![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kiitoksia ehdotuksista. Katselinpa Hakkapeliittojen hintoja ja Hakkapeliitta 5 alkoi houkuttamaan. Saisi kierroksen noin 800 euron hintaan ja olispa sitten kunnon talvirenkaat. koko olisi 255/70/16 ja vanteeksi peltivanne. Tietääkö joku saako tuota Dotz Dakaria (tai Pharao) Touaregin spekseillä, eli 5x130, keskireikä 71,6mm ja et 40-60?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Oikea kohta säästää?
On se kyllä hienoa kun ostetaan noita helvetin kalliita city maastureita ja mitä ilmeisimmin viimeisillä rahoilla, kun sitten renkaita ostetaessa tuijotetaan hintoja ja lasketaan pennejä mistä saa halvimmalla jotain Suomeen huonosti soveltuvia nahkoja...
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tos ois sulle Nokialaiset: http://www.lonsinkumi.com/shop/popupcard.php?id=1182 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei keskitä, suuri vaara että jää puistamaan kun keskireikä ei ole oikea. Ja tämä on useisiin omiin ja asiakkaiden kokemuksiin perustuvaa tietoa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Minäkin vahvasti sitä mieltä, että PELTIvanteessa keskityksen hoitavat pääsääntöisesti pultit/mutterit.
Aluvanteissa, joissa suoralaippaiset mutterit, tarvitaan keskistys keskeltä. Kaikenlaisia eri variaatioita kyllä maailmaan mahtuu... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Varsin vaan kun ne autojen orkkis peltivanteet on keskireijästään tiukkoja napaan? Kyllä pelti ja aluvanteissa on täysin samoja kartioita muttereissa/pulteissa. Joten keskitys tapahtuu keskireijästä ei pulteilla. Kyllä sen vanteen saa keskelle vaikka reikä on väärä, mutta väittäisin että tuollaisessa kymmenien tuhansien luksusmaasturissa ei haluta tuota riskiä ottaa. Jossakin hj:n raadossa 38" rattailla hieman eriasia, ne kun puistaa kuitenkin... ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jep,kyllä se pulttikeskitys on jo enempi mennyttä aikaa.Jonkin mallin Avensiksissa oli ihan vaiva kun ei muovinenkaan keskitysrengas tarvikealuissa riittänyt keskittämään,vasta metallisella renkaalla asettui.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
STRO-kirja antaa vaihteluvälin 7-9" 255/65R17 renkaan vanteelle, 7.5" on ns. mittavanne tuolle renkaalle eli optimaalisin? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Jaa....Lainaus:
No, eip kyllä vanteet oo ollu alta 500€:n kumpikaan. Nytkin mitkä oli kesän alla, niin käytettynätkin niillä saa tuplasti ton... Ja entisetkin, mitkä oli niin siihen 1400€:n ne lähti Engalnnista tulleiden renkaiten kaa (renkaat maks. n. 350€:a ja Falken)... Entiset oli O.Z.:n Futurat ja nykyset BBS RS:t ja vielä org. 5x100 jaolla. Niin, ja kummassakin vanteen kokona on 17".... |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei taida noita 16" vaan oikein löytyä. 17" kyllä löytyy ja rengaskoko siinä tapauksessa olisi 255/65. Pikkusen matalampi rengas mutta eipä kai auta valittaa. kyllä sekin parempi on kun nykyinen 275/40/20. Nykyiselle vanteelle kyllä mahtuisi vielä 45 sarjan rengas pyörimään mutta on sekin auttamattoman matala maaastossa. Itse asiasassa käytettynä löytyisi melko edullisestikin touaregin orkkis vanteet 17" koossa. Leveys on 7,5", joten taitaa tuo 255 leveä rengas istua melko mukavasti? Vähän ehkäalarajalla mennään vanteen leveydessä mutta mahtunaa tuolla vanteelle, vai? Ja Hakkapeliitta 5:tä löytyy myös tuossa koossa. Oliskohan valinta tehty? Tosin vieläkin houkuttaa tuo 16" peltivanne ja pikkusen korkeampi rengas...Täytynee kuitenkin unohtaa se vaihtoehto. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään G osaa | HV | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.11.2008 16:04 |
Myydään jeep osaa ja uaz gaz osaa ym | uazman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 07.08.2008 22:10 |
M: hj:n osaa | _JT_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 43 | 23.02.2007 01:10 |
Peräkärryn talvirengastus | hector | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 14.11.2006 23:46 |
Talvirengastus??? | Hantta | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 17.09.2004 20:04 |