Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2011, 20:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mulla oli haaveena laittaa hydaulinen vinssi, mutta ulosotto ei taida olla fiksu paikka vaan suoraan koneesta olis ilmeisesti parempi. Jännä homma että ohjaamo on varustettu vinssin kytkimillä vaikkei sitä olisikaan.

Suuri jarruputkien määrä ihmetyttikin kun seurailin niitä sinne tankin päälle.

Mun mielestä kun ajaa autoa vähänkin kulmilleen niin pitävä pyörä ei juurikaan auta eteenpäin, eli jos olisi niin ei juurikaan virkaa.

Noita lukkoperiä kun netistä katselin niin niissä on ilmeisesti pultattava hammaskehä. Jos vetarin halkaisija ja boorejen määrä täsmää niin onko vielä paljon huomioitavia asioita? Jos kurkaan perän sisään niin tulisi sitten kaikki mitattua kerralla.

Tero

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2011, 21:04
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mulla oli haaveena laittaa hydaulinen vinssi, mutta ulosotto ei taida olla fiksu paikka vaan suoraan koneesta olis ilmeisesti parempi. Jännä homma että ohjaamo on varustettu vinssin kytkimillä vaikkei sitä olisikaan.

Suuri jarruputkien määrä ihmetyttikin kun seurailin niitä sinne tankin päälle.

Mun mielestä kun ajaa autoa vähänkin kulmilleen niin pitävä pyörä ei juurikaan auta eteenpäin, eli jos olisi niin ei juurikaan virkaa.

Noita lukkoperiä kun netistä katselin niin niissä on ilmeisesti pultattava hammaskehä. Jos vetarin halkaisija ja boorejen määrä täsmää niin onko vielä paljon huomioitavia asioita? Jos kurkaan perän sisään niin tulisi sitten kaikki mitattua kerralla.

Tero
juu.hammaskehä on pultattava.luulisin että vetarin halkaisija on sama ja boorien määrä.mut älä laita liian isoa rengasta,tuppaa vetareista meneen boorit paskaks.ja se kitkalukko toimii kun on kunnon jarrut

Viimeksi muokannut salamanteri : 09.02.2011 21:07
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.02.2011, 08:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tutkiskelin vähän nettiä ja löysin tällaista tietoa
"Typbeteckning fram:
4 HS-001-294 B
Typbeteckning bak:
4 HA-001-293 B
Tillverkare:
Salisbury
Utväxling axelväxlar:
6,17:1"

Löytyyköhän noista akseleista jostainpäin jotain numeroa josta ton tyypin vois tarkistaa?

Mun autossa on etuakselin napa ulospäin saman näköinen kuin takana, kun taas peedron Volvossa etu napa on isompi kuin takana. ? Mikä sun volvon vm? mulla -81

Pääosinhan noi arb ym. myydään näköjään automallin mukaan. tai ainakaan noilla tyypeillä mä en mitään löytänyt.
Eikä noissa juurikaan mitään mittojakaan anneta josta voisi verrata että millä lukolla voisi alkuperäisen korvata.

Vai onkos jollain joku hyvä tiedossa saitti mistä pystyis hakemaan tuolla tyyypillä korvavuuksia?
Tai onkohan niin tarkka danan kopio että kävis 44:sen arb

Tero
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.02.2011, 13:39
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

onkohan sulla etunavat kiinteet ,tuossa minun vollessa on irrotettavat napalukot..1982vuosimallia mulla..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.02.2011, 14:57
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Tämän pitäisi sopia avoimeen tasauspyörästöön, Ei siis kitkalukolliseen

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LOCK-...-/370467636157
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.02.2011, 15:19
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Tuossa myynti ketjussa hieman tarkempaa tietoa akseleista.

http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=Salisbury
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.02.2011, 09:41
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Volvo-mies Pylkkö varmaan osaa auttaa tuossakin. Sillä kuitenkin oli joskus ihan kilpakäytössä tuollainen pikku volvo ennen siirtymistä isompiin. Siinä oli muistaakseni ARB:t molemmissa päissä. Niin ja Kirjarinta(Rahikainen) Mika on kans innokas volvo-mies ja omaa varmaan vielä enemmän tietoa tuollaisen volvon akseliosiin.

Pylkkö: 0400 808 296
Kirjarinta: 0400 489 357
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Annetaan volvo c202 jeepisti O/M/V Muut 0 22.08.2009 19:10
volvo c202 tjl Tekniikka & Jutustelu 3 07.10.2007 17:48
Volvo C202 ? Tekniikka & Jutustelu 2 20.03.2006 17:19
m/volvo c202-79 O/M/V Muut 1 06.11.2005 20:44
M:VOLVO C202 O/M/V Muut 0 11.10.2005 19:42


Sivu luotu: 15:56 (GMT +2).