Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.12.2010, 18:52
300GDT 300GDT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.10
Sijainti: pohjois-pohjanmaa
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja escorvet Näytä viesti
Oliks tuol nettisivuilla lainkaan vai täytyykö laittaa mailia menemään?

laita mailia tai soita aamulla!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2010, 20:43
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 498
Perusasetus

Ite tilasin tuolta( http://www.metsatyo.fi ) 235/85r16 kumeihin gunnebon ketjut
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2010, 21:50
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Laittakaahan hintatietoja tuotteista, niin ei tarvitse jokaisen kysellä erikseen. Itsekin pitäisi hankkia pari 33" ketjuja hätävaraksi. Kaveri ehdotti, että traktorin ketjuista lyhennettäisi.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.12.2010, 01:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuossapa olisi ketjut!


http://www.nordlahaparanda.se/subdet17.htm
ja kun ostaa tarpeeksi pitkät, niin jää sopiva hukkapätkä että voi jatkaa sakkeleilla vaikkapa isommille pyörille.

Noiden monimutkaisempien ketjujen jatkaminen/lyhentäminen huomattavasti vaikeampaa, sillä pitää jatkaa
neljä kettinkiä, ja jos jatkopala on pitkä ja/tai renkaan leveys muuttuu paljon niin ei asetu helpolla.

Ja nuo kurma-auton ketjut varmasti kestäviä ja pito varmasti hyvä. ja parihinta verolla jotain reilu 200 euroa

Joskus ollut tuommoisissa ketjuissa ongelmia, ettei tahdo pysyä tasaisesti päällä, mitenhän nykyään?

Ja päällelaittoon kannattaa suunnitella jokin kiristävä työkalu, sillä käsivoimin jää niin löysäksi että tulee vahinkoja.

Yksi tapahan olisi pistää ketjut jollellin toisille vanteille ja kumeille, ja vaihtaa rattaat bussipysäkillä.
-> ketjut sais kunnolla paikoilleen, ja vaikkapa kiinnitettyä vanteeseen hitsattuihin apusilmukoihin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.12.2010, 09:01
hiski hiski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.06
Sijainti: Lahti, .
Viestit: 187
Perusasetus

Mulla on Offroad-pajalta ostetut Mafri-ketjut.

Tässä linkki jossa hintatietoja, Pajan uusilta sivuilta en ko. taulukkoa enää löytäny mutta kysymällä selvinnee, eiköhän noita vieläkin saa.
http://www.offroadpaja.fi/Off-road/Mafri/ketjukoot.htm

Helpot laittaa paikoilleen, ja pienen ajon jälkeen kerran kiristettävä.

Lisää infoa:
http://www.offroadpaja.fi/Off-road/Mafri.htm
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2010, 20:44
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Ja vieelä yksi juttu... eli jos joku meinasi nyt pätkiä jostain traktorin,tai kuorkin ketjuista sopivat,niin 8mm ja yli ketjut alkaa olla jääketjuiksi jo liian paksut maasturiin,eli pyöräpaino ei riitä. Mutta jos harrastaa mettä,tai soratie möyrintää, niin sitten nämäkin kyllä toimii...Ja toimii toki jotenkin jäälläkin mutta ei kummoisesti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2010, 22:34
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Nuo ketjupaksuudet ovat kompromissejä


Mitä paksumpi niin
- sitä jäykempi (lenkit isompia ja paksumpia, piikit? harvemmassa ja jäykemmät)
- piikkeejä harvemmassa, ja kun kaivatetaan jäällä, niin tekee helpommin "kiskot"
- renkaan leveys ja halkaisija kasvaa enemmän
- kiristys vaikeampaa
- JA SITÄ LUJEMPI KETJU ON

Ohuet kettingit:

- PAREMPI pito
- helpompi käsitellä
-jne

Yhteenveto:

- paksulla ketjulla helpompi rikkoa voimansiirto, kun sattuu sopiva kanto sudituksessa
kohdalle (kaikki lukot kiinni)
- myös paksulla ketjulla mahdollista päästä pakilla pois "kiskoilta"

Molemmilla ketjuilla:

- JOS Kettinki katkeaa hapetuksessa, (ainakin poikkilenkistä), niin silloin myös autoon
tulee pientä remonttia.
- jos ohut ketju pettää niin silloin voi häipyä roiskeläpät ja astinlaudan päät, ja lokarin
kaari ja pyöräkotelo saa uutta muotoa.
- jos paksu ketju katkeaa hapetuksessa, niin myös pyöräkotelot saa uutta muotoa!

siis:

Itse valitsisin paksumman ja hankalamman, mutta uskaltas komentaa ilman että
tarvii alkaa pajattamaan koria/runkoa, ja jos pitää polkea kannokossa sikana, niin
kannattas mielestäni miettiä mitä muuta kallista siellä alhaalla on

P.S te jotka olette pajattaneet noita vanhoja sikapaksuja traktorin piikkiketjuja maasturiin:
mikä pito on a)jäällä b)suolla c)metsässä verrattuna ilman ketjuja?

Siis että meneehän takaveto päällä paremmin kuin nelivetoinen ilman ketjuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 13.02.2010 21:22
Myyty 3kpl kuorma-auton lumiketjuja piparix O/M/V Muut 4 19.11.2009 20:59
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla Räjä O/M/V Renkaat ja vanteet 7 26.02.2009 18:29
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" Cam1lla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2008 19:28
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 15:28 (GMT +2).