![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ite näin kun oli sanomalehti jätetty konepellinväliin, siinä se sitten lepatti keulalla. Käyttöautoon laitoin pahvin syylärin ja ilmastoinninkennon väliin,siellä se pysyy hyvin piilossa. HJsta onkin jo vaihdettu visko sähköflektiin.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Toi pitäs tehä pajeroonkin, kun joskus joutas
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Uazissa on vakiovarusteena sisältä säädettävä kaihdin on kyllä kätevä
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Itellä Jeepissä pahvi keulalla,mut vaan siks et lämmöt nousis hiukka joutusammin ku ajo on tommosta muutaman km:n pätkää.
Lämpö sisällä riittäis kyl muutenkii
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Joku uus auto oli missä automatik kaihdin löyty, mutta en muista merkkiä. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Foortin joku malli tuli tänä vuonna, jossa automatic kaihtimet keulassa.
Sais olla kaikissa uusissa autoissa sellainen!
__________________
Jeep ISORY |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Or even better, laittas sinne pikkusen sähvömotoorin kelaamaan verhoa alas ja ylös. Niinjuu ja termari sitä ohjaamaan.. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Duunin puolesta joutuu välil tekemisiin iveco daily agile mallisen kulkimen kanssa. Yli -20 pakkasessa tuntuu italian ihme vastaavan lähinnä jääkaappia. Kone lämpiää webasto päälläkin tuskallisen hitaasti.
Oma hj60 12h-t koneella on kans vähän hidas lämpeemään mut kun isolle tielle pääsee niin kyllä sitä lämpöö sit piisaa. Myös emännän v70 2.5tdi rikkinäisellä ardicilla on hiukan surkee esitys ton lämmön kannalta. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Melkein kaikki nykydieselit on niin polttoainetaloudellisia että hukkalämpöä ei juuri synny yhtään.
Tehokkuus on jopa sitä luokkaa että kun otetaan huomioon jäähdyttimen aikaansaama jäähdytysteho sekä lämmittimen kennon tuotto niin koneen käyntilämmön saattamiseen tarvitaan lisälämmitintä .Ainaki pirssiporttereissa on tuplawebastot, toinen hoitaa koneen lämmityksen ja toinen sitten pitää sisätilat lämpöisinä. Auton lämpimänä pysyminen edellyttää että molemmat webastot ovat toimintakuntoisia. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Uudemmis bemareis ainakii kaihdin siel keulal mikä säätyy automaattisesti ja hienois autois on sähkösesti lämpiävät ilmanvaihto kanavat et tarkenee sisäl olla
. Kiva sellasel lähtee kun het tulee lämmintä. Joskus emännän kulkineesee piti pahvi laittaa, mut siin olikii termari sökö. Ja myös seatteihin saatavana merkkikohtanen keulan tuke samalainen kun joskus 70-luvulla oli. Ja pösöis se sen takii ettei se kita ime kaikkee lunta sinne konehuoneesee. Siel auton ulkonäkö ratkasee ei se et sil vois ajaa talvella. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Heh, jotenkin epäilyttää etteikö nykydieseleissä ole lämmitys kapasiteettiä. Jos on vaikka nyky diesel joka kuluttaa 5l/100km löpöä jonka lämpöarvo on noin 42 MJ/kg, niin lämpötehoa on n 59 kW joka sitten muunnetaan rattaiden pyörittämiseen ja kaikkeen muuhun. Eiköhän siitä nyt jonkunverran pitäisi koppiinkin riittää, jos hommaan panostettaisiin.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Pankkitietojen urkkijat liikenteessä. | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 0 | 13.04.2010 22:42 |
| Autohuijari liikenteessä! | Repro | Chit-Chat | 45 | 07.03.2010 23:18 |
| Liikenteessä kiltisti ens viikolla | legro | Chit-Chat | 28 | 23.04.2008 14:43 |
| Erilaisesti liikenteessä... | L-200 | Linkit | 4 | 23.03.2005 18:31 |
| Suzna liikenteessä! | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.07.2003 06:51 |