![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja on tää vaan pirun kankea maa, pilkkua viilataan ajoneuvoasioissa niin paljon että maalaisjärki katoaa kokonaan hommasta. Siinäkin on hyvin vähän järkeä että kärryssä katotaan aina kokonaismassaa, kuinka vaikea se on yrittää arvioida lastin paino ja ainahan sen voi punnita.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Herätellääs vanhaa viestiä.
En ole löytänyt että nykyään olisi enää tuota rajoitetta kärryn kokonaispaino pienempi kuin auton omamassa. Saako vahvistusta asialle? Pitäisi suburbanin (kevyt k-a) perään kärryä katella ja kortti on C1E niin mietein vain että voisikohan sitä ostaa 3500kg:n kärryn ja ajella sen kanssa laillisesti? Tietääkö joku onko jossain mainittu suburbanille yhdistelmän suurinta sallittua massaa jossain vai mikä sääntö tähän pätee kun kärryä valitaan? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Pitää sitten muistaa että tässä puhutaan niistä papereissa olevista massoista, EI todellisista. Eli jos vetoauton kokonaismassa tai yhdistelmän kokonaismassa kilonkin yli 7500kg/ 12000kg, niin C1E:llä laiton vetää vaikka todellinen massa ajaessa olisi reilusti noiden alle. Eli Suburban + 3500kg kärry menee heittämällä C1E:llä. Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Pitkän googletuksen tuloksena 6.5td automaatti ja välitykset 3.73 niin valmistaja antanee yhdistelmän kokonaispainoksi 13000lbs. Auton kokonaispaino on 8600lbs niin trailerille jää hurjat 4400lbs eli karkeesti 2000kg.
4.1 välityksillä antaisi 14500lbs yhdistelmälle eli trailerille jäisi karkiasti 2700kg. 4.56/4.63 välityksillä yhdistelmän massa 16000lbs 5.13 välityksillä 17000lbs = trailerille jää 8400lbs = 3800kg.. Nämä siis laskuopilla että oman subben kokonaispaino on 8600lbs (3900kg). Vähän on sovellettua "tietoa" mutta useat lähteet (enemmän kuin yksi) viittaavat että gear ration pitää olla tiheä. Jos ymmärykseni on kohdallaan niin tällä ei siis ole jarrujen kanssa mitään tekoa vaan valmistaja varmistelee että autoa ei rikota liian ison kärryn edessä liian harvoilla välityksillä... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mut siis lain mukaan pienin seuraavista: valmistajan sallima, koukun sallima tai lain sallima, eli jos kuula sietää niin 3500 kg. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Katsurilta:
Tyyppinumeron 2014023302 mukaan PV massat: jarruin 3401 kg ja jarruitta 454 kg. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Jukka |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Tuo 1000lbs on kai aina jaruttomalle jenkeissä..
![]() Sama on ollu KA-Subbareissa ja pickupeissa mulla, mutta jossain Neonissakin on tuo. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Vedettävä massa versus kokonaispaino trailerissa. | bluevan | Chit-Chat | 62 | 02.01.2011 14:34 |
| patrol perävaunu max massa? | matti.v | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.12.2010 08:31 |
| Perävaunun massa jarruin | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.04.2009 08:40 |
| Pohjamaalin päälle massa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.02.2008 22:59 | |
| Tekn. suurin sallittu kok.massa | Otto | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.11.2007 20:42 |