Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 25.01.2011, 13:35
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mä oon leimannu 4x4 auton ilman etukardaania, tuli kommentti että akseli pitää olla, mutta ei estäny leimaamista eikä tullu veroa. Akseli oli vaan veke tilapäisesti.

Tällänen pykälä on voimassa tällä hetkellä, löytyy trafin sivuilta:

2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa:

a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;

b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja

c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.

Eli ei mainintaa peeteeoosta.
Olis mielenkiintoista tietää millaiset vaatimukset on ollut 70 luvun lopussa?
No määä oon leimannu Uazin ilman rattilukkoa, ilman päästölappuja yms ilman nurinoita muttei se tarkoita ettei niitä pitäisi olla, sillä kerralla oli tuuria, seuraavan auton kanssa tehtiinkin pitemmän kaavan mukaan.
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turvavöistä pakollisuus avobertassa? Cental73 Tekniikka & Jutustelu 17 15.05.2008 14:00
LCD (TFT) näyttö autossa Td5 Tekniikka & Jutustelu 3 25.05.2007 22:08
Ohjaustehostimen pakollisuus JakeHammer Tekniikka & Jutustelu 10 23.07.2005 13:07
Virus autossa Hammer__ Chit-Chat 5 28.01.2005 08:18
Paineilmaa autossa Frohike Tekniikka & Jutustelu 0 29.08.2003 13:10

Sivu luotu: 09:34 (GMT +2).