![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
CDI koneella ainaki suihkuvikaa ja suihkun kuparitiiviste alkaa vuotamaan----> pakokaasua paluuletkuille ,sulaa letkut ja sitämukaa alkaa vuotamaan PA:ta. Jos ei ajoissa hoksaa on pakokaasun ja pa:n seos melkosta jankkia jota sitten on mukava puhistella...
__________________
Terveisiä Perseestä |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ruostuu joka paikasta. Espanjalaista "laatua", oli etu-, taka- tai neliveto.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Muinoin kun itse pähkäilin Vito vai Transporter niin kukaan ei kehunut vitoa millään tavalla. Mitä niitä muutamia kävi katsoon niin ensinnäkin ne on läpimätiä. Uudemmista en sit tiedä. Ohjaamo oli myös todella ahdas. Kolme jos on etupenkillä niin kyllä on niin tuskaa. Ei se nyt Transportterissakaan juhlaa ole, mut enemmän siinä on tilaa. Myös liikkeissä tuli käytyä ja ei niissäkään Vitoa kehuttu. Vikoja joka lähtöön ja ne mätänee. Tuo oli se vakio selitys. Ei taida sitä "mersu" laatua löytyä Vitosta.
Itse en siis ole koskaan omistanut sellaista. Muutamaan otteeseen ajanut (en pitänyt) ja kyydissä ollut (todella ahdasta). |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Pari vuotta omistin -98 mallin 2.3 litrasen dieselin. Tänä aikana hajos turbo, pakosarja halkes,kannesta pakopuolen ohjurit meni väljäksi, ruiskupumpun ennäkon säädin räjähti jakopäähän ja rikko jakopään ketjun sekä kammenpään rattaan,automaattisen korkeuden säädön kompura hajos sekä 2 kpl tasonsäädön venttiileitä sekä loppuajasta vaihteisto alkoi kahisemaan.. Eli suht kallis auto hankkia ja vielä kalliimpi pitää.. Niin ja tietysti kaikki luukut oli ruosteessa
![]() Edittiä sen verran että myös ilmastoinnin kompurasta irtos kytkin omille teilleen..... Viimeksi muokannut MakeO : 07.12.2010 19:47 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Vitosta ei tietoa mutta kestotestiä on tehty työmaalla vajaa parisataa tuhatta ajetuilla transportterilla, vivarolla ja movanolla! yleensä kaikki moittii noita opeleita ja kehuvat volskua mutta omakohtaset kokemukset on kyllä ihan erit. seuraavatki pakut tulee olemaan opeleita,nissaneita tai relluja(samoja autoja)
Transportterin miinukset/plussat: -ahdas -kova ääninen -heikko alusta -kallis ostohinta -kalliit huollot -heikot pyörän laakerit -vesipumppu onkelmaa +tehokas moottori +hyvät valot vivaro 1.9td (vivarossa onki näköjäänjo 300000 mittarissa) -heikot pyörän laakerit -tuulilasi halkeilee -vähän kukkii +tilava ohjaamo +hiljainen +pieni ruokanen +halpa ostohinta movano 2.5td -liian pitkä kaupunki ajoon -tuulilasi halkeilee +pirun tilava +hiljainen +pieni ruokanen +halpa ostohinta itse en ole omistanut vitoa mutta mitä tutuilla on ollu niitä niin aika moni on moittinut. Viimeksi muokannut mielipuoli : 05.12.2010 16:12 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
en ole kenekään koskaan kuullut kehuttavan vitoa, joskus aikoinaan olin ostamassa vanhaa vito taksia, niin myyjä sanos että alä osta.. niin en ostanut enkä ole katunut!
kaverilla oli 6v sitten sitä vanhempaa mallia ja tuppas peliit häviämään alta ja sivulta , vaihto sen Fiat Scudoon ja ainakin se oli kaikin puolin kuulemma vitoa parempi??
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
-alapalloja ja raidetangonpäitä menee kuin leipää (kerran vuoteen/30 tkm) -laatikot ei tahdo kestää aina edes 60 tkm |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]() taijat valehella ![]() ei oo meillä ainakaan tarvinu vielä lootia korjailla. Raidetankojen kans ei oo ollu onkelmaa mutta alapallot vaihdettu vivaroon ja transportteriin. Takapyörän laakerit vaihdettiin myös kumpaanki. Viimeviikolla ajelin transportterilla ja kolokatteli siihen malliin että taas saa jotaki vaihella! Nuo alusta ongelmat tahtoo muutenki olla meidän hommissa yleistä. Huonot tiet ja raskaat kuormat. Jarrupalat saa vaihtaa kerran vuoteen kaikkiin autoihin. Joka autolla ajellaan n. 60 tkm vuoteen. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Alustan kulumat on just noiden 1.9 koneellisten ongelmia. Takajarrupaloja syövät aika kivasti. Moniurahihnan katkeaminen aiheuttaa pahvisen jakopäänkotelon änkeytymisen jakohihnan väliin noissa 1.9 koneissa. Laatikoita on töissä duunissa korjailtu tosi vähän, vaikka pääkaupunkiseudun kollegat kertoo laatikkovikojen olevan todella yleisiä. Oliskohan vaikutusta sillä onko autolla useita kuskeja, jotka ei välitä mistään mitään tai sitten auton omistaja toimii ainoastaan kuskina. Onneks insinöörit on suunnitellu Mersulle Viton ja A-sarjan sekä Opelille 1.9 Vivaron ja Vectran, riittää korjaamoille töitä
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty M-B vito 110td at | HCK | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.08.2010 09:50 |
| Myydään / Vaihdetaan Vaihdetaan MB vito alut | Jazzeri | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 22.01.2010 13:17 |
| Myyty MB VITO 110 cdi -01 | VooDoo Jeep | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.12.2009 21:27 |
| Myydään Vito -97 automaagi | Teukka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 14.07.2009 20:33 |
| Myydään / Vaihdetaan MB Vito 112CDI -03 | suppe | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.05.2009 21:40 |