Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2010, 21:40
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Mitenkäs säännöt, ei ilmeisesti mitään suurempia muutoksia tulossa?

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2010, 22:38
akiky:n Avatar
akiky akiky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 364
Perusasetus

Säännöt kiinnostais toki. Kiva että sai kisakalenterin jo tässä vaiheessa.

Mukavaa että on vähän uuttakin verta ympyröissä, vaihtelu virkistää aina. Eipä sillä, vanhatkin parrat hoitaa hommansa hienosti!
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2010, 13:18
srock:n Avatar
srock srock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Estonia
Viestit: 167
Perusasetus

30.06-03.07.2011 Suvesõit Eesti Arto Künnapas E4x4KV
01-03.07.2011 TML Trophy Soome

Nyt on kylla huonosti kaks kilpailua yhtella viikonlopulla.Ehtotus, TML Trophy seuravalla viikonvaihtella 08-10.07.2011. Arton kanssa sai vähän puhuttu siitä onkelmasta ja hän sanoi että ne saa mitään tehtä ,kun siellä maankunnassa on tulossa seuraaavalla viikonvaihtella jonkulaiset muut mootoriurheilun kisat.


Aurinkoa sinnepäin, toivotta Team Mudarakett
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2010, 00:12
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

sääntöihin on tulossa muutoksia, tässä erot 2010 -> 2011:

- Otsikkoon vaihdettu vuosiluku 2010 -> 2011

- Teksti "Rastipistettä (puu tms.) ei saa käyttää vinssaukseen"
siirretty kappaleesta 4 kappaleeseen 6

- kappaleeseen 4.1 Turvakaaret lisätty: "Mikäli turvakaaret on
kiinnitetty runkoon, tulee kiinnityskohtien olla vahvuudeltaan
vastaavat kuin koriin kiinnitetyissä turvakaarissa."

- kappaleeseen 4.3 Turvallisuus lisätty: "Ohjaamotiloihin sijoitetun
öljysäiliön tai polttoainetankin rakenteen tulee olla sellainen,
ettei säiliö tai tankki voi vuotaa ohjaamotiloihin missään tilanteessa,
ja huohotus tulee olla ohjaamotilojen ulkopuolelle."

- kappaleeseen 4.3 Turvallisuus lisätty: "Auton korin tai turvakehikon
ulkopuolella matkustaminen on kielletty."

- kappaleeseen 6 Rastit lisätty: "Rastimerkin ja sen kiinnityspisteen
kaikenlainen vahingoittaminen, yliajaminen, siirtäminen, irrottaminen,
piilottaminen tms. kilpailijan oman edun takia tai haitantekomielessä
muille on kiellettyä ja siitä seuraa hylkäys kilpailussa."

- kappaleeseen 6 Rastit lisätty: "Vastaava rangaistus voidaan toimeenpanna
myös kilpailun jälkeen. Rangaistus voi olla myös osallistumiskielto
yhteen tai useampaan tulevaan kilpailuun."

- kappaleeseen 6 Rastit lisätty: "Jos rastimerkki on kadoksissa, irti tai
selvästi näyttää sille että se on siirtynyt, niin asiasta pitää
välittömästi ilmoittaa kilpailutoimistoon."

- Versionumero (sivun yläreunassa) päivitetty 15.12.2009 -> 13.12.2010

- Yläreunan teksteistä poistettu viiva Suunnistus-CUP -> "Suunnistus CUP"

- Alareunaan lisätty logo (tämä pitää vielä vaihtaa kun saadaan oikea)

- Sisällysluettelon sivunumerointi päivitetty

Eli ei mitään isompaa. Muutokset on kilpailunjohtakilla katselmoitavina, oletan
että nämä menee aikalailla tällaisinaan.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2010, 00:27
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lisäksi puhuttiin sellaista, että jos isommasti kalustoon vaikuttaviin sääntöihin on tulossa muutoksia, niin niille olisi siirtymäaika.

Siirtymäaika vois olla siten, että vuonna esim. 2010 kerrotaan että 2012 tulee voimaan sääntö ZYX. 2010 ajetaan loppuun 2010 säännöillä, ja 2011 on ainakin pari vaihtoehtoa:

- 2011 kelpaa sekä vanhojen (2010) että uusien (2012) sääntöjen mukaiset autot/systeemit/tms.
- 2011 ajetaan muuttuvan säännön osalta vielä 2010 säännöillä, mutta 2012 sitten 2012 säännöt

Rengaskokoihin tms. luokkavaatimuksiin ei ole kuitenkaan tiedossa mitään muutospaineita tai -tarpeita.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2010, 09:32
painepesuri painepesuri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: ASKOLA
Viestit: 342
Perusasetus

Tuli tälläinen mieleen että jos kilpailukalenteri on julkaistu, niin sitten mietitään muutoksia sääntöihin?? Eikös säännöt pitäisi olla selvät ennen kilpailukalenterin julkaisua.
Muutoksia toki tulee tehdä ja modata niitä. Sitten toinen juttu että mitä vanhoilla säännöillä tekee jos niihin tulee vain muutoksia seuraavasti 2009-seuraavat2010 vuodelle-seuraavasti 2011. olisi helpompi tulkita kun ne olisivat täydelliset per vuosi ennen kautta, että se ei olisi vain erillinen muutos kohta jossain palstalla.
Ja kauden aikana sääntöihin tehtävät muutokset sitten erikseen.
Lajia ajatellen tämä sääntöjen muokkaus tällä tavalla on sekoittava. kun löytyy cupin sivuilta 2009 säännöt, 2010 muutokset jne jne

pointti on että yhdet säännöt kirjoitettu cupin sivuille joilla mennään kausi. muutokset toki mahdollisia kauden aikana.

terveisin
Timppa- jeep keltainen-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2010, 11:03
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
- kappaleeseen 4.3 Turvallisuus lisätty: "Ohjaamotiloihin sijoitetun
öljysäiliön tai polttoainetankin rakenteen tulee olla sellainen,
ettei säiliö tai tankki voi vuotaa ohjaamotiloihin missään tilanteessa,
ja huohotus tulee olla ohjaamotilojen ulkopuolelle."
Eli tankin pitää olla erillisessä kotelossa, joka ei ole yhteydessä korin sisälle? Riippumatta tankin rakenteesta? (Alkuperäinen, turvatankki, omavalmiste.)
Lainaus:
- kappaleeseen 4.3 Turvallisuus lisätty: "Auton korin tai turvakehikon
ulkopuolella matkustaminen on kielletty."
-Paavo
Päteekö tämä aina? Esim siirtymä rastilta toiselle metsätietä, saako apukuski seisoskella takapuskurin päällä? Tai saako appari iskuskella konepellillä kun ajetaan vedessä kohti rastia?

Ihan hyviä muutoksia, tuli vaan pari tarkennusta mieleen..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja painepesuri Näytä viesti
Tuli tälläinen mieleen että jos kilpailukalenteri on julkaistu, niin sitten mietitään muutoksia sääntöihin?? Eikös säännöt pitäisi olla selvät ennen kilpailukalenterin julkaisua.
Muutoksia toki tulee tehdä ja modata niitä. Sitten toinen juttu että mitä vanhoilla säännöillä tekee jos niihin tulee vain muutoksia seuraavasti 2009-seuraavat2010 vuodelle-seuraavasti 2011. olisi helpompi tulkita kun ne olisivat täydelliset per vuosi ennen kautta, että se ei olisi vain erillinen muutos kohta jossain palstalla.
Ja kauden aikana sääntöihin tehtävät muutokset sitten erikseen.
Lajia ajatellen tämä sääntöjen muokkaus tällä tavalla on sekoittava. kun löytyy cupin sivuilta 2009 säännöt, 2010 muutokset jne jne

pointti on että yhdet säännöt kirjoitettu cupin sivuille joilla mennään kausi. muutokset toki mahdollisia kauden aikana.

terveisin
Timppa- jeep keltainen-
Mun mielestä on hyvä että kerrotaan heti jotain kun tiedetään. Kilpailukalenteri julkaistiin peräti 3 päivää ennen sääntömuutoksia?

Sivuillahan on vuoden 2010 säännöt ja niiden alla lyhyesti kerrottuna erot 2009 sääntöihin. Kohta uusien sääntöjen tullessa viralliseksi, sivuilla tulee varmaankin olemaan 2011 säännöt ja lyhyesti erot 2010 sääntöihin? Eikös tämä ole aika selkeää?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.12.2010, 19:59
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Lisäksi puhuttiin sellaista, että jos isommasti kalustoon vaikuttaviin sääntöihin on tulossa muutoksia, niin niille olisi siirtymäaika.

Siirtymäaika vois olla siten, että vuonna esim. 2010 kerrotaan että 2012 tulee voimaan sääntö ZYX. 2010 ajetaan loppuun 2010 säännöillä, ja 2011 on ainakin pari vaihtoehtoa:

- 2011 kelpaa sekä vanhojen (2010) että uusien (2012) sääntöjen mukaiset autot/systeemit/tms.
- 2011 ajetaan muuttuvan säännön osalta vielä 2010 säännöillä, mutta 2012 sitten 2012 säännöt

Rengaskokoihin tms. luokkavaatimuksiin ei ole kuitenkaan tiedossa mitään muutospaineita tai -tarpeita.

-Paavo

Vihjaa nyt edes vähän mihin kohtiin on tulossa muutoksia, niin osataan tehdä uuteen autoon, joka on rakenteilla nyt, oikeanlaiset ratkaisut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.12.2010, 20:39
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Vihjaa nyt edes vähän mihin kohtiin on tulossa muutoksia, niin osataan tehdä uuteen autoon, joka on rakenteilla nyt, oikeanlaiset ratkaisut.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Lisäksi puhuttiin sellaista, että jos isommasti kalustoon vaikuttaviin sääntöihin on tulossa muutoksia, niin niille olisi siirtymäaika.

Siirtymäaika vois olla siten, että vuonna esim. 2010 kerrotaan että 2012 tulee voimaan sääntö ZYX. 2010 ajetaan loppuun 2010 säännöillä, ja 2011 on ainakin pari vaihtoehtoa:

- 2011 kelpaa sekä vanhojen (2010) että uusien (2012) sääntöjen mukaiset autot/systeemit/tms.
- 2011 ajetaan muuttuvan säännön osalta vielä 2010 säännöillä, mutta 2012 sitten 2012 säännöt

Rengaskokoihin tms. luokkavaatimuksiin ei ole kuitenkaan tiedossa mitään muutospaineita tai -tarpeita.

-Paavo

//
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.12.2010, 10:36
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
- kappaleeseen 4.3 Turvallisuus lisätty: "Ohjaamotiloihin sijoitetun
öljysäiliön tai polttoainetankin rakenteen tulee olla sellainen,
ettei säiliö tai tankki voi vuotaa ohjaamotiloihin missään tilanteessa,
ja huohotus tulee olla ohjaamotilojen ulkopuolelle."

-Paavo
Jos nyt ostetaan kaupasta kisatankki ja laitetaan siihen omavalmiste täyttöputki pulteilla kiinni ja johdetaan tämä täyttöputki auton ulkopuolelle. Sitten otetaan ja pyöräytetään tämä auto katon kautta ympäri jonkun kiven nokassa ja tämä täyttöputki sattuu pikkasen painumaan sisälle päin. Tuo painuminenhan kätevästi aiheuttaa vuodon pulttiliitokseen tai vaikka murtuman hitsaussaumaan. Tuossa tilanteessa ainoa keino estää polttoaineen vuotaminen ohjaamotiloihin, on tankin kotelointi tai tankin sijoittaminen ohjaamon ulkopuolelle.

Olenko väärässä? vai onko jollakulla muulla jonkinlainen muunlainen lukutaito tuohon asiaan?
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.12.2010, 12:06
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

No onks siihen pakko laittaa omavalmiste täyttöputkea? Eikö voi vain koteloida esim. alumiinilevyllä sitä turvatankkia ja pistää siihen toinen iso korkki, silloinhan ne bensat on kahden korkin takana, huohotin tietysti vedettävä ulos.
Ja kelpaa tieliikennekatsastukseenkin?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.12.2010, 12:12
BeeJii BeeJii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJo Näytä viesti
Jos nyt ostetaan kaupasta kisatankki ja laitetaan siihen omavalmiste täyttöputki pulteilla kiinni ja johdetaan tämä täyttöputki auton ulkopuolelle. Sitten otetaan ja pyöräytetään tämä auto katon kautta ympäri jonkun kiven nokassa ja tämä täyttöputki sattuu pikkasen painumaan sisälle päin. Tuo painuminenhan kätevästi aiheuttaa vuodon pulttiliitokseen tai vaikka murtuman hitsaussaumaan. Tuossa tilanteessa ainoa keino estää polttoaineen vuotaminen ohjaamotiloihin, on tankin kotelointi tai tankin sijoittaminen ohjaamon ulkopuolelle.

Olenko väärässä? vai onko jollakulla muulla jonkinlainen muunlainen lukutaito tuohon asiaan?

Eikö se tuo täyttöputki ja huohotin oo vähä eri asia. Eihän kukaan oo kieltäny tankin täyttöä auton sisältä, vain huohotin pitää olla auton ulkopuolella...Tä? Korjatkoon viisaammat
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.12.2010, 16:41
samw samw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.08
Sijainti: pernaja
Viestit: 390
Perusasetus

jep


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BeeJii Näytä viesti
Eikö se tuo täyttöputki ja huohotin oo vähä eri asia. Eihän kukaan oo kieltäny tankin täyttöä auton sisältä, vain huohotin pitää olla auton ulkopuolella...Tä? Korjatkoon viisaammat
Kyllä ralliautoissakin se turvatankin tankkaaminen tapahtuu siitä päällä olevasta täyttöaukosta, sama venetankissa jne.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
2011, cup, kilpailukalenteri, suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off Road säännöt 2011 -B- Tekniikka & Jutustelu 2 21.09.2010 18:52
Off-road Suunnistus Cup 2010 Mylppy Tapahtumat 60 24.12.2009 21:15
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off Road suunnistus säännöistä ? xJ-4x4 Tekniikka & Jutustelu 2 13.09.2009 17:44
Off-Road Suunnistus-CUP Paavo Tapahtumat 193 06.09.2006 08:01


Sivu luotu: 10:21 (GMT +2).