Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2010, 16:56
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
onhan nuo Finjectorin johdon mukavan hintaiset. Mitenkäs tuo sitten, eetä aina koottovat johdot ovat kärjellisiin, miksi . kiitos muuten tähän astisista hyvistä vinkeistä.
Kärjettömässä paukkua sen verran paljon, jotta alkaa liittimet sulamaan ja vastukset paukkumaan johdoissa..

Normi kärjellisen puolan vastus 3-4ohm paikkeilla ja kipinä 10-15kV. Kärjettömässä 1 - 2ohm ja kipinä yli 20kV, sen takia johtimen vastuksella ei ole niin suurta merkitystä kärjettömässä!

Ja noi Finjector:n kamat on tarkoitettu kestämään (parasta laatua), suurin osa asiakkaista on just "viriviri tööt tööt" veitikoita ja rakentelevat sytkäjärjestelmiä yli 60kV jännitteillä...

JeSS:lle --> jos on harrasteauto ja olet pitämässä sitä pidempäänkin, niin EHDOTTOMASTI LAADUKASTA tavaraa, koska MB on juuri sytkästään herkkä ja sen osien saaminen on erittäin hankalaa. Varsinkin se sytkän "ohjainboxi" on tuotanto lopetettu ja tiedän muutaman tapauksen, jotta SL/SLC on mennyt sen takia purkuun, kun osia ei ole enään saatu edes purettuna/korjattuna!!!!

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2010, 18:14
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Kärjettömässä paukkua sen verran paljon, jotta alkaa liittimet sulamaan ja vastukset paukkumaan johdoissa..

Normi kärjellisen puolan vastus 3-4ohm paikkeilla ja kipinä 10-15kV. Kärjettömässä 1 - 2ohm ja kipinä yli 20kV, sen takia johtimen vastuksella ei ole niin suurta merkitystä kärjettömässä!

Ja noi Finjector:n kamat on tarkoitettu kestämään (parasta laatua), suurin osa asiakkaista on just "viriviri tööt tööt" veitikoita ja rakentelevat sytkäjärjestelmiä yli 60kV jännitteillä...

JeSS:lle --> jos on harrasteauto ja olet pitämässä sitä pidempäänkin, niin EHDOTTOMASTI LAADUKASTA tavaraa, koska MB on juuri sytkästään herkkä ja sen osien saaminen on erittäin hankalaa. Varsinkin se sytkän "ohjainboxi" on tuotanto lopetettu ja tiedän muutaman tapauksen, jotta SL/SLC on mennyt sen takia purkuun, kun osia ei ole enään saatu edes purettuna/korjattuna!!!!
Sen verran uusi juttu minulle, että piti oikein varmistella, että kärjetönhän tämä minun on ja jostai lukenut, että tuo vastus olisi hyvä olla 1 mutta onko se sitten muute ohmi vai k ohmi , olisin sanonut että kohmi , no kun en tiedä ja siksi kysynkin että miksi ja mikä tuo 60kV jännite sitten on .
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.12.2010, 18:31
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
Sen verran uusi juttu minulle, että piti oikein varmistella, että kärjetönhän tämä minun on ja jostai lukenut, että tuo vastus olisi hyvä olla 1 mutta onko se sitten muute ohmi vai k ohmi , olisin sanonut että kohmi , no kun en tiedä ja siksi kysynkin että miksi ja mikä tuo 60kV jännite sitten on .
Kun vastus on ohmi, virta on ampeeri
1000 ohmia = kilo ohmi, virtana on siloin milliampeeri

Sytytysjohtimissa aina siis kilo ohmi, eli tuo kohmi..., muuten alkaa puolat muuttumaan muuntajiksi!!!

60.000V = 60kV...
Kipinäväli ilmassa 1bar paineessa 1000V / 1cm, tuosta helppoa laskea puristussuhteen mukaisesti paljonko tarvitaan kipunassa jännitettä. Se kun selkiää, niin sitten voi laskea energian ja kipinän purkautumisajan, jonka jälkeen selviää kondensaattorin koko...

Se on fysiikkaa sano ryssä kun koiran avaruuteen ampu ja mietti miten sen sieltä alas sais...

Ja kun "järjetön" sytkä, niin tilaa sieltä Finjector:sta johdinsarja (ilmoitat mikä auto / moottori), niin tilaa sulle BOSCH:n johdinsarjan, joka on sitte ainakin alkuperäinen silikooni piuhasarja
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 20.12.2010 18:35
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2010, 18:48
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Kun vastus on ohmi, virta on ampeeri
1000 ohmia = kilo ohmi, virtana on siloin milliampeeri

Sytytysjohtimissa aina siis kilo ohmi, eli tuo kohmi..., muuten alkaa puolat muuttumaan muuntajiksi!!!

60.000V = 60kV...
Kipinäväli ilmassa 1bar paineessa 1000V / 1cm, tuosta helppoa laskea puristussuhteen mukaisesti paljonko tarvitaan kipunassa jännitettä. Se kun selkiää, niin sitten voi laskea energian ja kipinän purkautumisajan, jonka jälkeen selviää kondensaattorin koko...

Se on fysiikkaa sano ryssä kun koiran avaruuteen ampu ja mietti miten sen sieltä alas sais...

Ja kun "järjetön" sytkä, niin tilaa sieltä Finjector:sta johdinsarja (ilmoitat mikä auto / moottori), niin tilaa sulle BOSCH:n johdinsarjan, joka on sitte ainakin alkuperäinen silikooni piuhasarja
Jep, jep, kyllä tämä tästä, täytyy nyt sitten katsoa mikä on se juttu oikeesti, luultavasti Bosch mutta vielä noista tekeleistä ja minun tilanteessa, niin tärkeää siis on tuo johdon ohmi joka siis jossain 1 tienoilla ja päät sitten kohmi, no kun en oikein ymmärrä täysin, niin miksi ei sitten päihin sovi 2kohmi kun niitäkin kait on ja mitä se sitten saisi hallaa aikaiseksi :-)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.12.2010, 19:17
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
tärkeää siis on tuo johdon ohmi joka siis jossain 1 tienoilla ja päät sitten kohmi, no kun en oikein ymmärrä täysin, niin miksi ei sitten päihin sovi 2kohmi kun niitäkin kait on ja mitä se sitten saisi hallaa aikaiseksi :-)
Johdin on lähes vastuksetonta piuhaa, mutta ne päät tekee sitten asiaa:
1kohm = 1mA virtaa pois tulpalta
2kohm = 0,5mA virtaa pois tulpalta

Eli jakajan kanteen laitat 1kohm pään ja tulpalle mielummin 2kohm hatun, niin johan alkaa liekki lepattaa männän päällä!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.12.2010, 21:10
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Johdin on lähes vastuksetonta piuhaa, mutta ne päät tekee sitten asiaa:
1kohm = 1mA virtaa pois tulpalta
2kohm = 0,5mA virtaa pois tulpalta

Eli jakajan kanteen laitat 1kohm pään ja tulpalle mielummin 2kohm hatun, niin johan alkaa liekki lepattaa männän päällä!!!
Jep, kiitos ,eiköhän tämä tästä valkene
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Trailerin teko SoSo Chit-Chat 62 27.03.2018 20:57
HJ:n takapuskurin teko osilpi Tekniikka & Jutustelu 12 11.03.2008 20:16
Rasvamontun teko post-peku Chit-Chat 21 14.02.2008 18:27
Soan teko! Tekniikka & Jutustelu 1 10.10.2006 10:23
sisälokareiden teko Tekniikka & Jutustelu 5 13.12.2005 21:37


Sivu luotu: 16:18 (GMT +2).