![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Sain Mitsu-projektimme kuvat typistettyä 109 kuvaan jotka löytyvät täältä: http://kuvablogi.com/blog/22439/11/ Videoita löytyy youtubesta kanavaltani jonka linkki on allekirjoituksessani Projekti alkoi 21.4.2009 ja koeajot olivat 30.1.2010. Valmistettu suunnistus/safari käyttöön Runko: G-mersun Akselit: Unimogin peltiperä akselit Jakolaatikko: Unimogin itse lyhennetty Moottori ja vaihdelaatikko: Mersun 6 sylinterinen 3.0 l diesel jatkeena sen oma automaatti Vinssit: etu- ja takavinssi hydraulinen vanhoista itse rakennettu Kori: Pätkä Mitsubishi Pajero itse lyhennetty Omapaino: 2550 kg Nykyinen turbo asennus osoittautui epäonnistuneeksi. Rakenteilla Audin muuttuva siipinen turbo jonka jälkeen pannusta voisi irrota 300 heppaa. Tätä ei asenneta ennen kuin akseleihin on vaihdettu rautaiset porttaalipoksit. Poksien valmistus/teettäminen on vielä vaiheessa. Nykyiset tehot riittävät hyvin tuhoamaan peltiperäakseleiden valupoksit ihan vaan pikku välipalana. ![]() Eli tällainen on meidän Pajeromme. Tästä vinkkiä rakenteluun. ![]() ![]() ![]() Tuo mersun kutosdiesel on perusvarma moottori joka on omiaan juuri tämänkaltaisessa autossa. Siitä on riittänyt tehoja pyörittämään noita raskaita hytikkavinssejäkin. Hyvä valinta niille jotka miettivät mitä sinne alkuperäisen tilalle laittaisi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hep.
Täällön pätkä pajero vm.-84, sinällään harvinainen kampe että on 2+2 paikkanen paku. Pallero offia Jotku saattaakin tunnistaa että on Nettijussin entinen ja kyllä se on vieläkin kilvissä ja leimassa, nyt siihen ei enään saa leimaa, uus koppa odottelee vaihto toimenpiteitä... Voimapuolesta, siiton otettu kaikki irti mitä kohtuu värkkäämisellä ja rahalla saa. Vanhan mallin ahdin, vaparin imusarja, cooleri, isompi pako rööri. Paineita on päivästä riippuen 1.8-2.2 bar ja syöttöjä niin paljon kuin pumpusta irtoaa, vähä alkaa olla syöttöpumppu lopun edellä niin ei taho joka päivä nostaa kunnolla paineita. Hyllyssä oottas uus pumppu ylimääräsiä rahoja jotta vois käyttää huollossa ja samalla isompaa nestepäätä, hyllyssä mukaan lukien odottaa myös Garret gt2556vnt, jospa sitä noilla eväillä taas sitten joskus vähä saatas jotaki aikaseksi, ainakin käyttö aluetta jossei muuta... ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sitten emme huolestu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuohon sorateillä ajeluun. Putsaat kaaret huolella, myös se kurahylly lokarin sisäpuolelta. Rapsuttelet ruosteet (siis jos niitä edes on, mitsu kun ei ole jojota) ja muut pintarikot pois ja maali päälle. Sitten kunnon paksu kerros kiveniskumassaa siten että raja tulee lokarin ulkoreunalle saakka.
Teet paksuhkosta mutta joustavasta kumista lisäpätkät roiskeläppiin. End of nekin problems.... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä on tuo "pajero" oikee pahanilmanlintu tänään ostin purkaamolta gen1 pajeron ratin ja paskanmarjat se käy tuohon!!! No pitää huomenna käydä kaveria moikkaan jos suostus sorvaan sellasen holkin ratin alle et vilkun palauttajat sun muut toimis??? Tuon ilmanputsarin ku vaihtoi ni tuntu vedotkin palaavan.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
No tuo tuntuu vievän semmosen 15-16 litraa 31" pyörillä sekalaisessa ajossa, eli ilmeisesti ihan kohtuuden rajoissa liikutaan? Piru kun ei ole nuita "maastureita" ennen ollut niin ei oikein tiedä mimmosia nuitten pitäs olla ajaa? Jotenkin tuntuu, että tuossa pitäs olla enemmän "vetoja", mutta kun ei ole mihin verrata niin vaikea sanoa...?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oma 2,8 vie takapotkulla (renkaat 31") keskimäärin seka-ajossa n 10-11l/100 km, arvioituna tankkausväleistä ja määristä tosin tuo on ihan vaan 6 v. perstuntuma tuohon yksilöön ja kenkä ei ole sieltä keveimmästä kalossista....
Toki jos nelikko päällä surraa niin heti sen 4l saa laskea kulutusta lisää, kärrinvedossa sitten menee sen 15-20l/100 km (iso traikku ja 2 tn painoa) |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä tuo sitten on rosvo polttoaineelle! Maantiellä saattaa päästä lähelle 11 jos ajaa tasan 80:ä??? Mikähän tossa mahtaa reistata kun tuo soppa tuolleen maistuu?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on kaikki katottu ja laitettu ni hyväksyn kohtalon ja annan palaa. Vie paljon ja noille pyörille aivan liian vähän tehoa
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
No, pajerohan on maailman paskin maasturi, erillisjousitettu keula jne jne jne ..
Mulla ainakin 31" renkaat teki sen ilmiön että nopeusmittarin näyttämä korjaantui likemmäs todellista nopeutta jos vertaa 235/75R15 renkaisiin joilla 90km/h mittarin mukaan antoi tod. nopeutta 78km/h eli tämäkin korjaava ilmiö vaikuttaa myös osaltaan siihen että myös kulutuslukemat ovat likempänä todellista kulutusta kuin mitä tehtaan prosyyrit ilmoittaa. Myös kannattaa huomioida että kun katsoo kulutusta pitkällä aikavälilä niin joutokäynnit yms lisää helposti kulutusta/100km aika roimasti ja sitten kirotaan että voi vattu kun menee ainetta..... Emmää tiijä.... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
No kaikenhan se vie minkä tankkiin laittaa. Sitten olis semmonen kysymys kun meinasin tuossa kuhan kelit lämpee ni "näppäsen" tuon ahtimen irti et näkee onko vielä älyissään ja rakentelen sen cuulerin samalla keulille. Jos nyt käy niin ikävästi et ahdin on entinen niin en sitä rupea kyllä korjuuttaan vaan laitan tilalle uuden, mutta minkä ahdin oli hyvä ja kohtuu hintainen? Pyörässa mulla on tuo mitsun TD 04:nen 450€ uusi vai olisko joku muu parempi?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
~2000kg paino,aerodynamiikka kirjahyllyn luokkaa ja isot renkaat niin eipä se enää mikään kulje pyhällä hengellä. Se kannattaa hyväksyä vaan että oli sitten mikä maasturi alla niin sitä ei voi edes verrata kulutuksessa henkilöautoon.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Saako näitä kuvia johonkin näkösille?? Tai onko forumilla juttua k.o. "Pajerosta"? Gee. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#15
|
|||
|
|||
![]()
löytyy
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
kai täälä kärsii kysyä neuvoja pajeron huoltoon?
![]() ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Murikan sisällä on sellaset nappulat jota päin vetari menee ja akselin päässä on shimmi levyt jolla laakeri välys säädetään,jos laakeri jää löysälle ni ei pysy millään konstilla vetari paikallaan vaan löystyy ja irtoaa laakerista.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajerot -92-> | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 01.07.2009 08:50 |
Psychobillyn ystävät tänne | T.T.T | Chit-Chat | 35 | 25.11.2007 02:02 |
Mitä painaan teijän pajerot? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.09.2006 07:01 |
Tänne kuvia! | Linkit | 1 | 25.10.2004 18:21 |