Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2011, 23:03
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.251
Perusasetus

Ongelmat Diesel autossa johtuvat lähes aina huollon laiminlyömisestä,ja senhän tietää jokainen palstalainen.

Mutta kuten olen jo aiemmin sanonut niin nesteen dieselissä on vähemmän ruttua kuin esim. St1 dieselissä,ja teboilin,ja abc:n.

Yhteistä näille kolmelle on se että pakokaasu haisee "ryssän dieselille" mutta energiaa tuntuu olevan,joten pääsääntöisesti itse tankkaan aina noita.

btv: Lappeenrannassa ajurinkadun St1 :ltä on tullut n.3-5 vuotta jotain hiekkapuhallus hiekan näköistä kuraa sakkakuppiin.No se ei haittaa koska se on selvästi erottuvaa kamaa jonka sakkakuppi ja suodin erottelee kyllä.

En ole muistanut olla asiakaspalveluun tästä yhteydessä,koska se ei minua juuri huolestuta,ja tällä aikavälillä ei vielä ole mitään vauriota tapahtunut(=n.200000 +km eli enemmän kuin uudella Nissan pick upilla pääsee ikinä vaikka mitä tekisi) .

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2011, 17:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Huollon puute??


Tän hetkinen tankki on lyöty pestynä alle sen jälkeen kun pakkaset nousi yli -20 asteen.
Samoilla lämpösillä laitettiin uudet suodattimet. Ryssän diisseli palaa muttei nesteen kusidiesel ilman jäänestoa.
Huollon puutetttahan se...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2011, 22:32
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Jos Nesteen polttoaine ei toimi -20 C pakkasessa, niin 2 autoa viidestä on tien poskessa lämpimämpiä kelejä odottamassa. P

Perusteena pikainen googletus: Nesteen markkina osuus on noin 40 pinnaa.

j.h

Tankkaan missä on edullista tai sitten on vaan dieselin tarvis ja ongelmia ei ole ollut, sillä mulla on vaan niin hyvä auto, että toimii maailman paskimmallakin dieselillä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.01.2011, 23:34
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Emmä tajuu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti
Jos Nesteen polttoaine ei toimi -20 C pakkasessa, niin 2 autoa viidestä on tien poskessa lämpimämpiä kelejä odottamassa. P

Perusteena pikainen googletus: Nesteen markkina osuus on noin 40 pinnaa.

j.h

Tankkaan missä on edullista tai sitten on vaan dieselin tarvis ja ongelmia ei ole ollut, sillä mulla on vaan niin hyvä auto, että toimii maailman paskimmallakin dieselillä.
En mäkään oikee tajuu miks ei nesteen löpö toimis,itte oon silläki ajanu ja hyvin toimi. Ja olis kai niit autoi tien poskes paljon jos ei se nesteen aine toimis alle 20c. Ainaki transiitissa toimii ja kuorma-autois ja mones muussa. Semmonen kyllä on totta et varsinki takavuosina eri asemil oli eroja ku osalla jopa maanalaiset tankit vuotivat,oli vettä seassa jo valmiina. Toiset otti talvilaatua kesä laadun päälle joten alkutalvesta se pakkas kestävyys oli mitä sattuu. Systeemi vaihteli huolto-asemittain. Plus siihen sitte vielä ne jotka oli säästäneet putsarin vaihdossa ja ne jotka pitivät autoaan lämpimässä tallissa ja ne joiden lahot tankit oli ku haulikolla ammuttuja.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2011, 22:58
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

itse en nyt jaksanut tämän topikin kaikkia viestejä lukea läpi mutta sen verran huomasin että ihmiset ovat vähän puolesta ja vastaan. oma mielipiteeni on se että ei nesteen kuraa ellei ole ihan pakko, eroja en oo tarkkaillu kulutuksen suhteen esim neste vs. abc mutta sen oon huomannu että nesteen paskaa ku on tankki täys niin auto kun seisoo yön yli niin saa pari sekuntia pidempään startata, savuttaa aluks eikä oikein taho käydä kaikilla pytyillä ja oikeestaa kuullostaa siltä ku se vähän rötäis. aabeeseen tai teboilin aineella tuota ei ilmene. ja autona vaikeasti hengittävä hoojii 60 ja editoidaan nyt vielä sen verran että kulkupuoli kylläkin on mielestäni ''kunnossa'' millä diisselillä vaan

Viimeksi muokannut maurichia : 12.01.2011 23:01
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.01.2011, 23:02
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Aika ohi aiheen mutta mulla hj tuntu kans ettei pyöri kaikilla kylmänä startatessa, viaksi osoittautui 1 pimeä hehku. Muuten on sama mitä tankissa on paitsi ei ST1:n ainetta, kaikki palaa.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2011, 23:41
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

huomasinkin että oon kirjoittanut jo aiemmin samaan topikkiin suunnillet samat lässytykset ku äskenkin mutta ei se mitään, mullaki oli vähän kylmäkäynnistysongelmia -10 asteessa kun oli 2 hehkua pimeenä mut ei muuten mitään ellei tota nesteen diisselillä tapahtuvaa rötäämistä lasketa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.04.2011, 19:48
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mutta kuten olen jo aiemmin sanonut niin nesteen dieselissä on vähemmän ruttua kuin esim. St1 dieselissä,ja teboilin,ja abc:n.
Varsin mahdollista on tuo,koska St1 dieseli tuntuu hyytyvän pienemmillä pakkasilla kun esim. nesteen litkut. Eli sitä on seostettu kestämään pakkasta hiukan lievemmin jolloin sen hyötysuhde on taasen parempi.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.04.2011, 08:02
timmy:n Avatar
timmy timmy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: north carelia, Finland.
Viestit: 1.386
Perusasetus

Kaikkien yhtiöiden polttoaine on toiminut moitteetta,lähtee het käyntiin ja Webasto pauhaa lähes joka aamu ja ilta ja sekin aina syttyy. Huollatan tosin autoni aina huoltovälien mukaan. En ole huomannut minkäänlaista eroa minkään firman polttoaineissa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.04.2011, 08:04
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

-20 pakkasta ja eberi ei lähe lyömättä käyntiin nesteen tiisselilllä, pitää napauttaa polttoaine pumppua vähäsen. viime talvena tuli tehtyä testiä eberillä kovilla pakkasilla, nesteen aine ja pumppu ei jaksa lähteä nakuttammaan mutta muilla merkeillä ei mitään ongelmia
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.04.2011, 09:41
ReTrO ReTrO ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.07
Sijainti: Rahkoila
Viestit: 39
Perusasetus

taloudessa pari dieseliä ja toinen on jokapäiväsessä ajossa ja tankattu missä sattuu.. huomattu vaihtelevia ongelmia kylmäkäynnistyksessä,herää mutta rötää ja tärisee VAIN toisinaan! appiukon kanssakin sitä ihmeteltiin että mikä perkele tuon tekee mutta eipä taida enää tarvita ihmetellä.. pumppu tarkistettu,suodattimet uusittiin syksyllä ammattilaisella eikä ole vaikuttanut! -97 MB

toinen on seissyt syksystä asti pihassa ja tankissa nesteen kesälaadut. ajettiin syksyyn asti päivittäin. ollut aina hyvä lähtemään käyntiin ja toiminut vaan eipä enää! nihkeä herääminen on havaittu vaikka keli oli +4,7 ja aurinko paistoi ja oli roikassa.. hehkut tarkistettu ja toimii.. ei vaan taida mökäkää enää säilyä edes talven yli.. GM 6,2D
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.04.2011, 10:09
jolavi jolavi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.11
Sijainti: hyttikangas
Viestit: 1
Perusasetus

eroja ainakin polttoöljyssä huomattavasti.
erään nykyään jo merkittävän polttoaineen myyjän polttoöljy on ihan mitä sattuu. useita kymmeniä työkoneiden pumppuja viime talvena ja myös tänä talvena ja aina kysellessä ollut sama aineen toimittaja.

erityisesti talvilaatu. aivan liian kuivaa ja jo 3000tunnin käytön jälkeen kobelcon nestepää näytti kuin olisi hiekkapaperia käytetty. ennen pystyi paljain käsin työskentelemään mutta nykyään pakko olla kumihanskat.

suosittelen lisäaineiden käyttöä myös dieselin kanssa. esim red linen rl2 on jo monen vuoden kokemuksella hyvää tavaraa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.04.2011, 10:53
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
-20 pakkasta ja eberi ei lähe lyömättä käyntiin nesteen tiisselilllä, pitää napauttaa polttoaine pumppua vähäsen. viime talvena tuli tehtyä testiä eberillä kovilla pakkasilla, nesteen aine ja pumppu ei jaksa lähteä nakuttammaan mutta muilla merkeillä ei mitään ongelmia
On taas nyybillä niin tieteellistä ja luotettavaa tutkimusta että joopa joo.......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.04.2011, 15:47
TDi nyybinä
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

vaahtoo


itse olen huomannut eroja tuon vaahtoutumisen suhteen osittain se riippuu pumpusta ja lämpötilasta. mutta yleensä ottaen st1 ja teboilin kama ei kyllä vaahtoudu läheskään niin paljon kun nesteen tai abc tavara, kulutusta en silleen ole seurannut mutta jotenkin käy nätimmin teboilin tavaralla mutta sekin voi olla sellasta toive ajatteluu
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.04.2011, 16:12
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Ainut ero mitä olen eri asemien välillä huomannut niin toisilla asemilla tankki jää vajaamaksi helpommin. Joissain ei meinaa saada tyhjään tankkiinkaan ainetta kun naksuu pistooli heti. Tuokin kyllä loppuu kun kääntää kahvaa eri asentoon.
Kulutus "eroa" saa hyvin kun eka tankkaa sellaisella asemalla missä tankki jää vajaaksi ja toisella asemalla taas menee tankki aivan piri pintaan.
Kovilla pakkasilla tankkasin nesteen (-34) ainetta kun sillä on parempi pakkasen kesto st1 (-29) verrattuna. Eipä kyllä mitään ongelmia ollut -35 lukemissakaan.

EDIT: Juurikin st1:llä tankki tulee täyteen varmuudella. Kun taas nesteellä ja abc:llä saattaa jäädä tankki vajaaksi. Eli voipi olla tuo vaahtoaminen syynä niin kuin nyymikin tuossa ylhäällä kertoo.

Viimeksi muokannut samisami2 : 03.04.2011 16:16
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.04.2011, 18:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.251
Perusasetus

Hieman offtopiccia mutta tuli tuossa raskassarja lehti ja siinä oli juttu olikos se nyt "red95" etanoli dieselistä.

Jutussa kerrottiin että laboratoriotestien mukaan kyseisessä litkussa on sama energiasisältö kuin tavan dieselissä mutta kun luki juttua eteenpäin niin selvisi että sitä kuluu 1.6-1.9 kertaa enemmän kuin tavan dieseliä????

Eli miten voi olla sama määrä energiaa ja silti sitä pitää polttaa tuplasti että päästään sama matka??Häh!

Varmaan tuossa nesteen dieselissäkin on laboratorio testien mukaan sama energiasisältö, mutta koska en aja työmatkoja laboratoriossa niin kannattaa tankata muualta.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.04.2011, 20:06
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TDi nyybinä Näytä viesti
itse olen huomannut eroja tuon vaahtoutumisen suhteen osittain se riippuu pumpusta ja lämpötilasta. mutta yleensä ottaen st1 ja teboilin kama ei kyllä vaahtoudu läheskään niin paljon kun nesteen tai abc tavara, kulutusta en silleen ole seurannut mutta jotenkin käy nätimmin teboilin tavaralla mutta sekin voi olla sellasta toive ajatteluu
Tuo vaahtoamishavainto pitää paikkansa ainakin polttoöljyn suhteen.
Teboililta kun tankkaa löpöpöntön saa sen laskea piripintaan ilman vaahtoa,mut nesteeltä jää pönttö 10cm vajaaks kun alkaa kuohut tulla yli.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.04.2011, 13:42
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

nakutus


kävi tuossa helmikuussa sillä viisiin, että yhden tankkauksen jälkeen (ABC) alkoi Nissanin KC 1999, 2.5 rallattamaan samalla tavalla kuin ne vanhat datsunin bensa koneet, kun detonoivat kuormitettaessa. No pitihän sitä melkein unet menettää. Kaksi tankillista ajoin, ja vika oli olemassa, mutta nyt kolmannen tankkauksen jälkeen se ääni hävisi. Mieleen tuli tuo pakkaskestävyyden parantaminen, että alkoholihan sitoo vettä paremmin(vrt. jäänestoaine). Myös huuhtelee varmasti pumpusta liiat voitelut, eli olisiko aineessa ollut sitten seokset mitä sattuu, tai vettä enemmän kuin sallittu, tai näiden yhdistelmä. Omituinen ongelma kun diisseli detonoi, kun sen peruskäynti periaatehan on sama kuin ongelma tässä tapauksessa.

P.S PA-asema oli joka kerran sama

Tai sitten siellä koneessa on se vika vieläkin, mutta piilevänä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus gikseri Maasturiprojektit 25 19.08.2011 09:34
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
Euroopan karttoja Oziin? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2007 21:51
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
C5 euroopan malli C5 1 28.05.2003 06:22


Sivu luotu: 03:55 (GMT +2).