![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuo ilmanoton tukkiminenOn vaan pikkasen vaikeaa silloin kun sille todella on tarvetta, ainut tapa estää ilmansaanti on ajaa keksintö mereen tsm, toki se ei yhtään helpota tuota remonttia. p.s toyotan 12h-t (hj-61) on rakennettu tuo ilmansulkusysteemi jo tehtaalla, virta vaan pois päältä ja kone tukehtuu.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Reilun kahden kk:n odottelun jälkeen mulla on vihdoin VARAMOOTTORI=)
Ja löytyi sopivasti 20tkm vähemmän ajettu! Josko pian pääsee taas kattomaan milloin tuoki ryntää... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kun nyt en pääse kirjottaan tonne rooverfrenssiin niin jatketaan täällä sitte...
Joo, eli kone olis ny vaihdettu ja käy taas niinku pitää! Mutta huolet ei loppunu tohon... Uuteen mottiin pantiin öljyt mittatikun yläreunaan asti ja oon kerinny ajaa abaut 250km, ja tänään tarkastelin taas öljyjä, Ja oli pinta noussu noin 1-2cm.. Eli voiko toi muutaman sentin pinnan nousu olla ihan normaalia? Tolla vaihtokoneella oli ajettu 137tkm vaihtohetkellä. ja miten ton voi selvittää onko tossakin kansi halki? Puristuspainemittauksella? nyt saa viisaammat kertoa jos on tietoa!! Ja muutenkin jos löytyy defen/discon omistajia niin kuinka teillä on koneet kestäny? Täs on enää 2 vaihtoehtoa: Jos tossakin on kannessa/suuttimissa vuotoa niin joko mulla on kirottu onni autokaupois, Tai sitte yksinkertasesti land rooveri on täys PASKA!!!! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Älä yleistä kaikkia Land Rovereita paskoiksi,jos ongelma on TD5 moottorissa.
Meillä ei ole ollut suurempia ongelmia 200TDi moottorin kanssa.(1x kannentiiviste) Jos haluaa taas ajaa uudemmalla tekniikalla varustetulla Defellä,niin onhan noissa tuoreimmissa sitten jo Transitin konetta keulilla ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
paljoks mittatikun viivojen väli on ? paljoks se on litroina ?? aika paljon tuntuu liemi lisääntyvän, jos oletetaan jotta viivojen väli on vaikkapa 2 - 4 cm ja litran tai parin verran,250 km matkalla lisäys olis 1 litra eli 0.4 litraa / 100 km
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No ei täs tarkotus oo yleistää, Rupee vaan pikkuhiljaa keittämään yli kun kerrankin otin riskin ja ostin automerkin mistä ei ennestään kokemusta! Mutta luulin lukemani perusteella ostavani laatumerkin...toi TD5 vaan taitaa olla susi kone mitä kattelin brittipalstoilta, sikana samanlaisia tapauksia tullu esiin siellä...Mutta ei siitä sen enempää!
Hain auton torstaina pois pajalta ja silloin mittatikku näytti tasan siihen yläreunan viivaan asti, mutta tosiaan nyt näyttää pari senttiä yli! koitin haistella haiseeko naftalta mutta ei mielestäni ja muuten tietysti näytti puhtaalta kun juuri vaihdettu. ja konetta oli luonnollisesti käytetty pajalla, eikä oo lisätty mitään ton torstain poishaku reissun jälkeen! pitää ny seurata nouseeko toi tosta vielä ylöspäin...Jos nousee niin sitte se on selvä peli!! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
saaks kysyä millä pajalla tehty ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kävin mittaamas öljytikun välit ja äkkiseltään mitattuna 5m rullamitalla näyttäis olevan ala-ja ylä viivojen väli 1,6cm ja mittasin yläreunasta siihen kohtaan missä suurinpiirten raja meni niin oli 1,5cm eli kun siinä tikus on se nuoli ja FULL merkki niin ylsi viimeseen ällään asti!! Joko sielä pajalla tikku ei ollu ihan pohjas asti tai toikin vuotaa raakasti...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kannessa kulkeva polttoainekanava tarvitsisi koeponnistaa, ainoa keino todeta vuotaako naftaa öljyn sekaan. Kansi halki suuttimen reiästä tai o-rengas pettänyt jos vuotaa. Suuttimessa on myös yksi o-renkaalla tiivistetty liitos, sekin voi vuotaa.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän se niinkin huono tuuri voi olla että polttoainetta vuotaa.
Mutta suosittelen seuraavaa: Ota rauhallisesti ja vaihda uudet öjyt itse. Varmista että öljyn pinta on tarkasti merkissään ja tarkkaile sitten öljyn tasoa. Itse en välttämättä luottaisi siihen että korjaamolla pinta olisi jäänyt tarkasti merkkeihin. Ja tosiaan vaihda öljyt äläkä pelkästään laske liikoja pois. Jos polttoainetta todella vuotaa niin riski uuteen konetuhoon pienenee uusilla öljyillä! Hessu Viimeksi muokannut Hessu_Hopo : 29.01.2011 23:03 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
No kokonaan öljyjä ei tartte vaihtaa koska ne vaihdettiin samalla koneen vaihdon yhteydessä, eli niillä on ajettu vasta se 250km..
Toi vaihtomotti löytyi rytätystä '03 discosta jossa huoltokirja oli täytetty asiallisesti 20tkm välein ja kävi kuulema hienosti vaikka disco oli kolaroitu..eihän noista kuitenkaan ikinä tiedä..Vituttaa vaan kun muuten diggaan defestä enkä siitä haluaisi luopua ihan helposti mutta jos tollasia ongelmia on paljo tiedos tulevaisuudes niin eihän perusduunarin liksalla noita korjailla=( Ja vaikka kävis niin huono säkä että tossakin sama vika ja laittais uuden kannen niin kauankohan sekin kestäis? 20tkm-60tkm? pahinta täs on se että meni luotto kokonaan tohon kestävyyteen..Kiva kun oot syvällä mettäs ja auto ryntää siellä niin millä se pois sieltä? paloina tai helikopterilla jos nostovoima riittää=D Tai motarilla muksu kyydis... |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tilaa yenkkimaalta kolarikaupasta ympäripyörinyt pikappi ja laita turaselli defeen, sit alkaa loordinkuljetin menemään.
![]()
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiace konerikko | snööri | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.05.2007 18:42 |
M; Defender 90 Tdi -97 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2006 16:31 | |
M:Defender 90 Tdi -97 | O/M/V Muut | 0 | 01.11.2005 21:30 | |
Kuka tarvii paria konerikko Pajeroa? | Eskimo | O/M/V Muut | 0 | 14.09.2005 06:53 |
Defender? | paapu | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.08.2003 10:09 |