Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2011, 22:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Onko näin, että tuumalla saa suurentaa mallisarjan suurimmasta vannehalkaisijasta? Eli kun Wildtrakissa on 18", niin 19" on sallittu? Vai voiko myös 20" muutoskatsastaa siihen?
Joo, tuumalla otteessa näkyvistä koista saa suurentaa/pienentää ilman muutoskatsastusta. Muutoskatsastaa voit vaikka 26", ehdolla ettei ulkohalkaisija kasva yli 51 mm.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.03.2011, 09:00
Kylmit Kylmit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.01.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 176
Perusasetus

51mm


Yleisesti vielä tuosta rengaskoon muuttamisesta, tuo 51mm halkaisijan muutos. Onko muutoskatsastuksessa sen ylittäminen millään muulla perusteella mahdollista kuin työkäyttö, eli ilmeisesti esim. maansiirtourakoitsijat perustelevat sen huoltoautokäytöllään ja rengaskoko on omistajasidonnainen eli ei siirry seuraavalle omistajalle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.09.2011, 06:41
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Tervehdys. Taas rupes pikku korottaminen kiinnostaa, kun jäi sillon aikasemmin pelkälle puheen asteelle. Onkos kellään kokemuksia etuperän laskemisesta, ettei menis nuo vetarit niin rajuun kulmaan?
Gt radialin 265 70/16 kesänakit laitoin alle, tuntuu ihan hyvältä koolta noin asfalttiajoon...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2024, 08:44
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 978
Perusasetus

moi!

saako ketjua lainata kysymyksen verran. 2008 ford rangerissa on vannekoko 6x139,7 samat vanteet kun ns "japsijaossa" eli käy minkä tahansa 6x139,7 vanteet alle?


kiitos
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2024, 20:27
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 233
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

saako ketjua lainata kysymyksen verran. 2008 ford rangerissa on vannekoko 6x139,7 samat vanteet kun ns "japsijaossa" eli käy minkä tahansa 6x139,7 vanteet alle?


kiitos
Ei käy kaikki, keskireiän täytyy olla tarpeeksi iso, ja offsetin sopiva. Ja tottakai myös vanteen leveyden on oltava sopiva.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.06.2024, 12:20
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 978
Perusasetus

moi!

Mikähän keskireikä on se oikea? haluttu ET tiedossa.
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.06.2024, 17:10
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Mikähän keskireikä on se oikea? haluttu ET tiedossa.
Mikäli keskireikä isompi kuin mikä aijottuun ajokkiin passeli, ongelmaa ei ole. Sopivia keskitysrenkaita löytyy vaikkka ja mitä: https://www.google.com/search?q=vant...&ie=UTF-8#ip=1

Tarvikevanteet samalla jaolla ollessa tehdään liki aina sen suurimman keskirei`än mukaan, ja himmaillaan sitten soviturinkulan kanssa. Olisihan hieman hölmöä (ja asiakkaalle oikeasti kallista) jos vaikka 5x108 jaolla olevaa vannetta tehtäisiin eri offsettien lisäksi viidelle eri navalle soppaisena. Tuo siis tyystin kuvitteellinen tuo koko/napahalkaisija (keskireikä) esimerkki, mutta pointti lie aukesi?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Ford Ranger 4x4 -89 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 29.05.2010 16:08
Myydään / Vaihdetaan Ford Ranger II, 2.9 V6 vm. 90 Markku_66 O/M/V Ajoneuvot 7 28.05.2009 17:55
Ford Ranger himmel Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2007 09:27
M:Ford Ranger -87 Rankku O/M/V Ajoneuvot 8 21.02.2007 12:57
M:Ford Ranger... Rankku O/M/V Ajoneuvot 2 03.09.2006 08:41


Sivu luotu: 07:07 (GMT +2).