![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
No ainakin meidän auton akkua joutuu lataamaan muutaman kerran talvessa erillisellä laturilla, kun siinä on paljon sähkölaitteita ja lisäksi webasto. Pitkäkään matka ei saa akkua ladattua täyteen, koska autossa on tosiaan "paljon" sähkölaitteita. Kyllähän nykyiset autot käynnistyy helposti, eli ei tartte sahata, mut onhan niissä paljon enemmän virtaa syövät startitkin. Tossa mun vanhassa pajerossa on muistaaksi 1.1kw startti, kun taas toisessa uudemmassa henkilöautossa on muistaakseni 1.4kw startti, vaikka kone on pienempi, tosin diisseleitä molemmat.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Eiköhän tuo akkujen surma ole nuo tehokkaat laturit jotka potkivat akkuihin tehoja pikkuisen enemmän kuin ennen vanhaan.
Ennen ei akkuja purettu niin paljon kuin nykyään ja vastaavasti nyt ladataan nopeammin täyteen tai ainakin yritetään. Akkuhan pitäis ladata välillä ylitse tuon auton laturin volttimäärän jos sen haluaa aivan täyteen. Tokihan akut ovat huonompia kuin ennen niin kuin kaikki nykyään. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mitä kuullut, niin osa vaan on huomattavasti heikompia ku toiset akuissa..
Ja nykyautoissa on sähkösiä laitteit enempi ku ennen, kun on poltttoianeen syöttö sähköstä... Oli se sit bensa, tai diesel... Webastoa, tai Eberiä, jotka tarvii virtaa käyttöön... Soittimet isot... Sit noi laturithan mitä on, niin osa on ns. vapaalla kytkimellä varustettua mallia... Eli rupeevat lataan vasta sitten, kun akussa on jännite laskenut tietyn pisteen alle... Eli eivät välttämättä lataa heti käynistyksestä alkaen, kuten vanhat... Tuttu sähkömies kerran puhui, että olivat asentaneet uuden akun autoon... Asiakas lähti ja oli sit soittanut 15minsan päästä kaupanpihast, että auto ei lähekkään käyntiin... Syynä akun kuolema, eli näitäkin löytyy uusissa heti eikä takuun looppumissen lopulla... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Autoihin tehtaalla asennetut akut eivät välttämättä sovellu Suomen kylmiin olosihteisiin, eli akut on suunniteltu enempi euroopan sääolosuhteisiin. Riippuu tietysti auton valmistusmaasta tämäkin. Akkutestejä kun lukee niin akuissa on todella isoja eroja nimenomaan kylmissä olosuhteissa toimittaessa.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Akun vieressä asuu mikä? | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 06.02.2010 03:49 |
| Akun koko? | Poor | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.03.2007 09:58 |
| Kahden akun käyttö (12V systeemi) | Timo_L | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 05.02.2007 20:25 |
| Lisä akun laitto.. | ¤Offi-Osku¤ | Tekniikka & Jutustelu | 102 | 10.01.2006 08:37 |
| Akun poisto | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 27.05.2003 15:10 | |