Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2010, 22:34
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

Kannattaisko tarkistaa tulkintaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Tankata saa sisältä, mutta huohotukset ulos.

Ei haluttu pykälästä niin tiukkaa kun aluksi mietittiin, että vaaditaan turvatankki auton ohjaamotiloissa. Päädyimme ratkaisuun, että hyvin tehty omavalmisteinenkin kelpaa.

Perusteluksi tuolle sisätankkaamisen sallimiselle oli se, että jos siiinä tankkausvaiheessa roiskuu, niin jokainen varmaan hoksaa bensat tai diiselit pyyhkiä pois jo hajuhaittojenkin vuoksi.

Ja sanat "ei missään tilanteessa" tarkoittaa ns. normaaleita olosuhteita. Onnettomuus tilanteet ovat sitten ihan erikseen koska kaikkeen ei vaan voi varautua... kaikki särkyy jossain vaiheessa...
Onpahan erikoinen tulkinta jos tarkoittaa että vain normitilanteissa tulee pitää nesteet sisällään. Silloinhan vois bensat pitää vaikka avoämpärissä !!!! Kyllähän tuon sanamuodon pitää tarkoittaa, että juurikin onnettomuustilanteissa sitä bensaa/naftaa ei saa valua kabiiniin eli jos tai kun laitteet on selällään parin pyrähdyksen seurauksena niin kyllä sen tankin, olipa ostettu tai itse tehty, tulee pitää kamat sisällä ja huohotuksenkin oltava sellainen ettei vaurioidu. Jos polttonesteet valuu kilpailijoiden niskaan ja sitten sopivasti vielä kipinä tekee siitä palopommin niin vitsit on vähissä. Lähes yhtä paha tilanne on jos kuumat öljyt valahtaa kuskien iholle kaadossa. Eli järki mukaan noihin määräyksiin ettei harrastamisen ilo muutu ikäväksi kärsimykseksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2010, 22:38
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Oliskohan Oska tarkoittanut että kaato on suunnistuksessa normitilanne ja todellinen onnettomuus se että terävä kivi yms rikkoo sen tankin kaadossa.
Tai joteskin näin minä sen tulkitsin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.12.2010, 23:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

Tulkintahan tuokin mutta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Oliskohan Oska tarkoittanut että kaato on suunnistuksessa normitilanne ja todellinen onnettomuus se että terävä kivi yms rikkoo sen tankin kaadossa.
Tai joteskin näin minä sen tulkitsin.
Niinhän tuo varmaankin on, mutta jos terävä kivi tms pääsee rikkomaan tankin niin tankki on totaalisesti väärin sijoitettu (jos siis matkustamotiloissa) ja lisäksi heikosti suojattu.
Jos taas matkustamon ulkopuolella niin sen vielä voisi ymmärtääkin että pääsee rikkoontumaan, mutta että sisätiloissa, ei hyvä!!
Kyllä sen tankin pitää kaadot kestää kaikissa tilanteissa, oli kiviä tai niitä meteoriitteja jotka Oska mainitsi.

Ja jottei pelkästään arvostelua niin on hyvä että on säännöt mitä noudattaa. Toivottavasti myös valvotaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2010, 01:01
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

"polttoainetankin rakenteen tulee olla sellainen, ettei säiliö tai tankki voi vuotaa ohjaamotiloihin missään tilanteessa"
Olisko jotain realistista (kisoissa tavattua?) esimerkkiä siitä mikä ei kelpaa? Näitä olis helpompi tulkita ja korjata etukäteen, kuin vasta sitten ensimmäisessä kisakatsastuksessa. Vaikka tämä onkin näin selkeästi kirjattu, niin ei vaan mene mulla kunnolla jakeluun. En halua mitenkään kyseenalaistaa sääntöjä (taas?), haluaisin vain ymmärtää mitä säännöt tarkoittaa.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.12.2010, 05:49
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

huohottimet ulos tankkaus auton ulkopuolelta jos on turvatankki ja normi tankki mikä pohjan alla niin ei pitäis olla mitään ongelmaa ton suhteen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.12.2010, 23:03
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Onpahan erikoinen tulkinta jos tarkoittaa että vain normitilanteissa tulee pitää nesteet sisällään. Silloinhan vois bensat pitää vaikka avoämpärissä !!!! Kyllähän tuon sanamuodon pitää tarkoittaa, että juurikin onnettomuustilanteissa sitä bensaa/naftaa ei saa valua kabiiniin eli jos tai kun laitteet on selällään parin pyrähdyksen seurauksena niin kyllä sen tankin, olipa ostettu tai itse tehty, tulee pitää kamat sisällä ja huohotuksenkin oltava sellainen ettei vaurioidu. Jos polttonesteet valuu kilpailijoiden niskaan ja sitten sopivasti vielä kipinä tekee siitä palopommin niin vitsit on vähissä. Lähes yhtä paha tilanne on jos kuumat öljyt valahtaa kuskien iholle kaadossa. Eli järki mukaan noihin määräyksiin ettei harrastamisen ilo muutu ikäväksi kärsimykseksi.

Tässä yhteydessa onnettomuudella tarkoitin nimen omaan jotain meteoriitin iskua tai telamiina...

Bluevan tulkitsi kirjoituksen oikein.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
2011, cup, kilpailukalenteri, suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off Road säännöt 2011 -B- Tekniikka & Jutustelu 2 21.09.2010 18:52
Off-road Suunnistus Cup 2010 Mylppy Tapahtumat 60 24.12.2009 21:15
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off Road suunnistus säännöistä ? xJ-4x4 Tekniikka & Jutustelu 2 13.09.2009 17:44
Off-Road Suunnistus-CUP Paavo Tapahtumat 193 06.09.2006 08:01


Sivu luotu: 05:29 (GMT +2).