Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2011, 19:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Kallisteluako ei saa mitenkään kuriin joustojen kärsimättä?
No kuten mainitsin tuossa ylempänä niin Currien Anti-rock:ia yms. vastaavia käyttävät jenkkilän peleissä jos on ilmatikuilla koko auto. Löysimmällä säädöllä se vähentää joustoja vain hieman, mutta oikein mitoitetuilla iskun pituudella ja anti-rockin säädöllä tulos on kuitenkin se, että joustot saa käyttöön ääripäästä toiseen, kallistelut vähenee ja koko alusta toimii paremmin. Se mikä coil-overeissa on ymmärtääkseni parempaa on juuri se, että ne eivät anna auton kallistella yhtä paljon kuin ilmatikut tekee ja kantavat kuorman paremmin. Eikä pitäisi niin paljon lämmetä kuin ilmatikut.


Toi vaimennuspuolen shimmaus on fillari- (alamäkiajo) ja crossipuolella ainakin ihan perusjuttuja jos on yhtään niitten vehkeitten kanssa pelannut. Käytännössä tosiaan joutuu atomeiksi purkamaan iskarin joka kerta kun sen tekee; ei ole pakollista hommaa, mutta vaimennuksen toiminnan saa muutettua jotakuinkin juuri sellaiseksi kuin haluaa. Toisaalta jos ei vaimennus pelitä tehtaalta kuten haluaisi, niin pakkohan se on tehdä. Eiköhän se autopuolella toimi ihan samalla tavalla, osat vain on vähän isompia

Aika rajulta kuulostaa 8 sentin korkeusero kylmässä ilmassa vs. lämmin? Ymmärrän kyllä pari senttiä, mutta voiko tosiaan kylmä ilma muuttaa niin paljon typen tilavuutta siellä ilmatikun sisällä että aiheuttaa tuollaisen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2011, 20:06
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Aika rajulta kuulostaa 8 sentin korkeusero kylmässä ilmassa vs. lämmin? Ymmärrän kyllä pari senttiä, mutta voiko tosiaan kylmä ilma muuttaa niin paljon typen tilavuutta siellä ilmatikun sisällä että aiheuttaa tuollaisen?
Empä olisi ite kanssa uskonut jos en olisi joutunut laittamaan lisää kaasua tai välistä poistamaan, kun auto oli vuoron perään tornitalo tai sit maissa
Tän takia on hyvä jos on omat täyttö vehkeet
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Ilmatikut 4 kpl 14" MYYTY MYYTY KössiKenguru O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.04.2008 16:56
m:ILMATIKUT MYYTY tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.03.2008 11:32
Ostettu KössiKenguru O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 18.01.2008 11:47
myydään ilmatikut\vaihto renkaisiin!!!! O/M/V Renkaat ja vanteet 14 10.08.2007 08:41


Sivu luotu: 04:14 (GMT +2).