![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
männäntapista saa kestävät rullat. ei kulu, vaikka ei pyöris aina!
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Hieno kita tulossa ja vielä rasvattavakin. Toivottavasti pyörii rasvattuna pakkasellakin, voi liimautua aika nahkeeks tollanen pinta-ala. Leveys lienee jo päältetty, mutta mä tekisin ainakin reilusti kapeemman kuin se puola. Omaani tein 3cm / puoli kapeamman, eli 200 rummulle 140 kita. Hienosti kelautuu eikä yritä enää särkeä vinssiä kiipeemällä reunan yli pitkässä vino vinssauksessa.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kiitos.
Toimiiko oikeesti jos on noin paljon kapeempi kita? Ku toi leveys on vielä täysin muutettavissa. Se on nyt sentin per puoli kapeampi...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
|
#4
|
||||
|
||||
|
No voihan sitä testailla kuin se lähtee kelautumaan, heppaa sen tai jonku muun putkenpökylän paikalleen ja kelaa toiseen reunaan. Ja kokeilee kuinka eri mitotukset toimii. Yks vaikuttava asiahan on rullakidan etäisyys puolasta. Mitä suurempi etäisyys, sitä kapeampi kita voi olla suhteessa rumpuun ja sitä nätimmin vaijeri kelautuu. Mutta mulla toi 3cm/puoli on toiminu hienosti.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tarkotus tehä kidasta mahd lyhyt. On jo 3cm lyhyempi verrattuna vakioo.
Kuinka kaukana sulla kita on vinssistä? Kyl mäki mietin jos vinssin olis heittäny jonnekki tyylii auton alle, ja sit vaa pienillä kidoilla ohjannu vaijerin. Vähän niinku maseissa yms... Sit vaa tulee ongelmaks vinssin vapauttaminen, tai eihän se mikää ongelma oo, vaan haaste. Mut joo, toistaseks näin...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tossa vaiheessa kita oli yhtä leveä kuin rumpu ja se melkein tuhosi vinssin kun vaijeri pakkas toiseen reunaan ja hyppäs yli. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tee vaan reilusti kapea. Varsinkin kun on huono vinssiapina joka ei seuraa vaijerin/narun kelautumista puolalle niin kusessa olet. Kun vaijeri käy löysällä ja taas kiristyy niin on suuri vaara että vaijeri hyppää rummulta pois.Lisäksi pitkät poikittais vedot on pahoja. No tähän on lääkkeenä rummun reunoille sellainen levy joka estää vaijerin pääsemisen kaulalle. Mut sen täytyy olla aivan muutaman millin välyksellä, muuten ei toimi. ja sen lisäksi hyvää vinssiapinaa ei korvaa mikään.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hj-61 Pientä modausta..(Onko tietoa nykyhetkestä?) | isuzubj | Maasturiprojektit | 67 | 25.08.2015 15:42 |
| Pientä näpräystä L-200:ssa | limppa | Maasturiprojektit | 4 | 21.10.2009 15:54 |
| Pientä hj projektia | puuhapate | Maasturiprojektit | 36 | 02.08.2008 10:25 |
| Pientä askartelua | Ex_inkkari | Chit-Chat | 5 | 27.01.2007 15:22 |
| Pientä remppaa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.02.2005 19:54 |