![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ja moottoreissa on se hukka letku sielä moottorin perässä josta kusee ohivuodon tankkiin
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Alkaa tuntua siltä että ei oo mitään syytä ettiä moottoria vaan käytetään pientä pumppua flektin pyörittämisessä.
Vaikea uskoa että pumpussakaan stefat paukkuu jos miettii että paljonko painetta vaaditaan esim 240volvon muoviviskon pyörittämiseen. Kestääkö nois hytkyhimmelit jos niitä käyttää atf,ällä? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta se mikä minua hieman mietityttää on laakerointi,noissa halvoissa hammaspyöräpumpuissa on yleensä liukulaakerointi ja sekin tavallisesti vain pumpun alumiinikuori. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Miten meinasit ohjata tuota flektiä?
Nimittäin tuo hydraulimoottorin pysäyttäminenkin on tehtävä oikein.
Eli kun pumpun tuotto ei lakkaa, vaan se ohjataan jonnekkin muualle (esim takaisin tankkiin) ja flektin moottori alkaa toimia pumppuna, niin jos Öljy (paine) ei pääse purkaantumaan jonnekkin, niin silloin matalapainepuolella oleva "vuotoöljyreikä" muuttuukin yht`äkkiä suurpaineiseksi ja silloin stefa ottaa loparit. taikka jos paluu suoraan tankkiin, niin silloin kaappaa alipaineen paineputkeen, eikä sekään ole hyvä asia. Ongelma voidaan ratkaista oikeantyyppisellä lohkolla, tai ns. kolmitiehanan tapauksessa moottorin rinnalle asennetulla suuntaventtiilillä?, vai mikä sen virallinen nimi on, joka päästää öljyn vain toiseen suuntaan. Miksi et pistä tuota flektiä pyörimään sähköllä, tai kiilahihnakäyttöisenä sähkökytkimellä vrt ilmastointilaitteen kompressori? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
laittaisko yksitie venttiilin p ja t linjan väliin?
__________________
WWW.RASKAS.FI |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En hirveesti meinannu ohjailla. Pyöriköön siellä, onhan moottorissa termari. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja kokeilunhaluinen kaverihan kytkee tuon sarjaan tehostajan osien kanssa vaikka viimeiseks palaksii...
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onhan noi diiselijenkkienkin rojut siellä peräkanaa, ohjaus ja jarrutehostin. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vastaventtiili
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siksi noita pumppuja ei saakkaan käyttää kuivana kun on paljonkin liikkuvia osia, eritoten mäntäpumpuissa. Ja normaalissa moottorissakin on paljon liukulaakereita... ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Turboissa ja moottoreissa osat on tasapainoitettu ja painevoideltuja,kumpikaan ei tahdo toteutua edullisessa hydrauliflektisovelluksessa...
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Kämry.
Jossai tuonti camryssä näin joskus semmosen et oli tosiaan hytrauli flekti ja sitä ohjattiin mankku venttiilillä. Vois kai sitä kokeilla laittaa vaik ohjaus tehostimen paluu linjaan.siin kämryssäki se pyöri tehostimen pumpun öljyllä mut en kyl muista miten se oli kytketty,ties vaikka olis otettu kolmitie venttiilillä ohjaustehostimen paluusta.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Joissakin hammaspyörämoottoreissa (esim.roquet) on vahvistettu akselitiiviste.
Uskoisin kylläkin että lähes kaikkia pumppuja voidaan käyttää moottorina mikäli huolehditaan siitä että tankkilinja on riittävän väljä eikä vastapainetta pääse muodostumaan. Mikäli venttiilissä ei ole ns. moottorikaraa, kytketään moottorin paine- ja tankkilinjan väliin vastaventtiili (takaisku). Kun nyt ohjausventtiili suljetaan moottorin pyöriessä kovilla kierroksilla, pääsee öljy kiertämään vastaventtiilin kautta tankkilinjasta takaisin motin painelinjaan eikä tankkipuolelle pääse muodostumaan vastapainetta. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Ei taida ratasmoottorissa olla? Ja joissain mäntämottoreissakin se vuotoöljy on ohjattu paluupuolelle, varsinkin jos moottori on suunniteltu pyörimään vain toiseen suuntaan.
|