Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.11.2010, 22:54
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

lyhykäisyydessään jotenkin näin:

Iskävainaan 2.0 bensa 16 V Passatti alkoi muinoin käydä kuumana. Ukko tietty oli mökillä ja pulassa. Minä sinne sitten ihmettelemään, uus vesipumppu mukana, kun oireet siihen vahvasti viittas. Kävi hyvin, mutta yhtäkkiä meni kuumaks ja vedet pihalle. Huonoilla työkaluilla pimeässä vaihtelin vesipumpun ja oireet jatku.

Seuraavaks hakemaan uus syylari 150 km päästä, ja takasin, uus syylari paikalleen, ja kas, oireet jatku.

Termaria pois, ajelemaan, ja kas, oireet jatku.

Täs kohta rupes kiirettä pukkaamaan muuten vaan, ukolle äkkiä jostain joku auto alle, nettiauton halvin MB 200 D ja Passatti pajalle. Passatista kantta pois, ei näyttäny pahalta, kansi oikasuun verstaalle. Ukko pisteli 200 Deellä tyytyväisenä. Kansi tuli pajalta, eikun uus tiiviste ja takasin kiinni. Käyntiin, oireet jatku.

Ukko veteli Meballa menemään... Kantta pois, halki kai sen on pakko olla, koeponnistukseen, ei oo halki. Varuiks täys remppa 16 V osahinnoilla, kasaan... ja - oireet jatku.

Täs kohtaa meinas alkaa vituttamaan... Ukko pisteli riisselillä menemään. Muutettiin, vedettiin passatti tänne Mänttikylään, ihmeteltiin lämppäriä, vesipumppua, syylaria, kyseltiin Volkkari tuntijoilta, lohko tukossa sanovat. Enpähän oo ennen kuullu, ite epäilin jotta ruisku olis seonnu, kävi niin vi.un kuumana jotta olin "lähes varma" että laihalla sen on oltava. En muista montako kertaa olin pohtinu juttua, auto oli joka tapauksessa seissyt jo kai puoli vuotta, ja nettiauton halvin meckerikin alko jo kaivata leimaa...

Lähdin yks aamu duuniin omalla 124 lla Mersulla, ja ihmettelin sen lämpömittarin ja lämpöjen outoa seilaamista. Paisarin korkki ei pitäny painetta ja mersussahan on jäähdytysjärjestelmässä noin 1 barin paine jotta toimii oikein. Hain uuden korkin mersuun, ja kysäsin tarvikeliikkeessä samalla, että onks passatteihin muuten mokomia myyty paljonkin. Ei yhtäkään, mutta paisuntasäiliöitähän niistä menee... HÄH ? Kerrohan lisää Varaosamyyrä ties, jotta vokkeloissa tämä paisari, joka on kuin pallo, hajoaa sisältään jotenkin, ja seurauksena vehlkeet kuumuu... Aijaa ihmettelin mä Mulla on näitä hyllyssäkin, ootas mikäs malli, kattotaas, juu ei oo heti mut huomiseks saatas, maksaa jonkun muutaman kympin... Kuulemma on kansiakin nostettu pois näiden takia turhaan... sanoi myyrä ! Mä pidin pokeria, sanoin jotta aijaa... Tilaas mulle yks sellanen, saattas sopia yhteen rojektiin... Ai että joku on ottanu kannenkin joskus pois löytämättä oireita, hehheh, onpas olleet tyhmiä, ajattelin kun vitutti ja ikenet oli kuin siivilä.

Paisari tuli, kiinni, ajolle, ja kas, toimi !

...että semmoosta - hyvä kun tieto leviäis...

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 26.11.2010 09:20
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2010, 05:36
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

AIka paha

Sitten tosta otsikon aiheesta, kyllä tästä 2.4d saa sen vaiuhtipyörän väärään asentoon.
Se tuossa mätti, nyt on oikein ja jakokin on oikein viel pitää syöttöpumppu saada ajotettuu niin saa vokkelon ajoon.
Kiitoksia vinkeistä, tulipapahn tutustuttua tähän vag konsernin tuotteeseen kunnolla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2010, 09:25
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
... jotta vokkeloissa tämä paisari, joka on kuin pallo, hajoaa sisältään jotenkin, ja seurauksena vehlkeet kuumuu...
Jep, eikä homma ole muuttunu mihinkään...
Nyt 2009-2010 mallin TSI koneissa (Golf) menny tehtaalla osat ristiin ja paisuntasäiliö on "joissakin" tapauksissa virheellinen, jonka takia auto hukkaa nestettä. Korjausohje KÄSKEE tarkastamaan vaikka mitä (kansi irti, tiiviste, kanavat sitten EGR-lauhdutin ym...) ja sitten ihan viimeiseksi, KUN KAIKKI ON VARMASTI KUNNOSSA, liimataan paisariin tarra jossa on uudet nestetason rajat, ja taas toimii ????? Ja niinku ihan oikeesti!!!

On ne vaan aika velhoja tuolla kermaaniassa rakentelemaan näitä toosia....
NM tehtiin tällainen tapaus jokin aika sitte!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2010, 15:50
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mahtaako tässä vanhassa dieselissä olla kanssa tarkkaa tuon paisarin kanssa?
Vesi ei tunnu lähtevän tolla vaparikoneella kiertoon millään, eikä lämppäriin tuule kuumaa.
Nyt on turbollisen paisari vaparissa, pari lähtöä joutu tulppaan kun vaparissa ei niitä ole. (öljynsuodattimenn jalan lähdöt)
vesipumppu on uusittu ja termarikin aukee.

Muuten peli toimii nätisti, mittakellokin tuli ostettua niinn sai ennakot säätöihin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2011, 20:03
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

jaahas, jatketaas samaan.
Voiko noi momentit tosiaan pitää paikkansa mitä löysin netin syövereistä:
Eli Ton hiton alukannen kiristysmomentit
-pultinreiät puhtaat + kuivat ( ei nestettä/öljyä pohjalla)
-uudet pultit
-öljyä uudet pultit+prikat (kevyt suihkaus crc:tä toimii hyvin)
-kiristys 40Nm, 60 Nm, 75 Nm +90 astetta + 90 astetta, käytä lämpimäksi(paisarin korkki auki varmuuden vuoksi), + 90 astetta, 1000km:n ajon jälkeen +90 astetta

Siis kaksikertaa pitää aukoa lämmin kone??
JA jos joku vielä osais sanoa mistä löydän Runkolaakeri pukkien, kiertokangenlaakeri pukkien ja nokka akselin laakeriukkien kiritys momentit niin olisin kiitollinen.

Muuten täytyy lähtee ettiin alfamerin korjausopasta jostain kaupasta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.07.2011, 20:31
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

ei kai niitä pakko ole ton tonnin jälkeen lämpimänä aukoa, kunhan nyt tekee sen jälkikiristyksen?
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.07.2011, 09:43
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

En tiedä, hullulta tuntuu kun jokapaikassa erilaiset ohjeet. autodatasta tuli =1=40nm 2=60nm 3=90nm kone noin 50 asteiseksi ja 90nm.

Kai se täytyy vielä ettii se vitun alfamerin kirja ja heittää kolikkoo millä vetää
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.07.2011, 20:44
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Mikä lohkon malli, toisin sanoen mitkä kannenpultit. M11 ja M12 pulteilla eri arvot. Millä tiivisteellä, niilläkin on eri arvot. Saunakaljoissa ulkomuistista en muista kun M12 pulteille peltitiivisteellä 40nm 60nm 90astetta ja 90 astetta. Mutta ihan miten vain, niin aina kirpasee kun noita pultteja vääntää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vanhan kempin elvytys Kovakalu69 Chit-Chat 8 03.08.2014 12:27
Vanhan öljysäiliön poisto Nerd-O Chit-Chat 13 08.08.2011 08:50
vanhan Patrolin lataus? Tekniikka & Jutustelu 0 11.01.2008 16:54
vanhan trelleborgin kohtalo ed Chit-Chat 8 20.03.2007 23:27
Vanhan rangen hankinta? Tekniikka & Jutustelu 20 19.03.2004 22:27


Sivu luotu: 14:22 (GMT +2).