![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Plussana hyvä takuu,miinuksena että karat on "alimitoitettu".Eli esimerkiksi 13mm hylsy löytyy järeimmillään 3/8 karalla. Mutta ei se 3/8 mikään turha koko ole,oikeasti ihan näppärä jossain missä ei ole tilaa kuten kuorma-autoissa.Tai eihän niissäkään enää nykyään ole tilaa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vuosia sitten ostettu Wurth:n "salkku", jossa kattava valikoima hylsyjä ja yleisimmät lenkkiavainkoot. Hyvin ovat kestäneet välillä varsin huoletonta käyttöäkin.
|
||||
|
||||
![]()
Itse olen ostellut nyt jonkuverran noita BAHCO:n sarjoja. Esim Carlssonilta saa aika sopu hintaan jo bahcolaisia. ja jos vähän halvempia niin sit IKH: tai Biltema.
|
|
|||
|
|||
![]()
kohtalaisen kauan ollut bilteman 1/4 satsi, toyota harrastajana pitkä miinus kun koot loppuu 13mm ja 14mm olis usein tarpeen. no, satsi tuli ostettua kauan ennen tämän harrastuksen aloittamista, nyt jos ostaisin niin ehdottomasti pitää 1/4 sarjasta löytyä juurikin tuo 14mm hylsy kuten joistakin harvoista löytyy.
1/2 sarja 12-32mm hylsyillä on TONA merkkinen vanhan thsekkoslovakian ajoilta, setillä ikää yli 30-vuotta. räikän ja yhden 19mm hylsyn olen kohtuuttomalla jatkovarrella saanut vuosien saatossa hajalle. oli muistaakseni hinta/laatusuhde kohdallaan, jotenkin hämärä mielikuva että noin 100mk olisin sarjasta maksanut!! samalla hinta/laatusuhteella jos löytäisi niin heti olisin valmis ostamaan setin varalle. kun ikäntyy ja voimat vähenee niin olen huomannut että esim. 400-500mm voimavääntiö on aika kova juttu, säästää rystysiä ja räikkää. sit kun on saatu pultti tai mutteri auki niin sit on räikän paikka, miksi sen räikän pitäisi kestääkkään ziljoona newtonia kun on helpompi tapa kiristää ja avata!!! mutta nykyään ei meinaa viittiä edes renkaita vaihtaa ilman paineilma tai sähkömopoa.... |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ollu parikymmentä vuotta kovassa käytössä Beltzerin sarja. Viime kesänä alko räikkä olemaan jäykkä takas käänettäessä. Ei muuta kun kaks ruuvia auki ja rattaat pesuun ja uuteen voiteluun. Ja taas pelittää.
Pitäs olla elinikäinen takuukin. Ei o tarvinu vielä kokeilla. |
|
||||
|
||||
![]()
biltemalta löytyy muuten kovempaan vääntöön hyvä räikkä. Itellä ollu tuo jo 3v enkä oo saanu vielä paskaksi vaikka vähän pitempääki vartta käyttäny
![]() http://www.biltema.fi/osteri/data/we...e/10-525_h.jpg |
|
||||
|
||||
![]()
itellä ollu käytössä nyt jo jonkin aika toi bilteman 10vuoden takuulla oleva isosatsi jonka ostin kun siinä oli kivasti myös noita tuumakokoja kun tulee noitten jenkkien kans ropailtuu ja ihan hyvin noi on kestäny, kaverilta on menny pari noita bilteman räikkiä mutta aina on saanu suoraan tiskiltä uuden tilalle.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|||
|
|||
![]()
esim. motonetti myy nivelväännin nimellä ja jossakin toisaalla löytyy voimavääntiön nimellä.
|
|
||||
|
||||
![]()
kato joo, niin hieno nimi sai mun mielikuvituksen laukkaamaan..
![]()
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hitsauskonetta osteleen | Nerd-O | Chit-Chat | 43 | 29.01.2011 17:31 |
Offi projektia osteleen | Nerd-O | Chit-Chat | 6 | 09.01.2009 22:29 |
Moottorisahaa osteleen | Nerd-O | Chit-Chat | 65 | 09.04.2007 21:19 |
Pickuppii osteleen | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 24.04.2006 09:42 |
Nivaa osteleen | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 14.07.2004 13:27 |