Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2010, 09:21
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Mulla on tuossa "uudessa" HJ:ssa semmonen jäähdytinsarja asennettuna, just siitä suodattimen välistä, en tiiä kenen valmistetta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2010, 13:17
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

tuota voiko periaatteessa sen veden kierron pistä vaan siihen lämppärille menevään putkeen niin ei tarvii Thaaraa ja että se tekee vaan kierron turbon kautta vai virtaako vesi sitten tarpeeks nopeesti turbon läpi ? en oo ite tekemässä ehdottelen vain.. ja bemari pojun lämpö ongelmiin olisikohan pumpun ajoitus auttanut ? pistitkö samalla putkistoo uusiks huomasin mersussa kun ottin pöntöt pois niin loppu lämpö ongelmat
en ole vähään aikaan seurannut mutta onko land cruiseriin löydetty´jo superpumppu eväät ? vai onko edelleen se mynän 120kuutiomillinen paras saavutus vakio 12ht 9millisillä ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2010, 19:24
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

siinä turbossa on noin 10mm putket vesikierrolle.
itse tehden siihen sais kyllä isommat putket ja laipat!

kai tolla 61 pumpulla tulee paljo lyhyempi ruiskutus aika!
sasahan sillä boshin b pumpulla jotain 160mm2...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2010, 19:58
Hannes123 Hannes123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Nurmoo
Viestit: 95
Perusasetus

jäähdytys


MOi, jos sulla on 85-86 vuoden lohko niin siinä on valmis proppu johon menee toinen niiistä
vesi putkista suoraa, siinä turbon jalustan tienoilla, toisen laitoin lämppärile menevään letkuun.
Öljyn paluu putki tuotti itselleni eniten ongelmia ku aina vuoti jostain.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2010, 20:37
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Muistakaa ajatella loppuun asti, jos otatte toimivaksi jäävistä lämppärin letkuista haarotukset turbolle,
jos vaikka haluais kesäkuumalla sulkea kuuman veden menon lämppäreille...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2010, 21:26
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Muistakaa ajatella loppuun asti, jos otatte toimivaksi jäävistä lämppärin letkuista haarotukset turbolle,
jos vaikka haluais kesäkuumalla sulkea kuuman veden menon lämppäreille...
sitä vartenhan on takalämppärissä itsessään venttiili!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2010, 00:53
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Kiehuu?


Mul on kans tulos vesijäähdytetyllä rungolla oleva ahdin,tosin ei hoijakkaan vaan hillukseen ja hilseessähän on kätevät lähdöt jo valmiiksi niille pumpuntermari ym. kotkotuksille jotka jo ajat sitten heitettiin kuuseen. Turpoa teettäessäni kysyin turpo gurulta veden toimittamisesta ahtimelle ja äijä haasteli semmosta että pensa koneen ahdin ei dieselissä vettä kaipaa mutta totesikin vesijäähdytystä käytetyn enempikin kaiken varalta,eikä siitä olisi haittaakaan muuten kuin että se varsinkin kesällä keittää vettä. Nääs kun auton sammuttaa ni kierto loppuu ja ahtimen vaipassa oleva vesi kiehuu,ei tee nesteelle hyvää eikä järjestelmään kehittyvä painekaan hyväksi ole. Toki höyry tiivistyy uudelleen nesteeksi mutta joka tapauksessa ahdin lämmittäää vettä,ikään kuin turhaan. No,asiahan on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen mutta turpo-ukko suositteli vesikierron tulppaamista,eli noin vaan tulpat letku karan kierteisiin. Kuulosti minustakin hölmöltä mutta äijä totesi että niin hänkin tekisi,no en sitte ammatti miehen kans käyny kiistelemään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2010, 15:08
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Muistakaa ajatella loppuun asti, jos otatte toimivaksi jäävistä lämppärin letkuista haarotukset turbolle,
jos vaikka haluais kesäkuumalla sulkea kuuman veden menon lämppäreille...
Eihän se haaroitus vaikuta käytännössä mitenkään toimintaan? Etulämppärin putkista on runnerissakin haaroitettu turbon nestekierto ja ainakin se näyttää hyvin alkuperäiseltä ratkaisulta.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.12.2010, 19:52
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.714
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Mulla on tuossa "uudessa" HJ:ssa semmonen jäähdytinsarja asennettuna, just siitä suodattimen välistä, en tiiä kenen valmistetta.
onko kalikka "sarjatuotanto-osan näköinen" vai vähän vähemmän viimeistellyn näköinen, ja edelleen käy hj:n oma öljynsuodatin jossa kierre ilmeisesti M30x1,5 tai jotakin ton tapaista. ja lähdöt lauhduttimelle puol tuumaset vai pienemmät? olis kyllä tosi hieno homma jos löytyis valmiina moinen kalikka, vaan eipä tuon valmistaminenkaan mitään rakettitekniikka ole.

ahtimen öljypilli oli ainakin ulkomitaltaan 8mm kun tänään siihen valmistelin valmiutta painepuolelle, samankokoiselta pikaisesti näytti vesipillitkin. sisäreikä ei varmaan ole kuin rapiat 6mm joten ei sillä huimia vesimääriä liikutella. todennäköisesti otan veden ahtimelle takalämppärin lähdöstä ja kierto paluulinjaan. ja letkulämmitin tyhjennysropun ja kierto kannen etureunan hehkuanturin tilalle, siinäkään ei 3/8 lähdön putkikoolla saa kovin kummoista kiertoa aikaan niin varmaan 750W vastus riittää koneen lämmitykseen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.12.2010, 09:42
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
onko kalikka "sarjatuotanto-osan näköinen" vai vähän vähemmän viimeistellyn näköinen, ja edelleen käy hj:n oma öljynsuodatin jossa kierre ilmeisesti M30x1,5 tai jotakin ton tapaista. ja lähdöt lauhduttimelle puol tuumaset vai pienemmät? olis kyllä tosi hieno homma jos löytyis valmiina moinen kalikka, vaan eipä tuon valmistaminenkaan mitään rakettitekniikka ole.
Kyllä oli viimeistelyltään ihan tehastekosen näkönen ku öljyt vaihoin, oli kiristetty paikalleen semmosella holkkijutulla sisältä, ja siinä oli kierre suodattimelle, ihan HJ:n oma suodatin sinne passas. Voin noita letkulähtöjä tutkia päivän päälle... Ku oisit pari viikkoa sitte kysyny, niin oisin voinu kuvata samalla ku vaihoin suodattimen, ja tutkia paremmin löytyykö jotain merkintöjä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.12.2010, 20:11
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
onko kalikka "sarjatuotanto-osan näköinen" vai vähän vähemmän viimeistellyn näköinen, ja edelleen käy hj:n oma öljynsuodatin jossa kierre ilmeisesti M30x1,5 tai jotakin ton tapaista. ja lähdöt lauhduttimelle puol tuumaset vai pienemmät? olis kyllä tosi hieno homma jos löytyis valmiina moinen kalikka, vaan eipä tuon valmistaminenkaan mitään rakettitekniikka ole.

ahtimen öljypilli oli ainakin ulkomitaltaan 8mm kun tänään siihen valmistelin valmiutta painepuolelle, samankokoiselta pikaisesti näytti vesipillitkin. sisäreikä ei varmaan ole kuin rapiat 6mm joten ei sillä huimia vesimääriä liikutella. todennäköisesti otan veden ahtimelle takalämppärin lähdöstä ja kierto paluulinjaan. ja letkulämmitin tyhjennysropun ja kierto kannen etureunan hehkuanturin tilalle, siinäkään ei 3/8 lähdön putkikoolla saa kovin kummoista kiertoa aikaan niin varmaan 750W vastus riittää koneen lämmitykseen.
Tuolla on välijäähytin kohasta klikkaamalla jokin malli aivan alimmaisena.

http://www.tarvikemotti.com/



__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.12.2010, 00:45
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti


Tuon vasemmanpuoleisen näkönen on...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.12.2010, 09:07
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Oikeanpuoleinen on tarkoitettu suodattimen siirtoon, vasen jäähdytinlähdöillä.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj61 turbon vesikierto hojo85 Tekniikka & Jutustelu 3 05.08.2010 11:18
Myydään LJ:n Mottori peltipakosarjalla ja vnt ahtimella Pasi66 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 28.08.2009 21:29
rover ahtimella sos Tekniikka & Jutustelu 8 06.02.2007 18:38
Millähän ahtimella? Latekki Chit-Chat 25 02.12.2005 09:10


Sivu luotu: 11:23 (GMT +2).