Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   mb vito (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78668)

boozer 05.12.2010 09:39

mb vito
 
onko palstalaisilla kokemuksia mb vitosta
pakua tekee mieli ja tähtikeula se pitää olla
nyt saa haukkua ja kehua

HCK 05.12.2010 10:13

Onhan nuita kokemuksia ja erittäin suurella todennäköisyydellä seuraava paku mikä tulee pihaan on vito.
kuten jokaisessa merkissä, myös vitossa on omat vikansa/ominaisuutensa mutta paljoa helpommalla tuskin pääsee.

fj40 05.12.2010 10:18

CDI koneella ainaki suihkuvikaa ja suihkun kuparitiiviste alkaa vuotamaan----> pakokaasua paluuletkuille ,sulaa letkut ja sitämukaa alkaa vuotamaan PA:ta. Jos ei ajoissa hoksaa on pakokaasun ja pa:n seos melkosta jankkia jota sitten on mukava puhistella...

-MaTTi- 05.12.2010 11:51

Ruostuu joka paikasta. Espanjalaista "laatua", oli etu-, taka- tai neliveto.

Nerd-O 05.12.2010 14:10

Muinoin kun itse pähkäilin Vito vai Transporter niin kukaan ei kehunut vitoa millään tavalla. Mitä niitä muutamia kävi katsoon niin ensinnäkin ne on läpimätiä. Uudemmista en sit tiedä. Ohjaamo oli myös todella ahdas. Kolme jos on etupenkillä niin kyllä on niin tuskaa. Ei se nyt Transportterissakaan juhlaa ole, mut enemmän siinä on tilaa. Myös liikkeissä tuli käytyä ja ei niissäkään Vitoa kehuttu. Vikoja joka lähtöön ja ne mätänee. Tuo oli se vakio selitys. Ei taida sitä "mersu" laatua löytyä Vitosta.

Itse en siis ole koskaan omistanut sellaista. Muutamaan otteeseen ajanut (en pitänyt) ja kyydissä ollut (todella ahdasta).

MakeO 05.12.2010 15:30

Pari vuotta omistin -98 mallin 2.3 litrasen dieselin. Tänä aikana hajos turbo, pakosarja halkes,kannesta pakopuolen ohjurit meni väljäksi, ruiskupumpun ennäkon säädin räjähti jakopäähän ja rikko jakopään ketjun sekä kammenpään rattaan,automaattisen korkeuden säädön kompura hajos sekä 2 kpl tasonsäädön venttiileitä sekä loppuajasta vaihteisto alkoi kahisemaan.. Eli suht kallis auto hankkia ja vielä kalliimpi pitää.. Niin ja tietysti kaikki luukut oli ruosteessa :)

Edittiä sen verran että myös ilmastoinnin kompurasta irtos kytkin omille teilleen.....

mielipuoli 05.12.2010 15:49

Vitosta ei tietoa mutta kestotestiä on tehty työmaalla vajaa parisataa tuhatta ajetuilla transportterilla, vivarolla ja movanolla! yleensä kaikki moittii noita opeleita ja kehuvat volskua mutta omakohtaset kokemukset on kyllä ihan erit. seuraavatki pakut tulee olemaan opeleita,nissaneita tai relluja(samoja autoja)

Transportterin miinukset/plussat:
-ahdas
-kova ääninen
-heikko alusta
-kallis ostohinta
-kalliit huollot
-heikot pyörän laakerit
-vesipumppu onkelmaa
+tehokas moottori
+hyvät valot

vivaro 1.9td (vivarossa onki näköjäänjo 300000 mittarissa)
-heikot pyörän laakerit
-tuulilasi halkeilee
-vähän kukkii
+tilava ohjaamo
+hiljainen
+pieni ruokanen
+halpa ostohinta

movano 2.5td
-liian pitkä kaupunki ajoon
-tuulilasi halkeilee
+pirun tilava
+hiljainen
+pieni ruokanen
+halpa ostohinta

itse en ole omistanut vitoa mutta mitä tutuilla on ollu niitä niin aika moni on moittinut.

MOGGI 05.12.2010 15:58

en ole kenekään koskaan kuullut kehuttavan vitoa, joskus aikoinaan olin ostamassa vanhaa vito taksia, niin myyjä sanos että alä osta.. niin en ostanut enkä ole katunut!

kaverilla oli 6v sitten sitä vanhempaa mallia ja tuppas peliit häviämään alta ja sivulta , vaihto sen Fiat Scudoon ja ainakin se oli kaikin puolin kuulemma vitoa parempi??

-MaTTi- 05.12.2010 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli (Viesti 719631)
yleensä kaikki moittii noita opeleita ja kehuvat volskua mutta omakohtaset kokemukset on kyllä ihan erit. seuraavatki pakut tulee olemaan opeleita,nissaneita tai relluja(samoja autoja)

Unohdit mainita että:
-alapalloja ja raidetangonpäitä menee kuin leipää (kerran vuoteen/30 tkm)
-laatikot ei tahdo kestää aina edes 60 tkm

boozer 05.12.2010 21:50

taitaa olla niin että vitoa ei tuu tähän taloon

sohc 05.12.2010 22:51

kuulo puheiden mukaan vanhemmissa zippaa mittaristot aika mieluusti....ja on kuulemma edullinen:D

Eskimo 05.12.2010 22:56

Sähövikaa kans on kuulemma ihan omiks tarpeiksi. Ei omaa kokemusta mutta "perimätietoa"

Kun nettiautosta kattoo autojen pyyntihintoja niin niistä voi vähän miettiä.

Rekisteröimätön 05.12.2010 23:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 719608)
Muinoin kun itse pähkäilin Vito vai Transporter niin kukaan ei kehunut vitoa millään tavalla. Mitä niitä muutamia kävi katsoon niin ensinnäkin ne on läpimätiä. Uudemmista en sit tiedä. Ohjaamo oli myös todella ahdas. Kolme jos on etupenkillä niin kyllä on niin tuskaa. Ei se nyt Transportterissakaan juhlaa ole, mut enemmän siinä on tilaa. Myös liikkeissä tuli käytyä ja ei niissäkään Vitoa kehuttu. Vikoja joka lähtöön ja ne mätänee. Tuo oli se vakio selitys. Ei taida sitä "mersu" laatua löytyä Vitosta.

Itse en siis ole koskaan omistanut sellaista. Muutamaan otteeseen ajanut (en pitänyt) ja kyydissä ollut (todella ahdasta).

Se ON sitä "mersu" laatua

mielipuoli 06.12.2010 01:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 719772)
Unohdit mainita että:
-alapalloja ja raidetangonpäitä menee kuin leipää (kerran vuoteen/30 tkm)
-laatikot ei tahdo kestää aina edes 60 tkm

:eek::eek::eek:
taijat valehella:D

ei oo meillä ainakaan tarvinu vielä lootia korjailla.

Raidetankojen kans ei oo ollu onkelmaa mutta alapallot vaihdettu vivaroon ja transportteriin.

Takapyörän laakerit vaihdettiin myös kumpaanki.

Viimeviikolla ajelin transportterilla ja kolokatteli siihen malliin että taas saa jotaki vaihella!

Nuo alusta ongelmat tahtoo muutenki olla meidän hommissa yleistä. Huonot tiet ja raskaat kuormat.

Jarrupalat saa vaihtaa kerran vuoteen kaikkiin autoihin.

Joka autolla ajellaan n. 60 tkm vuoteen.

santikko 06.12.2010 02:08

vuonna 2006 tein kolarikorjausta vm. -05 vitoon, ajettu oli jotain kymppitonnin? lähes joka ikinen sauma oli ruosteessa. kaks peltiä päällekkäin saumassa ja pääsee vesi väliin koska ei oikeen minkään valtakunnan kotelosuojaa, jotain korvavaikkua varmaan on kasaajien jäljiltä. sen mitä mokomalla oon ajellu, niin mukava ajaa automaatti, ja pirtsakka peli se 115cdi ainakin.

pahimmat oli kattopellin saumat...

Schimanski 06.12.2010 16:26

Ei missään nimessä Vitoa :)

Nytkin maatuu pihassa kolmatta vuotta 2004 mallinen 115cdi automaatti 160tkm ajettuna. Ruostuu joka paikasta ja jää kiinni tasaisellakin. Osat kalliita, 2006 maksoi virtalukko 1000euroa...

uokki 07.12.2010 02:36

Ajoautona mulla oli aiemmin takapotku vito joka oli n 170th ajettu vm04 ku se myytiin-ei vikoja,normit jutut tietenkin jotain raidetangonpäitä yms ja iskareita muttei mitn isompaa.Uudempi 4x4 automaatti kuten edellinenkin muuten toiminut muttei etene edes 20cm lumessa kun jotai luistonestoja sekä ajonhallintaa jne..mittaristo vaihdettu parikertaa...molemmat oli ruostesuojattu ja vanhempi oli2+3paku ikkunamallia molemmat ja bussiverhoiltuja.Kamalan kovaäänisiä ajella moottoritiellä eli siis matkavauhteja..Ylihinnoiteltuja autoja,itse ostaisin mieluummin vaikka volkkarin..

Cruiseristi 31.01.2011 21:34

Kävin tota -11 facelift mallia koeajamassa ja vaikutti ihan mukavalta.4x4 versiolla pääsi jopa jäiseen ylämäkeen liikkeelle (takapotkulla ei mitään saumaa).

komu 03.02.2011 21:11

-99 CDI oli töissä, pari kertaa helmat/kyljet maalattu, 130tkm ajettuna meni vaihdossa -06 Takaveto Vitoon, hyvä ja mukava auto. Ei voi haukkua. Kavereilla on pari uuskoppasta ja ovat tykänneet.

454SS 03.02.2011 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 719772)
Unohdit mainita että:
-alapalloja ja raidetangonpäitä menee kuin leipää (kerran vuoteen/30 tkm)
-laatikot ei tahdo kestää aina edes 60 tkm


Alustan kulumat on just noiden 1.9 koneellisten ongelmia. Takajarrupaloja syövät aika kivasti. Moniurahihnan katkeaminen aiheuttaa pahvisen jakopäänkotelon änkeytymisen jakohihnan väliin noissa 1.9 koneissa. Laatikoita on töissä duunissa korjailtu tosi vähän, vaikka pääkaupunkiseudun kollegat kertoo laatikkovikojen olevan todella yleisiä. Oliskohan vaikutusta sillä onko autolla useita kuskeja, jotka ei välitä mistään mitään tai sitten auton omistaja toimii ainoastaan kuskina.

Onneks insinöörit on suunnitellu Mersulle Viton ja A-sarjan sekä Opelille 1.9 Vivaron ja Vectran, riittää korjaamoille töitä :)

pulu 04.02.2011 05:13

no oma kohtasia kokemuksia vitosta,ihan hyvä ajaa ja ollu ihmeen kestävä tosi huonol huollol,ny vaihettiin öljyt ,ajettiin varmaan kolkyttonnii ennen vaihtoo!kilsoja tulee noin tuhat viikos,urku auki motaril,ja ei aineskaa viel oo tarvinnu kävellä!

Cruiseristi 04.02.2011 09:33

Nykysellä on ajettu 270tkm ,-05 115cdi:llä .Kulutus osia menee ihan kohtuullisesti ,palloja,päitä,jousia,iskareita,polttimoita,
vaihelaatikon syyläri x2 ,lämppärin vastuspakka .Noi 04-08 mallit ruostuu kuulemma herkästi (Veho maalannut takuuseen noita)
ja ompahan tuon ruostumisen havainnu tuolla liikenteessä.
Tossa 115 mallissa hajoaa vaihdelaatikon jäähdytin(alkaa vuotaa) , kun on ihan alimmaisena keulassa ja jos ei hoksaa,
että on tullu nesteet pihalle menee laatikkokin.Tosin toi laatikko alkaa sekoilee jos jäähytys ei pelaa.

pahamaja 04.02.2011 17:18

Kaverin 2001 110 cdi karmea ruostekasa ja tekniikassa laittoa ainakin riittävästi. Nykyisin nelikko, onko nyt 115 cdi ja teknisiä ongelmia riittävästi. Mm. tehot häviää ja palautuvat kun auton sammuttaa. Saattaa taas skulata kilometrin pari... Pahinta tässä on ettei huoltomieskään saa vikaa häviämään. Mä en kyllä koskin noiden 2 auton kokemuksella pitkällä tikullakaan.


Sivu luotu: 07:02 (GMT +2).