ohjata tuota flektiä?


Nimittäin tuo hydraulimoottorin pysäyttäminenkin on tehtävä oikein.

Eli kun pumpun tuotto ei lakkaa, vaan se ohjataan jonnekkin muualle (esim takaisin tankkiin) ja
flektin moottori alkaa toimia pumppuna, niin jos Öljy (paine) ei pääse purkaantumaan jonnekkin, niin silloin matalapainepuolella oleva "vuotoöljyreikä" muuttuukin yht`äkkiä suurpaineiseksi ja silloin stefa ottaa loparit.

taikka jos paluu suoraan tankkiin, niin silloin kaappaa alipaineen paineputkeen, eikä sekään ole hyvä asia.

Ongelma voidaan ratkaista oikeantyyppisellä lohkolla, tai ns. kolmitiehanan tapauksessa moottorin rinnalle asennetulla suuntaventtiilillä?, vai mikä sen virallinen nimi on, joka päästää öljyn vain toiseen suuntaan.

Miksi et pistä tuota flektiä pyörimään sähköllä, tai kiilahihnakäyttöisenä sähkökytkimellä vrt ilmastointilaitteen kompressori?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2011, 18:39
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.242
Perusasetus

laittaisko yksitie venttiilin p ja t linjan väliin?
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2011, 19:59
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Nimittäin tuo hydraulimoottorin pysäyttäminenkin on tehtävä oikein.

Eli kun pumpun tuotto ei lakkaa, vaan se ohjataan jonnekkin muualle (esim takaisin tankkiin) ja
flektin moottori alkaa toimia pumppuna, niin jos Öljy (paine) ei pääse purkaantumaan jonnekkin, niin silloin matalapainepuolella oleva "vuotoöljyreikä" muuttuukin yht`äkkiä suurpaineiseksi ja silloin stefa ottaa loparit.

taikka jos paluu suoraan tankkiin, niin silloin kaappaa alipaineen paineputkeen, eikä sekään ole hyvä asia.

Ongelma voidaan ratkaista oikeantyyppisellä lohkolla, tai ns. kolmitiehanan tapauksessa moottorin rinnalle asennetulla suuntaventtiilillä?, vai mikä sen virallinen nimi on, joka päästää öljyn vain toiseen suuntaan.

Miksi et pistä tuota flektiä pyörimään sähköllä, tai kiilahihnakäyttöisenä sähkökytkimellä vrt ilmastointilaitteen kompressori?

En hirveesti meinannu ohjailla. Pyöriköön siellä, onhan moottorissa termari.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2011, 21:40
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
En hirveesti meinannu ohjailla. Pyöriköön siellä, onhan moottorissa termari.
Ja kokeilunhaluinen kaverihan kytkee tuon sarjaan tehostajan osien kanssa vaikka viimeiseks palaksii...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2011, 21:58
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja kokeilunhaluinen kaverihan kytkee tuon sarjaan tehostajan osien kanssa vaikka viimeiseks palaksii...
Bingo!

Onhan noi diiselijenkkienkin rojut siellä peräkanaa, ohjaus ja jarrutehostin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.02.2011, 22:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Nimittäin tuo hydraulimoottorin pysäyttäminenkin on tehtävä oikein.

Ongelma voidaan ratkaista oikeantyyppisellä lohkolla, tai ns. kolmitiehanan tapauksessa moottorin rinnalle asennetulla suuntaventtiilillä?, vai mikä sen virallinen nimi on, joka päästää öljyn vain toiseen suuntaan.
Kavitaatioventtiiliksi sitä haukutaan
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.02.2011, 16:23
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
vai mikä sen virallinen nimi on, joka päästää öljyn vain toiseen suuntaan.
Vastaventtiili
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.02.2011, 18:36
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kestää ATF:n ja kestää varmaan tarvittavat paineet mikä vaan pumppu.Toisaalta,tehontarve on tuossa on oleellisesti riippuvainen käytetyistä kierrosluvuista.

Mutta se mikä minua hieman mietityttää on laakerointi,noissa halvoissa hammaspyöräpumpuissa on yleensä liukulaakerointi ja sekin tavallisesti vain pumpun alumiinikuori.
Öljyssähän ne osat siellä koko ajan on, eikös turbojakin ole liukulaakeroituna...
Siksi noita pumppuja ei saakkaan käyttää kuivana kun on paljonkin liikkuvia osia, eritoten mäntäpumpuissa.
Ja normaalissa moottorissakin on paljon liukulaakereita...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.02.2011, 22:32
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Öljyssähän ne osat siellä koko ajan on, eikös turbojakin ole liukulaakeroituna...
Siksi noita pumppuja ei saakkaan käyttää kuivana kun on paljonkin liikkuvia osia, eritoten mäntäpumpuissa.
Ja normaalissa moottorissakin on paljon liukulaakereita...
Turboissa ja moottoreissa osat on tasapainoitettu ja painevoideltuja,kumpikaan ei tahdo toteutua edullisessa hydrauliflektisovelluksessa...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.02.2011, 22:41
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Kämry.


Jossai tuonti camryssä näin joskus semmosen et oli tosiaan hytrauli flekti ja sitä ohjattiin mankku venttiilillä. Vois kai sitä kokeilla laittaa vaik ohjaus tehostimen paluu linjaan.siin kämryssäki se pyöri tehostimen pumpun öljyllä mut en kyl muista miten se oli kytketty,ties vaikka olis otettu kolmitie venttiilillä ohjaustehostimen paluusta.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.02.2011, 05:53
kope kope ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 47
Perusasetus

Joissakin hammaspyörämoottoreissa (esim.roquet) on vahvistettu akselitiiviste.
Uskoisin kylläkin että lähes kaikkia pumppuja voidaan käyttää moottorina mikäli huolehditaan siitä että tankkilinja on riittävän väljä eikä vastapainetta pääse muodostumaan.
Mikäli venttiilissä ei ole ns. moottorikaraa, kytketään moottorin paine- ja tankkilinjan väliin vastaventtiili (takaisku). Kun nyt ohjausventtiili suljetaan moottorin pyöriessä kovilla kierroksilla, pääsee öljy kiertämään vastaventtiilin kautta tankkilinjasta takaisin motin painelinjaan eikä tankkipuolelle pääse muodostumaan vastapainetta.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.02.2011, 10:53
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ja moottoreissa on se hukka letku sielä moottorin perässä josta kusee ohivuodon tankkiin
Ei taida ratasmoottorissa olla? Ja joissain mäntämottoreissakin se vuotoöljy on ohjattu paluupuolelle, varsinkin jos moottori on suunniteltu pyörimään vain toiseen suuntaan.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:59 (GMT +2).