![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
|||
|
|||
hihnad4d koneessa on hihna pumpulta nokalle kampuralta pumpulle on ketju. muutaman olen vaihtanut hiaceen ja hiluksiin.
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
|
|||
|
|||
|
Taitaa kohta olla tuolla hiluxsin jakopäässä joka lähtöön jotaki..
Täytyy varmaan ostaa se auto ja kattoo oikeesti mitä siel on.
|
|
|
||||
|
||||
|
D4D koneessa jakopää hammashihnalla. Laturi ja vesipumppu (myös ilmastointi) moniurahihnalla. Ruiskutuspumppu ja ohjaustehostin on hammaspyorillä.
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Itse vain nähnyt sen, että nokka saa käytön hihnalla dieselpumpulta, ja muuten on jakopää toteutettu hammasrattailla
|
||||
|
||||
|
Perkele mä meen kattoon, et miten ne menee.
-> Muistin väärin.Tarkistus tuotti tulosta: Joo eli -01 mallisessa D4D moottorissa on jakopää (nokka-akseli) hammashihnalla, ja sama hammashihna pyörittää ruiskutuspumppua. Ottaa siis voimansa kampiakselilta. Laturi ja vesipumppu (myös ilmastointi) moniurahihnalla kampiakselilta. Ohjaustehostin on hammaspyörillä. Tai jotain. Viimeksi muokannut Mutamies : 16.01.2011 17:03 |
|
|
|||
|
|||
|
On se menny nykynen hiluxsi sekavaks sopaks..
Uskaltaakohan sitä kysyä tietääkö joku siitä -05 mallista sit.. Tiistaina kai pitäs autoo mennä kattoo ni väittely jatkukoot ainakin myyjän kanssa..
|
|
|
|||
|
|||
|
Näin se menee. Ainakin 2,5 l D4D moottorissa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Siis ruiskutuspumppua pyöritetään rattailla? Ja siitä hammashihna nokalle? Häh, nyt mä olen sekaisin... Normaalia enemmän...
Olenhan mä jo sen nokan hihnakin kerran jo vaihtanut, öö ei muista. |