Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2011, 09:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Ei ole Jeepin varustepaketti, ei sellaista ole ollut missä olisi järeitä puskureita tms. Jonkun itse tekemiä tai sitten tehdastekoisia.

Lämpöongelmat voi olla termarivika, mutta epäilisin vahviten viskoflektin kulunutta viskoa jos kerran lämmöt nousee paikallaan ollessa/ hitaassa ajossa. Kohtalaisen yleinen vika näissä. Sähköflekti pomppaa päälle vasta varsin myöhään, harvemmin edes hitaammassa ajossa Suomen lämpötiloissa menee päälle jos on jäähdytyssysteemi muuten hyvässä kunnosa. Jos autossa on ilmastointi niin silloin on sähköflekti päällä kun kompura käynnistyy.

Jeepin bensamittari toimii yleensä huonosti ja epäluotettavasti

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2011, 09:06
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei ole Jeepin varustepaketti, ei sellaista ole ollut missä olisi järeitä puskureita tms. Jonkun itse tekemiä tai sitten tehdastekoisia.

Lämpöongelmat voi olla termarivika, mutta epäilisin vahviten viskoflektin kulunutta viskoa jos kerran lämmöt nousee paikallaan ollessa/ hitaassa ajossa. Kohtalaisen yleinen vika näissä. Sähköflekti pomppaa päälle vasta varsin myöhään, harvemmin edes hitaammassa ajossa Suomen lämpötiloissa menee päälle jos on jäähdytyssysteemi muuten hyvässä kunnosa. Jos autossa on ilmastointi niin silloin on sähköflekti päällä kun kompura käynnistyy.

Jeepin bensamittari toimii yleensä huonosti ja epäluotettavasti
Viskoa ensin mietin myös itse, mutta nopealla vilkaisulla näin vain sähköflektin, kun 12 aikoihin yöllä autoa pimeässä tutkin hakureissulta tultua, ajattelin sitten, että on vain sähköinen.
Pitänee tutkia tuota viskoja, ja vaihtaa myös termari kun auton mukana sellainen tulikin.

Ovatko nämä 2-oviset cherot jotenkin harvinaisia, kun ei tunnu suomesta ainakaan löytyvän hirveästi kirjoituksia tästä korimallista?
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2011, 09:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/3754109

tuohan se luultavasti on, on se vaan näpeen näkönen toi 2 ovinen versio,

http://www.superlift.com/suspension/jeep/84-XJ.asp
superliftiä on varmaan sen verran että se korotussarja on sen valmistama, puskurit joku luultavasti ite tehny ja silleen...

puolipallo katossa on sen kaukoohjaimen "silmä"

kylläähn noita 2 ovisia aika harvoin näkee, muutamia ehkä suomessa mutta periaattteenahan se ei eroa 4 ovisesta paljo muutne kun juuri ovien määrältä ja takasivulaseiltaan.

454ss taisi olla semmonen visko kaupan...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2011, 09:23
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

nii joo, ei mun bensamittari ainakaan kovin epäluotettava ole, aina se alaspäin on menossa mutta maavikahan siellä sitte selvästi on jos täyttä näyttää. anturi 0 ohmia tyhjällä tankilla, 90 täydellä, jos ei saa maita niin täyttähän se sitte näyttää

Viimeksi muokannut Rytari : 01.02.2011 09:30
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2011, 09:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

..juu tai sitten on anturi jumissa, ei olis harvinaista sekään.

2-ovisia on tehty vaikka kuinka ja paljon, mut eivät koskaan olleet virallisessa Suomen tuontiohjelmassa.

Mulla on kans pari ylimääräistä viskoa siipineen päivineen, omaan mettävehkeeseen tuli laitettua sähköt tilalle ni pysyy konehuone siistinä ja syylari ehjänä.. Kyllä se visko aina pyörii, mutta tietysti jäähdyttää enemmän silloin kun tarvetta on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2011, 09:44
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Toivottavasti ootte sitten käytettyjä (jos käytetyistä kyse) viskoja säilyttänyt oikein, ne pitää varastoitaessa säilyttää samassa asennossa kuin ne on autossa kiinniollessa (eli pystyasennossa, ei makuullaan), muuten ne kuolee!! Kannattaa lukea asennus- ja käyttöohjeet, sieltä se selviää!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2011, 10:31
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Pitikin muuten vielä noista nelivetovaihtoehdoista kysyä.
Eli kepissä on 2wd-4wd full time-4wd part time-4wd low ja joku vaihtoehto oli vielä, 4wd high, tuosta en varma.
Eli 2wd takaveto, 4wd full ilmeisesti se, jollai voi ajella normaalisti?
4wd part time?
Low on ilmeisesti se vain liukkaan pinnan, jumiutuneen auton ajamiseen?

Mistä kyseisen auton bensamittarin anturiin pääsee käsiksi? Onko penkkien alla huoltoluukkuja tjn?
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2011, 11:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

4p part time (eli 4hi) ja 4lo on kiinteitä nelivetoja, eli ei siis pitävällä kuivalla pinnalla ajamiseen. Hajotat jakoaskin tai perät sillä jos ajaa kuivalla (tai märälläkin) asvaltilla.

Metsässä voi kyllä huoletta käyttää missä tahansa kiinteitä nelivetoja (4hi että 4lo), aina siellä pyörät sen verran luistaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.02.2011, 09:34
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/3754109

tuohan se luultavasti on, on se vaan näpeen näkönen toi 2 ovinen versio,

http://www.superlift.com/suspension/jeep/84-XJ.asp
superliftiä on varmaan sen verran että se korotussarja on sen valmistama, puskurit joku luultavasti ite tehny ja silleen...

puolipallo katossa on sen kaukoohjaimen "silmä"

kylläähn noita 2 ovisia aika harvoin näkee, muutamia ehkä suomessa mutta periaattteenahan se ei eroa 4 ovisesta paljo muutne kun juuri ovien määrältä ja takasivulaseiltaan.

454ss taisi olla semmonen visko kaupan...

Jep, näin veikkasinkin. Kauko-ohjain jäänyt joltain joskus jonnekin.
juuri tuo ilmoituksen auto kyseessä.
Juur itsekin löysin googlella tuon superlift.com sivuston, ilmeisesti sieltä korotussarja tullut, on kyllä jämäkkä ja tasapainoinen, ei liene kovin vanha sarja ainakaan, iskarit ainakin vielä hyvässä kiillossa ja maaleissaan.
Puskurit on hienosti tehty, jos joku itse tehnyt, propsit hänelle, aivan tehdastekoisen näköiset

Eikö viskokytkimen flektissä kuuluisi toimia sillä tavalla, että kylmällä moottorilla flekti ei pyöri, ja moottorin lämmetessä viskokytkimen mössöt reagoi lämpöön ja pistää potkurin pyörimään?
Täytyy tutkiskella tänään..
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.02.2011, 09:43
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ramiss Näytä viesti
Jep, näin veikkasinkin. Kauko-ohjain jäänyt joltain joskus jonnekin.
juuri tuo ilmoituksen auto kyseessä.
Juur itsekin löysin googlella tuon superlift.com sivuston, ilmeisesti sieltä korotussarja tullut, on kyllä jämäkkä ja tasapainoinen, ei liene kovin vanha sarja ainakaan, iskarit ainakin vielä hyvässä kiillossa ja maaleissaan.
Puskurit on hienosti tehty, jos joku itse tehnyt, propsit hänelle, aivan tehdastekoisen näköiset

Eikö viskokytkimen flektissä kuuluisi toimia sillä tavalla, että kylmällä moottorilla flekti ei pyöri, ja moottorin lämmetessä viskokytkimen mössöt reagoi lämpöön ja pistää potkurin pyörimään?
Täytyy tutkiskella tänään..

Voihan ne puskurit tehdastekoisetkin olla, tekijöitä on maailma pullollaan, xj kuiteski kuuluu siihen ryhmään autoja mihin on saatavilla melkosen laaja määrä erilaisia aftermarket juttuja ja niiden valmistajia on satoja...

Tokihan se ropelli vähän mukana pyörii kylmänäkin, mutta lämmetessään sitten lähemmäs samaa vauhtia koneen kanssa, ja tosiaan sähkönen lähtee aina ilmastoinnin kytkiessä pyörimään


http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=che...=p3286.c0.m282

Viimeksi muokannut Rytari : 01.02.2011 10:16
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Jeep Cherokee Xj pastirolli O/M/V Ajoneuvot 2 25.05.2010 13:41
Myyty Jeep Cherokee Rompe1 O/M/V Ajoneuvot 16 09.02.2009 22:37
Myydään Jeep Cherokee -89 4.0 JPK O/M/V Ajoneuvot 0 15.10.2008 17:24
Jeep Cherokee Xj vm.-89 O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2006 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 07:30 (GMT +2).