![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Sandvik-belzerTollanen räikkä on palvellu viimeset 15v. Kerran vaihdettu takuuseen kun oksensi pakkasessa rojut pihalle. Melkeen kaikki muut on aika vähällä yrittämisellä saanu paskaks.
|
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ollut reilun kymmennen vuotta itsellä ja töissä käytössä noita mannesmanin sarjoja.
Välillä on ollut pidempikin putki tai isompi leka apuna avaamisessa eikä yksikään räikkä ole vielä antautunut, tai hylsy haljennut. Hinta/laatu ehdottomasti parasta mitä vastaan on tullut. Tossa malliksi http://lampoidea.com/product_catalog.php?c=28 Omat kamat ei kyllä ole tuon putiikin valikoimista. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Paljon palikkaa ja ei paha hinta. Tätä pyörittelin paikallisessa liikkeessä: http://www.satatools.com.sg/site/?m=...=83&p3=36&ty=1 Ihan asiallisen oloinen setti oli muuten mutta täyskromivartiset räikät jäi vähän mietityttämään.
- eskimo kaenuusta Viimeksi muokannut Eskimo : 07.01.2011 23:04 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Plussana hyvä takuu,miinuksena että karat on "alimitoitettu".Eli esimerkiksi 13mm hylsy löytyy järeimmillään 3/8 karalla. Mutta ei se 3/8 mikään turha koko ole,oikeasti ihan näppärä jossain missä ei ole tilaa kuten kuorma-autoissa.Tai eihän niissäkään enää nykyään ole tilaa. |
|
||||
|
||||
![]()
Vuosia sitten ostettu Wurth:n "salkku", jossa kattava valikoima hylsyjä ja yleisimmät lenkkiavainkoot. Hyvin ovat kestäneet välillä varsin huoletonta käyttöäkin.
|
||||
|
||||
![]()
Itse olen ostellut nyt jonkuverran noita BAHCO:n sarjoja. Esim Carlssonilta saa aika sopu hintaan jo bahcolaisia. ja jos vähän halvempia niin sit IKH: tai Biltema.
|
|
|||
|
|||
![]()
kohtalaisen kauan ollut bilteman 1/4 satsi, toyota harrastajana pitkä miinus kun koot loppuu 13mm ja 14mm olis usein tarpeen. no, satsi tuli ostettua kauan ennen tämän harrastuksen aloittamista, nyt jos ostaisin niin ehdottomasti pitää 1/4 sarjasta löytyä juurikin tuo 14mm hylsy kuten joistakin harvoista löytyy.
1/2 sarja 12-32mm hylsyillä on TONA merkkinen vanhan thsekkoslovakian ajoilta, setillä ikää yli 30-vuotta. räikän ja yhden 19mm hylsyn olen kohtuuttomalla jatkovarrella saanut vuosien saatossa hajalle. oli muistaakseni hinta/laatusuhde kohdallaan, jotenkin hämärä mielikuva että noin 100mk olisin sarjasta maksanut!! samalla hinta/laatusuhteella jos löytäisi niin heti olisin valmis ostamaan setin varalle. kun ikäntyy ja voimat vähenee niin olen huomannut että esim. 400-500mm voimavääntiö on aika kova juttu, säästää rystysiä ja räikkää. sit kun on saatu pultti tai mutteri auki niin sit on räikän paikka, miksi sen räikän pitäisi kestääkkään ziljoona newtonia kun on helpompi tapa kiristää ja avata!!! mutta nykyään ei meinaa viittiä edes renkaita vaihtaa ilman paineilma tai sähkömopoa.... |
|
||||
|
||||
![]()
Biltemasta 1/2", 3/8" ja 1/4" sarjat kaikki erikseen. Tai 1/2" + 1/4" sarja ja sille kaveriksi 3/8" sarja. Hinta yhteensä noin satasen.
Pari tuollaista bilteman mustaa lasikuitu-metalli-räikkää on hajonnu kun ei ole "ehtiny" kiristää räikän ruuveja ennenku ovat hävinneet ja hieman ehkä käytetty jatkon kanssa ja vasarana. Mutta ikinä ei ole silti menny hampaista yli ja rystyset on säästyneet ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestä koko 3/8 koko on aivan turha koko. Puolella tuumalla menee hienosti 10-30mm, ja vartti tuumasella siitä pienempiin. En ole kotona tarvinnut kolme-kasia oikeastaan koskaan. Eikä työpaikalla sitä ole kamalasti viljelty.
Ahtaassa paikassa olen käyttänyt M8 pulteilla myös 1/4 räikkää, Kamasaa. Ostettu 90-luvun alussa. Itse olen sillä vääntänyt niin paljon kuin jaksan, ja vielä ehjä on. Tietysti jos paljon korjaa henkilöautojen ahtaita paikkoja, niin 3/8 puolustaa paikkaansa. 3/4 kokoa olen tarvinnut useasti, kun puoli tuumainen ei riitä enää. 300 Nm alkaa olemaan järkevä raja puolelle tuumalle. Kyllä se enemmänkin kestää, muttei luotettavasti. 3/4 karalla vedetään töissä 700 Nm ja tuumaisella 1000-1200 Nm. Kotona löytyy 80-luvulla ostettu Hero-merkkinen japanilainen 1/2" 10-32mm hylsy sarja. Oli silloin halpa, mutta laadukas. Räikkä, ja 19mm hylsy on mennyt hajalle, muuten kaikki on vieläkin ehjää. Ja on tehty kahdessa polvessa remonttia, välillä aika rankkaakin. Hajonneet, ja alunperin puuttuneet hylsy koot on korvattu bahcon tuotteilla. Suosittelen Bahco, Facom, Belzer, Gerode, ja erityisesti Stahlwille tuotteita. Würth toimittaa (varauksella!) laadukkaita työkaluja, noita edellä mainittuja ja mm Besseytä. Mutta Würth Zebra merkkiset työkalut ovat osittain lähes halpis-tavaraa, sellaista 10v takuulla olevaa Biltemaa...!!! Ostin 1992 wurttin kiintolenkkisarjan, joka on belzerin valmistama. Hyvin toimii vieläkin, en ole saanut yhtää avainta rikki jatkovarrellakaa. Mulla on tuumainen Biltema 10V takuu mallinen kiintolenkkin sarja. Väänsin siitä paljain käsin 9/16 kiintopään avoimeksi. Mallina Bahco kopio, mutta huono materiaali. 20 vuotta töissä, ja 25 vuotta kotona käsi työkaluja käyttäneenä. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sopii mutta ei liian iso (hlö autoon ) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |