![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Laita sinne takalämppärin nestekiertoon erillinen kiertovesipumppu. Maksaa tarvikeliikkeissä ~50e Tosin isolla kennolla koneen lämmöt ei varmaan nouse muuten kuin kovemmassa rasituksessa.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mullon ollu pari kennoa iiihan tukossa kun on järkkään menny jossain välillä öljyä. Pistin kennon isoon kattilaan kiehumaan ja putket käytin nuotiossa. Lähti sillen kura liikkeelle. Samantien sitten kunnon huuhtelut pesuaineella perään ennenkuin jankittuu uudestaan.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Jos päädyt tarvikekiertovesipumppuun, niin suosittelen laittamaan paluupuolelle pumpun. Suzukiin laitoin tulopuolelle pumpun kun paluulinjan väliin ei sopinut ja kahden rikkoutuneen pumpun jälkeen nakkasin koko virityksen pois. Pumput oli uusia tällaisia http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-6750 ja molemmat alkoin vuotamaan roottorin saumasta samasta kohtaa kuukauden ikäisinä
.Kaverilla oli hj:ssa muistaakseni tämä kalliimpi malli http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=30-9000 ja tietääkseni keski hyvin.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ropleema lienee nyt siin, että siinä takalämppärissä on vastusta enemmän kiun etulämppärissä niin vesi kiertää vain etukennon kautta.
Laita joku säädettävä kuristus etukennoon niin saat tasattua vastukset. Samalla voit vaikuttaa kennojen keskinäisiin kiertoihin. Ei se kaipaa mitään lisäpumppuja vaan tuo vastuksien tasaaminen/säätö pitäs riittää.
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#5
|
||||
|
||||
|
täytyypä puristaa etukennon putkee tongeilla niin kauan littiin että rupee kiertään myös takalämppäris vesi
![]() aattelin vaan jos laittais paluun tai veden oton eri paikkaan, kun siellä termari kotelon lähellähän on kaksi tulpattua putkilähtöö. kiertovesipumppuja saa myös magneettivetoisena, ei hajoo vedenvirtauksen kuristamisesta ja sellanen löytyy myös hjsta, ja auttoi lämpiämiseen aika paljon. ei vaan viittis tähän sellasta ostaa... |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Kun et purista ekalla kertaa liikaa ettei lopu kokonaan kierto. Pikkasen kerralla niin hyvä tulee. Sitä ryttyä kun ei tahdo saada enää oikenemaan.
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#7
|
||||
|
||||
|
vittumainen säätää jos puristaa liikaa, kun joutuu jollain tuurnalla mänttään välillä sisältäpäin takas
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Miksi näin? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Neste on paluupuolella viileämpää.
Esim, Mersuihin tarkotetut magneettivetoiset pumput kestää kyllä kuumallakin puolella. Ja saa tarvikkeena 50-60e |
|
#10
|
||||
|
||||
|
moI!
jatketaan talven suosituinta aihetta! Eli lainasin töistä sellasen "käteväN" IR mittarin ja mittailin pikkuisen lämpötiloja jäähdytys-lämmitys systeemissä. Havaintoja seuraavasti: lämppäri letku sisään n38c lämppäri letku ulos n36c termarin kotelo/murikka/"house" 85c letku termarin ja jäähdyttimen välillä n 35c paisuntasäiliö n40c eli lämpöä koneessa on mutta miten sen saa lämppärin kennolle? onko kenno tukossa vai miksi menoletku on vain pissin haalea??? Letku tulee kuiteskin suoraa koneelta joka on lämmin! //Janne pirssi 300tdi defe
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| ongelma | risukärsä | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 6 | 10.04.2010 05:28 |
| sj 410 ongelma | metsien-mies | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.11.2008 22:45 |
| Ongelma? | SukiSuki | Chit-Chat | 2 | 06.06.2005 21:21 |
| ABS ongelma | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 02.10.2002 16:10 | |