![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mä olen ainakin tunkenu joka talvi joka autoon pahvia nokalle, mutta laittanu sen sinne maskin ja syylärin väliin. pysyy sie ittestään, eikä tarvi millään rautalangalla yms nippusiteellä yrittää kiinnittää ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nyky dieseleissä taitaa lähes kaikissa olla ongelmia kovilla pakkasilla lämpöjen kanssa.
Subarussa (2.0TD legacy 2010) ongelma on "ratkaistu" sillä että on poistettu jäähdytysnesteiden mittari kokonaan. Testerillä katsoin -31 pakkasella niin tunnin maantie ajon aikana korkeimmillaan kävi 62'c Sekin niin että sammuti sisätilan puhaltimen. Puhallin päällä alle 55-58'c välillä. Auto seiso noin tunnin ja sama lenkki nokkaa peitettynä lämmöt 72'c ja sai jopa puhallintakin pitää päällä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ilmeisesti monissa uudemmissa sitä ei sinne väliin saa ängetyksi, tai sitten omistaja ei vain tiedä mistä huudi aukeaa.
Innovatiivisin kiinnitys mitä nähnyt oli kanamuna laatikkoa alhaalta kilvessä kiinni parilla pyykkipojalla ja ylhäältä "Tiikeriä tankkiin" mainostarralla konepellissä. Ei ilmeisesti ollut sitä asennellessa vapahtajalaastaria hollilla... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kokeilin yhden talven ajan vähän yli puolet kennosta peittävää pahvia mazdarangerin nokalla. Kyllä sillä lämmöt nousi nopeammin. Nyt ei ole tullut laitettua, kun on lohkolämmitin, jolla lämmittää ja työpaikallakin saa sähköä tolpasta.
Valmetissa on koneen syylärin edessä kuskin paikalta säädettävä rullakaihdin ja se on kyllä tarpeen talvella, vaikka onkin toimiva termari. Pienennän jäähdyttimen ilmavirran pinta-alan noin 20-30 prosenttiin, eli sellainen pieni rako yläraunaan jää. Se riittää talven puu- ja lumihommissa jäähdyttämään koneen. Nollakelin paikkeilla pitää avata enemmän. Ilman kaihdinta ei tahdo lämmöt nousta tarpeeksi jos on 10 tai enemmän pakkasta. Kiinteästi pyörivä tuuletin jäähdyttää koneen kylkiä kai liikaa kovemmilla pakkasilla.
__________________
Jukka |
#5
|
||||
|
||||
![]()
edellisess patrolliss ei olis tullu lämpöö nimeksikään vaikk olis poistanu koko jäähdyttimen..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eihän uudemmissa tarvi pahvia laittaa, kun auton mukana seuraa muoviset viimasuojat joilla peitetään keulaa
![]() Tuulilasi pysyy auki kun lämmitetään sähköllä, kuski pärjää karvalakki päässä. CDI-mersussa pärjää kun webasto käy 15-30min ennen lähtöä ja ajon aikana, ei kyllä tarvi puolen tunnin työmatkoilla lämpöä pienemmälle kääntää jos pakkasta on..
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Rellussa sai ranskistyyliin pahvin näppärästi sinne syylarin ja maskin väliin kun syylari on klipseillä kiinni. Muuten tuo ei niin tarvi pahvia, maantiellä lämpö riittää mutta esim. pidempi moottorijarrutus ramppeihin tms. viilentää pihin nakuttajan aika tehokkaasti.
Volvossa on kans osa maskista peitossa, siististi sisäpuolelta vaikka ei sillä käyttöautossa ole oikeestaan mitään väliä. Tämäkin pysyy ihan ok lämpimänä, mutta kovilla pakkasilla on halu vähentää konehuoneessa puhaltavaa kylmyyttä huohotin-, ja ahtoputkijäiden pelossa. Ei tosin liene kaikkein hankalin tuo VAG:n vitosdieseli hyytymään, varsinkin kun ajot ovat aina pitkiä eikä mitään 2km hyppyjä. Lieneeköhän palstoilla valiteltu (volvon)välijäähdyttimen jäätyminen lyhyttä ajoa ajavien ongelma? Meillä ei viime eikä tänä talvena ollut ongelmia vaikka kylmää on piisannut, ja pikkutiellä on pahempien sateiden jälkeen tullut lumet konepellin yli kun dyynien läpi joutunut ajamaan. Rangessa ei ole pahvia ollut, eikä tunnu tarvitsevan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Just tulin tallilta ihmettelemästä VAG konsernin romua.
Eipä ole ihme, ettei termostaattia vaihdeta ja ajetaan paffi keulassa, kun toi termari on aivan käsittämättömässä insinööriperseessä ![]() Parempi paffi keulassa kuin pahvi päässä ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Omassa oli jakopiän takana.
![]() Ja pahvia on keula täynnä, piilossa maskin ja puskurin takana. Lämmin on mutta 5 kilsaa menee lämpiimiseen. Sitten tarkenoo vaikka paitahihasillaan ja koko akvaario pysyy huuruttomana.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Sama täällä. Operaatioon menee aikaa noin minuutti ja säästää sekä konetta että löpöä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Erittäin tyylikäs viritys oli vastaan tulleessa peugeot boxerissa, sixpacin (karhu) kuorista ja jeesusteipistä kasattu rypäs keulassa.
Mulla hiluxissa ei ole mitään syylärin edessä, kestää kyllä lämmetä aika kauan.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pankkitietojen urkkijat liikenteessä. | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 0 | 13.04.2010 22:42 |
Autohuijari liikenteessä! | Repro | Chit-Chat | 45 | 07.03.2010 23:18 |
Liikenteessä kiltisti ens viikolla | legro | Chit-Chat | 28 | 23.04.2008 14:43 |
Erilaisesti liikenteessä... | L-200 | Linkit | 4 | 23.03.2005 18:31 |
Suzna liikenteessä! | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.07.2003 06:51 |