Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2010, 16:34
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja unclesam Näytä viesti
Eli ymmärsinkö oikein? minun patrol painaa 2130kg ja b-luokan ajokortilla saa vetää yhdistelmää joka painaa 3500kg, eli saan vetää patrolilla ja b-luokan kortilla 1370kg painoista kärriä.
Kyllä,eli saat vetää kokonaispainoltaan 1370kg kärryä ilman huolta. Mutta tuo pikku-e on tarpeen jos haluaa hyödyntää auton kytkentä painoja kunnolla. Tosin eihän sitä kärryä kortilla vedetä vaan autolla
Ja jos kärry on tyhjä niin silloin katsotaan otteesta kärryn omamassa,mutta jos siinä on edes yksi halko kyydissä mennään suoraan kärryn kokonaismassan mukaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2010, 23:58
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Nurmes, Suomi
Viestit: 59
Perusasetus

Tässä liikutaan lähellä aluetta mikä itseäni rupesi askarruttamaan kun hommattiin -90 mallin 4wd taro niin yllätys oli suuri kun otteessa on merkintä jarrullisesta kärristä 1500kg.
Sitten kysymykseen, olisikohan mahdollista kokeilla muutoskatsastaa tuota 1500kg isommaksi vedoten hiluxiin kun eikös siinä olla kuitenkin +2000kg lukemissa, jos kokeileis niitä yhteneväistodistuksia tai jotain hommata inssille hiluxin ja taron samaisuuteen liittyen?

Aijemmin lueskelin jotain juttua juurikin niistä todistuksista hiluxin ja taron osalta jossakin rengas jutussa kun hiluxiin sai ja taroon ei jotakin rengaskokoa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.12.2010, 00:04
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OneAndOnly Näytä viesti
Tässä liikutaan lähellä aluetta mikä itseäni rupesi askarruttamaan kun hommattiin -90 mallin 4wd taro niin yllätys oli suuri kun otteessa on merkintä jarrullisesta kärristä 1500kg.
Sitten kysymykseen, olisikohan mahdollista kokeilla muutoskatsastaa tuota 1500kg isommaksi vedoten hiluxiin kun eikös siinä olla kuitenkin +2000kg lukemissa, jos kokeileis niitä yhteneväistodistuksia tai jotain hommata inssille hiluxin ja taron samaisuuteen liittyen?

Aijemmin lueskelin jotain juttua juurikin niistä todistuksista hiluxin ja taron osalta jossakin rengas jutussa kun hiluxiin sai ja taroon ei jotakin rengaskokoa...
Itellä jäi Hiluxin osto tuosta kiinni aikoinaan. LN110 mallissa on tosiaan toi max.1500kg (kysytty Toyota-infosta) ja hiukka uudemmissakin melkein yhtä säälittäviä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2010, 00:10
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Nurmes, Suomi
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SauliS Näytä viesti
Itellä jäi Hiluxin osto tuosta kiinni aikoinaan. LN110 mallissa on tosiaan toi max.1500kg (kysytty Toyota-infosta) ja hiukka uudemmissakin melkein yhtä säälittäviä.
Ohhoh... siis LN110:ssä ei ole ton enempää se vetokoukku...
No, jos tulee yli 1500kg vaativia vetoja niin pitää vetää sitten omalla henkilöautolla kun sillä voi kuitenkin vetää sen 2000kg... olipas yllätys tosiaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2010, 00:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Kyllä,eli saat vetää kokonaispainoltaan 1370kg kärryä ilman huolta. Mutta tuo pikku-e on tarpeen jos haluaa hyödyntää auton kytkentä painoja kunnolla. Tosin eihän sitä kärryä kortilla vedetä vaan autolla
Ja jos kärry on tyhjä niin silloin katsotaan otteesta kärryn omamassa,mutta jos siinä on edes yksi halko kyydissä mennään suoraan kärryn kokonaismassan mukaan.
Höpö höpö

ei mene näin, vaan vetoauton kokonaismassa (max) + kärryn todellinen paino = max 3500kg eli patrol kokonaispaino lienee 2500 kg + kärry < 3500kg niin riittää pelkkä B-luokan läpyskä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2010, 00:50
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Höpö höpö

ei mene näin, vaan vetoauton kokonaismassa (max) + kärryn todellinen paino = max 3500kg eli patrol kokonaispaino lienee 2500 kg + kärry < 3500kg niin riittää pelkkä B-luokan läpyskä.
Höpö höpö
2500kg kok.massa patrollilla saa b-kortilla vetää max 1000kg kokonaismassa kärryä. (otteessa oleva kokonaismassa)

http://forums.offipalsta.com/showpos...9&postcount=13 ja jos mun höpinät epäilyttää niin vaikka http://www.trailerikeskus.fi/ajokortit.htm
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.12.2010, 09:54
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Höpö höpö
2500kg kok.massa patrollilla saa b-kortilla vetää max 1000kg kokonaismassa kärryä. (otteessa oleva kokonaismassa)

http://forums.offipalsta.com/showpos...9&postcount=13 ja jos mun höpinät epäilyttää niin vaikka http://www.trailerikeskus.fi/ajokortit.htm
Eli se siis menee niin kun puhutaan yhdistelmän kokonaismassasta että auton kok.massa+kärryn kok.massa? Itse olen käsittänyt että se menee niin että auton omamassa+kärryn kok.massa,vai ymmärsinkö taas väärin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.12.2010, 11:57
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Eli se siis menee niin kun puhutaan yhdistelmän kokonaismassasta että auton kok.massa+kärryn kok.massa? Itse olen käsittänyt että se menee niin että auton omamassa+kärryn kok.massa,vai ymmärsinkö taas väärin
B kortilla:
Kärryn otteeseen merkitty KOKONAISpaino EI saa ylittää vetoauton OMAmassaa.Taas tuohon 3,5 tonnin rajaan lasketaan kummankin KOKONAISpainot otteesta.

Sitten jos kortti riittää (pikku-E) niin lasketaan vetoauton otteesta löytyvä max. kärrypaino ja vedettävän kärryn todellinen paino.

Selkeää eikö totta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.12.2010, 19:01
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
B kortilla:
Kärryn otteeseen merkitty KOKONAISpaino EI saa ylittää vetoauton OMAmassaa.Taas tuohon 3,5 tonnin rajaan lasketaan kummankin KOKONAISpainot otteesta.

Sitten jos kortti riittää (pikku-E) niin lasketaan vetoauton otteesta löytyvä max. kärrypaino ja vedettävän kärryn todellinen paino.

Selkeää eikö totta
Asia selvä,eli sama rapsia omastakin pajerosta koukku pois kun ei tuota pikku-e:tä kortista löydy,ja eipähän takertele kantoihin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssi hirven vedon apuna jahtihommissa? Terraario Tekniikka & Jutustelu 8 22.08.2010 09:36
Myydään Explorer -95 -99 4- vedon askelmoottori Timppis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.11.2008 20:56
Laillisuus La tuskaa Tekniikka & Jutustelu 7 06.11.2008 11:59
Omavalmistevalojen laillisuus??? veejii Tekniikka & Jutustelu 3 27.06.2005 20:28
Wranglerin 4 vedon kytkentä EPO Tekniikka & Jutustelu 5 21.01.2005 15:09


Sivu luotu: 17:26 (GMT +2).