![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei ole Jeepin varustepaketti, ei sellaista ole ollut missä olisi järeitä puskureita tms. Jonkun itse tekemiä tai sitten tehdastekoisia. Lämpöongelmat voi olla termarivika, mutta epäilisin vahviten viskoflektin kulunutta viskoa jos kerran lämmöt nousee paikallaan ollessa/ hitaassa ajossa. Kohtalaisen yleinen vika näissä. Sähköflekti pomppaa päälle vasta varsin myöhään, harvemmin edes hitaammassa ajossa Suomen lämpötiloissa menee päälle jos on jäähdytyssysteemi muuten hyvässä kunnosa. Jos autossa on ilmastointi niin silloin on sähköflekti päällä kun kompura käynnistyy. Jeepin bensamittari toimii yleensä huonosti ja epäluotettavasti ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitänee tutkia tuota viskoja, ja vaihtaa myös termari kun auton mukana sellainen tulikin. Ovatko nämä 2-oviset cherot jotenkin harvinaisia, kun ei tunnu suomesta ainakaan löytyvän hirveästi kirjoituksia tästä korimallista?
__________________
Nykyinen Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD Entiset Jeep Cherokee Sport 2d 4.0 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/3754109
tuohan se luultavasti on, on se vaan näpeen näkönen toi 2 ovinen versio, http://www.superlift.com/suspension/jeep/84-XJ.asp superliftiä on varmaan sen verran että se korotussarja on sen valmistama, puskurit joku luultavasti ite tehny ja silleen... puolipallo katossa on sen kaukoohjaimen "silmä" kylläähn noita 2 ovisia aika harvoin näkee, muutamia ehkä suomessa mutta periaattteenahan se ei eroa 4 ovisesta paljo muutne kun juuri ovien määrältä ja takasivulaseiltaan. 454ss taisi olla semmonen visko kaupan... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
nii joo, ei mun bensamittari ainakaan kovin epäluotettava ole, aina se alaspäin on menossa
![]() Viimeksi muokannut Rytari : 01.02.2011 09:30 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
..juu tai sitten on anturi jumissa, ei olis harvinaista sekään.
2-ovisia on tehty vaikka kuinka ja paljon, mut eivät koskaan olleet virallisessa Suomen tuontiohjelmassa. Mulla on kans pari ylimääräistä viskoa siipineen päivineen, omaan mettävehkeeseen tuli laitettua sähköt tilalle ni pysyy konehuone siistinä ja syylari ehjänä.. Kyllä se visko aina pyörii, mutta tietysti jäähdyttää enemmän silloin kun tarvetta on. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toivottavasti ootte sitten käytettyjä (jos käytetyistä kyse) viskoja säilyttänyt oikein, ne pitää varastoitaessa säilyttää samassa asennossa kuin ne on autossa kiinniollessa (eli pystyasennossa, ei makuullaan), muuten ne kuolee!! Kannattaa lukea asennus- ja käyttöohjeet, sieltä se selviää!!
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pitikin muuten vielä noista nelivetovaihtoehdoista kysyä.
Eli kepissä on 2wd-4wd full time-4wd part time-4wd low ja joku vaihtoehto oli vielä, 4wd high, tuosta en varma. Eli 2wd takaveto, 4wd full ilmeisesti se, jollai voi ajella normaalisti? 4wd part time? Low on ilmeisesti se vain liukkaan pinnan, jumiutuneen auton ajamiseen? Mistä kyseisen auton bensamittarin anturiin pääsee käsiksi? Onko penkkien alla huoltoluukkuja tjn?
__________________
Nykyinen Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD Entiset Jeep Cherokee Sport 2d 4.0 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
4p part time (eli 4hi) ja 4lo on kiinteitä nelivetoja, eli ei siis pitävällä kuivalla pinnalla ajamiseen. Hajotat jakoaskin tai perät sillä jos ajaa kuivalla (tai märälläkin) asvaltilla.
Metsässä voi kyllä huoletta käyttää missä tahansa kiinteitä nelivetoja (4hi että 4lo), aina siellä pyörät sen verran luistaa. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jep, näin veikkasinkin. Kauko-ohjain jäänyt joltain joskus jonnekin. juuri tuo ilmoituksen auto kyseessä. Juur itsekin löysin googlella tuon superlift.com sivuston, ilmeisesti sieltä korotussarja tullut, on kyllä jämäkkä ja tasapainoinen, ei liene kovin vanha sarja ainakaan, iskarit ainakin vielä hyvässä kiillossa ja maaleissaan. Puskurit on hienosti tehty, jos joku itse tehnyt, propsit hänelle, aivan tehdastekoisen näköiset ![]() Eikö viskokytkimen flektissä kuuluisi toimia sillä tavalla, että kylmällä moottorilla flekti ei pyöri, ja moottorin lämmetessä viskokytkimen mössöt reagoi lämpöön ja pistää potkurin pyörimään? Täytyy tutkiskella tänään..
__________________
Nykyinen Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD Entiset Jeep Cherokee Sport 2d 4.0 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voihan ne puskurit tehdastekoisetkin olla, tekijöitä on maailma pullollaan, xj kuiteski kuuluu siihen ryhmään autoja mihin on saatavilla melkosen laaja määrä erilaisia aftermarket juttuja ja niiden valmistajia on satoja... Tokihan se ropelli vähän mukana pyörii kylmänäkin, mutta lämmetessään sitten lähemmäs samaa vauhtia koneen kanssa, ja tosiaan sähkönen lähtee aina ilmastoinnin kytkiessä pyörimään http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=che...=p3286.c0.m282 Viimeksi muokannut Rytari : 01.02.2011 10:16 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Jeep Cherokee Xj | pastirolli | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.05.2010 13:41 |
Myyty Jeep Cherokee | Rompe1 | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 09.02.2009 22:37 |
Myydään Jeep Cherokee -89 4.0 | JPK | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.10.2008 17:24 |
Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |