![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kellään ylimääräistä sitä välilveyä?? muistaakseni tuo 10 hampainen tulee sen 10mm ulos eli pitäis soveltua.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Kysyppäs...
Jupe69 tai Porro1 vois pian jelpata... Näillä Mitsun osia varastossa..
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
laitan tonne osto ilmotuksen niin katotaan onko kellään ylimääräistä.
ei kellään ois kyseisesti osasta kuvaa? kun tollanen levy tosiaan on paikoillaan lattialla olevassa moottorissa, niin vois varmistaa onko tuo jo paikoillaan oleva oikea vai pitääkö hommata toinen |
#4
|
||||
|
||||
![]()
löytyy sellanen välilevy.ja siihen kuuluu se startti missä on rattaassa se 10mm. ulkonema.löytyy myös sellanen kytkimen työsylinteri jos sellasta kaipaat.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
mihin hintaa myisit koko pompsin. onko työsylinteri millaisessa kunnossa`? miten on saisitko kuvaa levystä niin tarkistan ettei vaan tuossa omassa romukasassa ole vastaavaa
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
otan kuvan huomenna siitä levystä.työsylinteri on ihan toimivana irroitettu eli pitäs olla ok.laitan sen kuvan sulle huomenna ni palataan asiaan.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
nyt on levykin hankittu. kiitos jupelle.
sitten vielä yksi kysymys niin alkaa homma olemaan bueno: onko kellään kokemusta tamgearssilla myynnissä olevasta korjausholkista kytkinakselin silmälaakeripäähän? on meinaan laakeri joskus porsinut ja syönyt reilun uran akseliin. VAi irrotanko akselin ja vien koneistamolle kunnostettavaksi ja tarviiko kytkimen osalta uusia muuta kuin työsylinteri? miten on haarukka, levy jne Viimeksi muokannut AttEinari : 28.12.2010 20:03 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ongelmia ilmeni asennus vaiheessa!!
http://www.akadia.ru/_pages/mitsubis...MkFONS5qcGc%3D osat: 03001 ja 27013 puuttuvat. ongelma ilmeni kun vauhtipyörää asennettiin paikoilleen ja vauhtipyörä kiristyi lohkon reunaan kiinni = eli ei voi toimia. kellään ylimääräisenä nuita holkkeja!?!?!? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Päivitetäänpä nuo havaitut erot laatikoiden välillä, kun ne vielä on muistissa. Toimin vanhempana asentajana tällä työmaalla.
Välilevy laitettiin lokin ja vaihdelaatikon väliin vahvuus 8 mm. Aiheutti sen ettei vauhtipyörä enään mahtunut pyöriin. Mittaus osoitti, että kampiakselin ja vauhtipyörän väliin tarvii 4 mm lisää tavaraa, teimme sen. Virallisen osan vahvuutta emme tienneet. Päättelimme vahvuuden siitä kun kytkinakselin booritus ja painelaakerin liuku alkaa isommassa laatikossa 11-12mm kauvempana ja paksumpi vauhtipyörä on vain 8mm tukevampi. Kytkinhaarukka ja työsylinteri ovat erilaisia. Samoilla jousilla tosin saa kiinni painelaakeriin. Kytkinakselin silmälaakeri on isompi kooltaan isossa laatikossa 17mm sisäreikä, kun vastaava on 15mm vanhassa. Takakardaanin liuku on vanhassa 36mm ja uudessa yli 40mm. Muuten akselit on samat, liuvut antaa varmaan anteeksi sen, että laatikko on 8mm taaempana kuin alkuperäinen. Laatikon ja rungon välinen petityyny on myöskin erilainen. Startti pitää olla sellainen, että se yltää kehälle kunnolla, siis se malli missä hammastus näkyy reilusti ulkona, noin 10mm. Onkohan vauhtipyörän hammaskehiä paljonkin pilattu vajaalla otteella ![]() Tarvittiin myöskin pitempiä pultteja näihin kohtiin mihin tavaraa tuli väliin lisää. Muuta merkittävää eroa en muista olevan. Asennusta auttaa huomattavasti kun ottaa koneen tunkilla vähän antavampaan asentoon, siis tunkkaa sieltä koneen keulalta löysät pois. Vaihteet on muuten mahdollista saada sille mallille irrallaan ettei keppi liikukkaan, meille kävi näin. Keppi oli asennossa josta hämmennetään ykköstä ja kakkosta päälle ja kun kolmonen kuitenkin oli päällä niin eihän siirtomekanismi toimi ei. Vanhan jakolaatikon on hajoittanut vesi jäätyessään, mistälie päässyt sinne sisään mutta oli sitä siellä ainakin kolmasosa koko nestemäärästä. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
vanhemman asentajan kirjoitukseen lisätäkseni että startti oli 13hampaalla varustettu
![]() Vaihtotyöstä on kamerassa jokunen kuva jos joku sattuu tartteen |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Pajero 1gen 1988 puretaan osiksi | Tommy_S | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 18.09.2010 16:40 |
Ostetaan Pajero 1gen: nelivedon keppi ja kuskin turvavyö | Tommy_S | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.11.2009 08:57 |
M:Jeep Cherokeen osat pois | sakari65 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.05.2008 14:51 |
TH700 pois ja 350 tilalle?? | Uazmies | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.05.2007 07:26 |
Katti pois, mitä tilalle | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 25.05.2004 21:46 |