Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2010, 12:26
Masasasasas
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Onko valtion joskus tarvinnut perustella jotain?
Käsittääkseni käyttövoimaveroa peritään dieselautoilta, koska dieselpolttoaineen hinnassa on vähemmän veroa kuin bensiinissä?
Jos tarvitsee yli 2 paikkaista 4x4 autoa työn puolesta, veloittaa enemmän työstä tai keksii muun keinon.
Jos tarvitsee yli 2 paikkaista 4x4 harrastuksen vuoksi, pitää vaihtaa harrastusta jos ei ole varaa.
Näin niinku oletuksena, miten verottaja saattaa asian ajatella..
Totta että sanat "harrastuksen vuoksi" on aika heikko valttikortti näissä väännöissä, siitäkin huolimatta että minulla se harrastus joka vaatii eniten korkeaa nelivetoa on hirvenmetsästys. Hirviä vähentämällä kuulemma teen autoilusta paljon turvallisempaa, ja parannan valtion metsätuloja kymmenillä tuhansilla euroilla, koska taimikoita syöviä hirviä on vähemmän.
Mutta ihan oikeasti kuinka paljon valtio menettäisi käyttövoimaveroja jos maastureiden ja 5 paikkaisten 4x4 lava-autojen vero tiputettaisiin edes puoleen tai sitten sinne 100e pintaan, noissa autoissa jo ajoneuvoveroa maksetaan ihan hyvä summa. Kyllähän ainakin ajoneuvoverolla yritetään ohjata ihmistä vihreämpään ajeluun, käyttövoimaverosta en tiedä mikä osuus sillä on vihreässä ajattelussa. Harmi vaan että tuo ohjailu ei suurimmalla osalla neliveto ihmisten kohdalla toimi, koska ei meillä yksinkertaisesti ole varaa vaihtaa sitä vanhaa painon mukaan verotettua autoa, uudempaan päästöjen mukaan veroitettavaan malliin, ja köyttövoimavero ei muutu miksikään jos maasturin vaihtaa 10-20 vuotta uudempaan.
Onkohan asiaa tutkittu kunnolla, pitääkö meillä autoilijoilla katsoa peiliin että emme ole tarpeeksi äänekkäästi ilmaisseet omaa mielipidettämme asiasta, vai onko kaikille ihan ookoo että 5 paikkaisesta lava-autosta ja maasturista pitää maksaa yli 1000e vuodessa veroja, kun samat autot muutettuna 2-paikkaisiksi verot tippuu vähintään 500e vuodessa. Kumpaan itse sijoittaisit 500e ennemmin, eduskunnan torkkupeittoihin vai esim. omiin harrastuksiisi joilla voi olla jopa työllistävä vaikutus.
En tiedä miten syrjintäkortti pelaisi tässä järjettömässä verohässäkässä. Sillä tuntuu olevan aika voimakas vaikutus muissa asioissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2010, 12:35
Masasasasasa
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Masasasasas Näytä viesti
Totta että sanat "harrastuksen vuoksi" on aika heikko valttikortti näissä väännöissä, siitäkin huolimatta että minulla se harrastus joka vaatii eniten korkeaa nelivetoa on hirvenmetsästys. Hirviä vähentämällä kuulemma teen autoilusta paljon turvallisempaa, ja parannan valtion metsätuloja kymmenillä tuhansilla euroilla, koska taimikoita syöviä hirviä on vähemmän.
Mutta ihan oikeasti kuinka paljon valtio menettäisi käyttövoimaveroja jos maastureiden ja 5 paikkaisten 4x4 lava-autojen vero tiputettaisiin edes puoleen tai sitten sinne 100e pintaan, noissa autoissa jo ajoneuvoveroa maksetaan ihan hyvä summa. Kyllähän ainakin ajoneuvoverolla yritetään ohjata ihmistä vihreämpään ajeluun, käyttövoimaverosta en tiedä mikä osuus sillä on vihreässä ajattelussa. Harmi vaan että tuo ohjailu ei suurimmalla osalla neliveto ihmisten kohdalla toimi, koska ei meillä yksinkertaisesti ole varaa vaihtaa sitä vanhaa painon mukaan verotettua autoa, uudempaan päästöjen mukaan veroitettavaan malliin, ja köyttövoimavero ei muutu miksikään jos maasturin vaihtaa 10-20 vuotta uudempaan.
Onkohan asiaa tutkittu kunnolla, pitääkö meillä autoilijoilla katsoa peiliin että emme ole tarpeeksi äänekkäästi ilmaisseet omaa mielipidettämme asiasta, vai onko kaikille ihan ookoo että 5 paikkaisesta lava-autosta ja maasturista pitää maksaa yli 1000e vuodessa veroja, kun samat autot muutettuna 2-paikkaisiksi verot tippuu vähintään 500e vuodessa. Kumpaan itse sijoittaisit 500e ennemmin, eduskunnan torkkupeittoihin vai esim. omiin harrastuksiisi joilla voi olla jopa työllistävä vaikutus.
En tiedä miten syrjintäkortti pelaisi tässä järjettömässä verohässäkässä. Sillä tuntuu olevan aika voimakas vaikutus muissa asioissa.
Lisään vaan että ei tuo käyttövoimavero kyllä ohjaile yhtään vihreään autoiluun, päinvastoin useammalla autolla vaan joutuu likkumaan koska käyttövoimaverokikkailujen takia yhteen autoon mahtuu vähemmän porukkaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2010, 17:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Aikanaan dieseliä käytettiin lähinnä raskaassa kalustossa, traktoreissa, työkoneissa jne. Vuosikymmenien saatossa diesel on tullut myös henkilöautoihin ja viime vuosina moottoreiden kehittyessä huimaa vauhtia dieselautojen suosio on suorastaan räjähtänyt.

Tässä on vaan se ongelma, että dieselistä on tänä päivänä kova pula. Raakaöljyä kun jalostetaan niin siitä saadaan tietty prosenttiosuus dieseliä. Nyt kun kysyntä on kovaa, niin totta kai dieselin hinta nousee.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.12.2010, 23:25
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Voiskohan turhia tarkastajia, pikkupomoja, konsultteja, virkamiehiä ym. paperinpyörittelijöitä vähentää niin ei tarttis periä niin paljoa veroa joka helvetin paikasta. (Ei voi kun pitää olla suojatyöpaikkoja kädettömille ja mukavuudenhaluisille konttoristeille.)
Kehitysapua ja maahanmuuttoa ny ainakaan ei leikata ku siitäkin jää niin monelle helppoa rahaa.
Vittu mua ei huvita mikään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.12.2010, 23:51
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

VI..UUN koko hallitus. linnaan kaikki suomen suurin rosvo on HALLITUS. suomi on paska maa. Ei täällä enää kohta elä.
On kumma että missään muualla eu:ssa ei edes tiedetä sanaa PÄÄSTÖVERO. Mutta meidän ihanat ääliö herrat ovat pässejä narussa mennään ja tehdään niin kun EU haluaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2010, 08:31
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Voiskohan turhia tarkastajia, pikkupomoja, konsultteja, virkamiehiä ym. paperinpyörittelijöitä vähentää niin ei tarttis periä niin paljoa veroa joka helvetin paikasta. (Ei voi kun pitää olla suojatyöpaikkoja kädettömille ja mukavuudenhaluisille konttoristeille.)
Kehitysapua ja maahanmuuttoa ny ainakaan ei leikata ku siitäkin jää niin monelle helppoa rahaa.
Vittu mua ei huvita mikään.
No ongelma on juuri siinä että hallintopuoli on paisunut kuin syöpä ja jokainen konttori ihmeinen koittaa pitää kynsinhampain paikastaan kiinni.

Ja on suorastaan kaikkien tarpeettomien virkamiesten etu kun kaikkien Suomalaisten punaniskojen(ja nenien) vihat kohdistuvat kehitysapuun ja maahanmuuttoon(kumpaakaan ei todellakaan voi sivistysvaltio lopettaa).Sen sijaan että vaadittaisiin hallinon keventämistä,eli sitä mitä kaikkialla muualla yksityisektorilla tapahtuu.

Eli antakaa äänenne kuulua vaikuttakaa edustajiinne,ja ehdokkaisiinne,ja painostakaa heitä tekemään mielestänne oikeiata päätöksiä,ja lunastamaan lupauksensa.

Ps. Kiviniemi (kuka muuten tiesi että hän on pääministeri) kertoi lehdessä että kunnille on pantava tiukat menoraamit... Mikäs siinä mutta kun juuri porvarit ovat vieneet omilla veronkevennyksillään kunnat jo nyt pankrotinpartaalle poistamalla valtionosuuksia.ja lisäämällä velvoitteita....

Eli hyvä se on vaatia säästämään kun on ensin viety rahat,ja mahdollisuus päätttää itse asioista.Esim.sairaanhoito piirit,ja pelatuslaitokset,molemmissa oli ennen mahdollisuus hoitaa asiat niin että rahat riittää.
Esim.palokunta pystyi tekemään säiliöauton vanhasta maitoautosta tms. Ei enää,nyt pitää ostaa aina uutta,ja kun rahaa ei ole niin sitten ei osteta mitään,tai jos ostetaan niin sitä ei enää voida suunnitella sopivaksi vaan pitää ostaa halvin.

Ei kyllä liity enää dieselin hintaan mutta näin...mutta verotukseenhan tämä liittyy kuitenkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2011, 17:18
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No ongelma on juuri siinä että hallintopuoli on paisunut kuin syöpä ja jokainen konttori ihmeinen koittaa pitää kynsinhampain paikastaan kiinni.
.
Perkule kun ei ne ihmiset muuallekaan pääse töihin eikä ne ilmaiseksi kortistossakaan ole, eikä niitä oikein voi teloittaakaan tarpeettomuuden perusteella. Ei muuta kun sisäinen devalvaatio 75 % ja kaikki tuontitavarat kallistuu vitusti ja tietty lainan hoito voi hiukka vaikeutua mutta vois työpaikkoja olla viennin parissa eri tavalla ja kotimaisten romujen hintataso saatas paree kohilleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:n korin nostoa Urbancityboy Maasturiprojektit 4 16.06.2007 05:48
Dieselveron palautus? Hammer__ Chit-Chat 3 26.04.2006 19:46
Helmojen nostoa ??!! SoSo Tekniikka & Jutustelu 2 08.09.2004 23:13


Sivu luotu: 19:23 (GMT +2).