Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2010, 13:44
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Laita sinne takalämppärin nestekiertoon erillinen kiertovesipumppu.

Maksaa tarvikeliikkeissä ~50e

Tosin isolla kennolla koneen lämmöt ei varmaan nouse muuten kuin kovemmassa rasituksessa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.11.2010, 13:58
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Mullon ollu pari kennoa iiihan tukossa kun on järkkään menny jossain välillä öljyä. Pistin kennon isoon kattilaan kiehumaan ja putket käytin nuotiossa. Lähti sillen kura liikkeelle. Samantien sitten kunnon huuhtelut pesuaineella perään ennenkuin jankittuu uudestaan.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.11.2010, 14:41
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Jos päädyt tarvikekiertovesipumppuun, niin suosittelen laittamaan paluupuolelle pumpun. Suzukiin laitoin tulopuolelle pumpun kun paluulinjan väliin ei sopinut ja kahden rikkoutuneen pumpun jälkeen nakkasin koko virityksen pois. Pumput oli uusia tällaisia http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-6750 ja molemmat alkoin vuotamaan roottorin saumasta samasta kohtaa kuukauden ikäisinä.
Kaverilla oli hj:ssa muistaakseni tämä kalliimpi malli http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=30-9000 ja tietääkseni keski hyvin.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.11.2010, 14:59
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Ropleema lienee nyt siin, että siinä takalämppärissä on vastusta enemmän kiun etulämppärissä niin vesi kiertää vain etukennon kautta.
Laita joku säädettävä kuristus etukennoon niin saat tasattua vastukset. Samalla voit vaikuttaa kennojen keskinäisiin kiertoihin.

Ei se kaipaa mitään lisäpumppuja vaan tuo vastuksien tasaaminen/säätö pitäs riittää.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.11.2010, 17:22
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

täytyypä puristaa etukennon putkee tongeilla niin kauan littiin että rupee kiertään myös takalämppäris vesi

aattelin vaan jos laittais paluun tai veden oton eri paikkaan, kun siellä termari kotelon lähellähän on kaksi tulpattua putkilähtöö.

kiertovesipumppuja saa myös magneettivetoisena, ei hajoo vedenvirtauksen kuristamisesta ja sellanen löytyy myös hjsta, ja auttoi lämpiämiseen aika paljon. ei vaan viittis tähän sellasta ostaa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.11.2010, 18:29
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
täytyypä puristaa etukennon putkee tongeilla niin kauan littiin että rupee kiertään myös takalämppäris vesi
Meinasin moista ehdottaa mutta koitin muka hifistellä

Kun et purista ekalla kertaa liikaa ettei lopu kokonaan kierto. Pikkasen kerralla niin hyvä tulee.
Sitä ryttyä kun ei tahdo saada enää oikenemaan.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.11.2010, 18:36
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

vittumainen säätää jos puristaa liikaa, kun joutuu jollain tuurnalla mänttään välillä sisältäpäin takas
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.11.2010, 20:47
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Jos päädyt tarvikekiertovesipumppuun, niin suosittelen laittamaan paluupuolelle pumpun.
Moi!

Miksi näin?

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.11.2010, 21:08
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Neste on paluupuolella viileämpää.

Esim, Mersuihin tarkotetut magneettivetoiset pumput kestää kyllä kuumallakin puolella. Ja saa tarvikkeena 50-60e
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.11.2010, 19:31
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moI!

jatketaan talven suosituinta aihetta!

Eli lainasin töistä sellasen "käteväN" IR mittarin ja mittailin pikkuisen lämpötiloja jäähdytys-lämmitys systeemissä. Havaintoja seuraavasti:

lämppäri letku sisään n38c
lämppäri letku ulos n36c
termarin kotelo/murikka/"house" 85c
letku termarin ja jäähdyttimen välillä n 35c
paisuntasäiliö n40c

eli lämpöä koneessa on mutta miten sen saa lämppärin kennolle?
onko kenno tukossa vai miksi menoletku on vain pissin haalea???
Letku tulee kuiteskin suoraa koneelta joka on lämmin!

//Janne

pirssi 300tdi defe
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ongelma risukärsä Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 6 10.04.2010 05:28
sj 410 ongelma metsien-mies Tekniikka & Jutustelu 2 20.11.2008 22:45
Ongelma? SukiSuki Chit-Chat 2 06.06.2005 21:21
ABS ongelma Vuosimallit 1984-1996 0 02.10.2002 16:10


Sivu luotu: 13:46 (GMT +2).